اقدامات مقابله ای جهان برای کاهش گسترش کرونا ویروس

به گزارش مجله پیوند، کرونا ویروس تا به امروز بیش از 198 هزار تن در جهان را مبتلا کرده و مرگ بیش از 7900 تن را موجب شده است. بیش از 81 هزار تن بهبود یافته اند که بیشتر آنها در چین هستند.

اقدامات مقابله ای جهان برای کاهش گسترش کرونا ویروس

به گزارش خبرنگاران روزنامه گلوب اند میل نوشت: کانادا و آمریکا امروز (چهارشنبه) توافقی را اعلام خواهند کرد که به موجب آن مرز خود را برای سفرهای غیرضروری می بندند اما تجارت و بازرگانی بین دو کشور در جریان خواهد بود.

منابع آگاه گزارش دادند، کانادا و آمریکا در حال نهایی سازی توافقی برای بستن مرز خود برای سفرهای غیرضروری به منظور کنترل کروناویروس هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کانادا روز دوشنبه مرزهای خود را به روی همه شهفرایندان خارجی به جز شهفرایندان و ساکنان دائم آمریکا بست.

آمریکا

ویروس کرونا تمام 50 ایالات آمریکا را فراگرفت.

پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا در ویرجینیای غربی، ویروس جدید کرونا تمام 50 ایالات آمریکا را فراگرفت.

در آمریکا تا به امروز 6300 نفر به این بیماری مبتلا شده اند و 108 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

فعالیت بخش ویزا سفارت خانه های آمریکا در برخی کشورهای جهان تعلیق شده است. از جمله کشورهایی که وزارت خارجه آمریکا امنیت سفر به آنها را 2، 3 و 4 اعلام کرده است. که به گفته این وزارتخانه شامل 100 کشور جهان است.

روسیه

روسیه تمامی مدارس این کشور را برای سه هفته از دوشنبه آینده تعطیل بیان نمود. مقامات آموزش روسیه گفتند تعطیلات بهاره طولانی تر می شود و دانش آموزان باید مطالعه از راه دور را تمرین کنند. روسیه تا به امروز 114 مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته و دولت این کشور اقدامات گسترده ای برای شیوع این بیماری اتخاذ کرده است، از جمله بستن مرزها به روی خارجی ها و انجام تست کرونا برای تمامی مسافران بازگشته از کشورهای اروپایی. جشن ها و مراسم عمومی لغو شده و به مردم توصیه شده دورکاری داشته باشند. همچنین تجمع بیش از 50 نفر ممنوع اعلام شده است. روسیه هم چنین محدودیت های موقت پروازی به انگلیس، آمریکا و امارات متحده عربی را برای 20 روز اعمال کرده است. کمیسیون انتخابات روسیه بیان نمود در صورت وخامت اوضاع و شیوع گسترده تر کروناویروس رفراندوم اصلاحات قانون اساسی به تعلیق خواهد افتاد.

آفریقای جنوبی

این کشور اعلام کرده که 116 مبتلا دارد که این تعداد نسبت به دو روز قبل تقریبا دو برابر شده است.آفریقای جنوبی یکی از دو قطبی ترین کشورهای جهان است و دولت این کشور در تلاش است با گسترش این ویروس در حومه های فقیرنشین و بسیار پرجمعیت مقابله کند. گفته شده 6 تن از مبتلایان در آفریقای جنوبی بچه ها زیر 10 سال هستند.

قرقیزستان

در قرقیزستان سه مورد اولین ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است. وزیر بهداشت این کشور در جلسه ستاد حکومتی برای جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا گفته است که این افراد شش روز پیش از عربستان سعودی به قرقیزستان برگشته بودند.

شب گذشته نتایج آزمایش آنها ثابت کرده که هر سه نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند. مقامات بهداشتی قرقیزستان گفته اند که این افراد حالا زیر نظارت پزشکان قرار دارند. این افراد به همراه 90 مسافری که در این پرواز بودند به قرنطینه فرستاده شدند.

قرقیزستان واردات ماسک به این کشور را از مالیات افزوده معاف کرد. این در حالیست که افزایش تقاضا به ماسک قیمت آن را در داروخانه های شهر بیشکک قرقیزستان بالا برده است.

از روز دوشنبه تمامی مدارس و دانشگاه های این کشور برای سه هفته تعطیل شد. تئاترها، کلوپ های شبانه، رستوران ها و کافه ها تعطیل اعلام شدند تمامی سفرهای ریلی و اتوبوسی نیز لغو شد.

آغاز اجرای ممنوعیت مسافران خارجی به مرزهای اتحادیه اروپا

در پی تصمیم اتحادیه اروپا برای بستن مرزهای بیرونی این اتحادیه، ممنوعیت ورود مسافران خارجی آغاز شد و نخستین گروه مسافرانی که شهفرایند این اتحادیه نیستند، نتوانستند وارد شوند.

سه شنبه شب از ورود مسافران پروازی از مبدا ترکیه در فرودگاه فرانکفورت جلوگیری شد. این ممنوعیت یک ماه ادامه دارد.

گروه بیست

رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان در تلاشند تا نشست روزهای آینده خود را به طور مجازی برگزار کنند. عربستان سعودی که ریاست گروه 20 را برعهده دارد گفته است که با دیگر کشورها برای برگزاری نشست سران به صورت مجازی در حال رایزنی است. پادشاه سعودی در بیانیه ای بیان نمود کشورهای گروه 20 هر آنچه لازم باشد برای کاهش تاثیر همه گیری کرونا ویروس به کار می گیرد و سیاست های هماهنگی برای حفاظت از مردم و اقتصاد جهان اتخاذ خواهد شد.

تایوان

تایوان ورود هرگونه خارجی به این جزیره را ممنوع کرد. وزیر بهداشت تایوان و فرمانده مرکز فرماندهی بیماریهای همه گیر گفت: این ممنوعیت از روز پنج شنبه آغاز می شود و تایوانی های بازگشته از سفر نیز برای 14 روز قرنطینه می شوند. تایوان تا به امروز 77 مورد ابتلا به کرونا ویروس داشته است.

فرانسه

وزیر بهداشت فرانسه گفته است که کشورش می تواند امیدوار باشد طی 8 تا 12 روز آینده شاهد فرایند نزولی ابتلا به کرونا ویروس به دنبال اعلام قرنطینه در کشور باشد.

وی گفت: ما در جایی که لازم باشد برای اطمینان از اینکه مردم به این ممنوعیت های ترددی احترام می گذارند ورود خواهیم کرد.

پاکستان

با اضافه شدن 245 تن دیگر به بمتلایان به کرونا ویروس در پاکستان نخست وزیر این کشور از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند

تعداد کل مبتلایان در پاکستان 482 تن اعلام شده است. دولت ممنوعیت های مسافرتی برای ممانعت از گسترش این ویروس اعلام کرده است

عمران خان، نخست وزیر پاکستان از مردم خواست آرامش خودر ا حفظ کرده و برای تست کرونا هجوم نیاورند.

او گفت: حتی آمریکا هم ممنابع لازم برای تست یکباره تمامی مردم را ندارد فقط کسانی که نشانه های بیماری را دارند به بیمارستان بفرایند.نگران نباشید با این بیماری می جنگیم و پیروز می شویم.

اسلام آباد گفته است تمامی مسافران هوایی پس از اعلام منفی بودن تست بیماری اجازه ورود به کشور را دارند مرزهای زمینی این کشور نیز بسته شده است.

سریلانکا

این کشور با 43 مورد مبتلا اعلام کرده تمامی پروازها برای دو هفته لغو خواهد شد. اقداماتی برای کنترل قیمت ها نیز آغاز شده است.

هند

هند 147 مورد مبتلا دارد و اعلام شده حرکت تعداد زیادی از قطارها لغو شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 370

به "اقدامات مقابله ای جهان برای کاهش گسترش کرونا ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات مقابله ای جهان برای کاهش گسترش کرونا ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید