جزییات تازه از شرایط تماشای آثار در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت

به گزارش مجله پیوند، محمد حمیدی مقدم دبیر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت ضمن تشریح وجوه تمایز این دوره نسبت به دوره های قبل، از فروش بلیت به قیمت 5 و 10 هزار تومان برای اکران صبح و بعدازظهر جشنواره اطلاع داد.

جزییات تازه از شرایط تماشای آثار در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نشست خبری سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت صبح امروز 12 آذرماه با حضور محمد حمیدی مقدم دبیر و شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی این رویداد، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، حمیدی مقدم به ارائه گزارشی از این دوره از جشنواره پرداخت و مطرح نمود: سال جاری آمار فیلم های جشنواره، 8 درصد رشد داشته است. جالب است در بین آمار ارایه شده از 73 شهر فیلم ارسال نموده اند. سال جاری بخش ویژه ما کارآفرینی است که برای دومین بار اتفاق می افتد و و با مشارکت اتاق بازرگانی پویاتر شده است. سال جاری جشنواره در بخش بین الملل مروری بر مستند های بلژیک، بالکان و... خواهد داشت. ضمن اینکه تنوع کشور های متقاضی بسیار جالب است. همین امر رنگ دیگری به بخش بین الملل داده است. همچنین بازار فیلم پویایی با حضور 16 مهمان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: سال جاری در شکل بصری جشنواره تفاوت ایجاد شده که با یاری آقای رضا عابدینی شکل گرفته است و در فضا های گرافیکی شاهد آن خواهید بود. تفاوت ویژه تر این دوره از جشنواره بحث ساماندهی کارت و فرآیند ورود به جشنواره است. سال جاری جشنواره از بخش عمومی خود خارج و هویت کارتی آن اعتبار پیدا می نماید. ما تمام مخاطبان را دسته بندی نموده ایم. فضای محدود و فراگیری مخاطبان باعث شده بود، مخاطبان اصلی گله مند باشند. شلوغی بیش از حد در ورودی ها، آن ها را دچار آسیب نموده بود. ما الگوی جدید نبودیم و این اتفاقی است که در همه جشنواره های دنیا صورت می گیرد. خیلی از دوستان می گویند شاید سینماحقیقت می خواهد بلیت فروشی کند در صورتی که اینطور نیست.

دبیر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت ادامه داد: خبرنگاران، فیلمسازان و مرتبطان به آن، جزو مخاطبان اصلی جشنواره هستند. از همین رو قرار شد صنف های مرتبط هم اعضای خود را مطلع و در سامانه ثبت نام نمایند. همچنین قرار شد علاقه مندان به سینمای مستند در باشگاهی که ما ایجاد نموده ایم ثبت نام نمایند. ما جلساتی برای این امر برگزار کردیم و قرار شد باشگاه مستند ایجاد گردد. البته ممکن است جای آن تغییر کند. این باشگاه حداکثر 150 عضو دارد؛ بنابراین اهالی رسانه و فیلمسازان به صورت رایگان، ولی تا یک ساعت قبل از آغاز نمایش فیلم، می توانند بلیت دریافت نمایند.

حمیدی مقدم تأکید کرد: ما به این طریق می توانیم نظم را ایجاد کنیم. تقریباً تعدادی از جایگاه های هر سالن برای فروش حضوری در چارسو در نظر گرفته شده است. یعنی یک مخاطب عمومی می تواند بلیت خریداری کند که میزان قیمت آن ده هزار تومان برای سانس های بعدازظهر است. سال جاری سانس صبح هم داریم و از ساعت ده و نیم آغاز می گردد که بلیت های آن پنج هزار تومانی خواهد بود. با توجه به اکران پیروز در شب ها، گروهی سانس های پر مخاطب را آنالیز می نمایند و همان فیلم ها صبح هم به نمایش در می آیند. با این روش مخاطبی نمی ماند که فیلم را از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 88

به "جزییات تازه از شرایط تماشای آثار در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تازه از شرایط تماشای آثار در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید