خبرنگاران کرونا جان 185 نفر دیگر را در ایران گرفت، شناسایی 22 هزار بیمار جدید

به گزارش مجله پیوند، تهران - خبرنگاران - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی 22 هزار و 586 بیمار جدید کرونا در کشور رکورد شناسایی بیمار در یک روز شکسته شده و با فوت 185 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 63 هزار و 884 نفر رسید.

خبرنگاران کرونا جان 185 نفر دیگر را در ایران گرفت، شناسایی 22 هزار بیمار جدید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیما سادات لاری روز پنجشنبه اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (19 فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 22 هزار و 586 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 493 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 6 هزار و 934 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز یک میلیون و 684 هزار و 570 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین چهار هزار و 221 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 13 میلیون و 412 هزار و 327 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

لاری اضافه کرد: هم اکنون 257 شهرستان از جمله همه مراکز استان ها و کلانشهرها در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین 129 شهرستان نارنجی، 51 شهرستان زرد و 11 شهرستان آبی هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است.

وی اظهارداشت: هنوز هم بسیاری از ما در برابر دعوت به مهمانی ها و مراسم های عروسی یا عزا نمی توانیم نه بگوییم و به راحتی دعوت به مجالس یادشده را قبول می کنیم اما با توجه به شرایط بسیار خطرناک در این روزها در کشور که روزانه منجر به از دست رفتن تعدد زیادی از هموطنان می گردد، دعوت نکردن از میهمان و نرفتن به مهمانی به عنوان یک اصل خلاقی و اجتماعی مهم محسوب می گردد.

وی ادامه داد: امیدوارم مردم یاری نمایند تا با قطع شدن رفت و آمد حضوری به منازل گامی موثر در جهت قطع زنجیره بیماری برداشته گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این گفته بود: با توجه به قدرت سرایت بالای بیماری کووید19 و گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی توصیه می کنیم افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده اند، 14 روز در خانه قرنطینه بمانند. فضای مشترک با دیگران را در منزل به حداقل ممکن برسانند و اگر هر گونه علامت مانند تب، سردرد، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی داشتند با 4030 تماس بگیرند. محل قرنطینه را تحت هیچ شرایطی ترک ننمایند و در صورت احتیاج به مراجعه به مراکز درمانی ماسک بزنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده ننمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این اعلام نموده بود: شیوع بیماری کووید19 در کشور بسیار گسترده و نگران نماینده است، موج چهارم این بیماری با سرعت در حال پیشرفت است و از نیمه غربی به نیمه شرقی گسترش می یابد. استفاده مداوم از ماسک و خودداری از هر گونه برگزاری دورهمی، مهمانی و مراسم عروسی و عزا در این شرایط ضروری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پر ازدحام، غذا خوردن در رستوران و حضور در اماکن پر جمعیت از عوامل مهم گسترش بیشتر این بیماری در کشور است.

لاری از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه علایم مثل تب، سرفه، سردرد، بدن درد هر چند خفیف، در خانه بمانند. از تماس با اعضای خانواده و همکاران پرهیز نمایند و در صورت ادامه این علایم با سامانه 4030 تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تا به امروز حدود 133 میلیون نفر را در جهان به طور قطعی مبتلا نموده و حدود دو میلیون و 860 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1035

به "خبرنگاران کرونا جان 185 نفر دیگر را در ایران گرفت، شناسایی 22 هزار بیمار جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 185 نفر دیگر را در ایران گرفت، شناسایی 22 هزار بیمار جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید