خبرنگاران نصب 190 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی لرستان

به گزارش مجله پیوند، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: امسال 190 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی استان به منظور جلوگیری از برداشت های بی رویه آب نصب می شود.

خبرنگاران نصب 190 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی لرستان

داریوش حسن نژاد روز پنجشنبه به رسانه ها بیان کرد: اکنون 955 حلقه چاه آب غیر مجاز در استان وجود دارد که طبق برنامه تا پایان امسال 70 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود.

وی افزود: از این تعداد چاه غیر مجاز 176 حلقه فرم یک هستند که قبل از سال 85 حفر شده و به عنوان چاه غیر مجاز شناسایی شده است که مجوزدار کردن این چاه ها در دستور کار وزارت نیرو واقع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان کرد: برخی از چاه ها غیر مجاز شناسایی شده در فاصله کمتر از 500 متری رودخانه های اصلی قراردارد و به عنوان چاه حریمی بوده به طوری که چاه به صورت دستی به عمق کمتر از 50 متر حفر شده است.

حسن نژاد ادامه داد: بنابراین به شرط نصب کنتور و پرداخت بدهی های قبلی و انجام تشریفات قانونی، مجوز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست امسال 9 حلقه چاه آب غیر مجاز در لرستان مسدود شد گفت: سال گذشته 33 حلقه چاه آب غیر مجاز در استان مسدود شد و مشخص تکلیف چاه ها در دستور شرکت کار واقع شده است.

حسن نژاد ادامه داد: تنها شهرستانی که هیچ چاه غیر مجاز آب کشاورزی ندارد، شهرستان ازنا است و کلیه چاه ها در این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند است.

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی افزود: امسال برنامه ریزی های لازم اجرا شده تا190 کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی استان لرستان نصب شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان کرد: افرادی که برای تمدید پروانه مراجعه کنند ملزم به نصب کنتور هوشمند هستند؛ هدف از نصب کنتور جلوگیری از برداشت های بی رویه آب در بخش کشاورزی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 565

به "خبرنگاران نصب 190 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نصب 190 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید