واکسن های چینی کرونا مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نهاده شد، بالاترین نرخ مرگ و میر بیماران در اوکراین

به گزارش مجله پیوند، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که مجموع قربانیان کرونا از مجموع کشته های دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و 11 سپتامبر بیشتر بوده است.

واکسن های چینی کرونا مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نهاده شد، بالاترین نرخ مرگ و میر بیماران در اوکراین

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در سخنرانی گفت که بیش از 547 هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه سخنانش گفت که مجموع قربانیان ویروس کرونا از مجموع کشته های دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و 11 سپتامبر بیشتر بوده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که 30 درصد از آمریکایی ها به اینترنت با سرعت بالا دسترسی ندارند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، به 30 میلیون و 447 هزار نفر رسیده و طبق آمار این دانشگاه قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از 551 هزار نفر رسیده است.

بالاترین نرخ مرگ و میر بیماران در اوکراین

وزارت بهداشت اوکراین با اعلام ثبت بیشترین رکورد مرگ روزانه بیماران مبتلا به کرونا در این کشور، به مردم هشدار داد که در صورت عدم اعمال محدودیت های شدیداللحن، باید آمادگی داشته باشند تا در خانه های خود بمیرند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، مشاور وزارت بهداشت اوکراین به مردم این کشور توصیه کرد که در نتیجه وخامت اوضاع شیوع ویروس کرونا آمادگی آن را داشته باشند که در خانه های خود بمیرند.

الگا گلوبوفسکایا شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی، با صراحت گفت: مردم خوب کشور، آماده باشید تا در خانه های خود بمیرید. بیمارستان ها جایی برای پذیرش بیمار جدید ندارند.

این مقام اوکراینی یادآور شد: تنها چیزی که این کشور را نجات خواهد داد، اعمال محدودیت های شدیدالحن است. در حال حاضر بیمارستان های کشور مملو از مبتلایان به کووید-19 است و بیماران مرده و زنده در کنار هم خوابیده اند. و بسیاری از بیمارستان ها حتی اکسیژن کافی برای استفاده ندارند.

روز چهارشنبه، ماکسیم استپانوف وزیر بهداشت اوکراین نیز اظهار داشت که این کشور شاهد بیشترین تعداد مرگ و میر روزانه ناشی از کووید-19 درکل طول شیوع ویروس کرونا در کشور بوده و تنها طی یک روز گذشته 407 نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، در تاریخ 31 مارس (11 فروردین) 11 هزار و 226 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در اوکراین ثبت شد که 335 مورد کارکنان مراکز درمانی و 491 مورد هم بچه ها بودند. ضمن اینکه 6 هزار و 405 بیمار درمان شده مرخص شدند.

چند روز قبل اعلام شده بود که تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در اوکراین از یک میلیون و 682 هزار نفر گذشته و از این تعداد، بیش از 33 هزار نفر جان باخته اند.

شهردار شهر کی یف نیز روز چهارشنبه اظهار داشت که به دلیل وخامت اوضاع در گسترش ویروس کرونا در پایتخت، از روز دوشنبه (5 آوریل/16 فروردین ماه) محدودیت های جدیدی اعمال شده و فعالیت کلیه مدارس و کودکستان های شهر تعطیل خواهد شد.

چند روز قبل هم وزارت بهداشت اوکراین از این مسئله ابراز نگرانی نموده بود که در 13 منطقه از 25 منطقه این کشور، در شرایط قرمز - حداکثر خطر اپیدمی قرار دارند.

دنیس اشمیگل نخست وزیر اوکراین در اواسط ماه مارس از شروع موج سوم اپیدمی کرونا در این کشور اطلاع داده و از شهفرایندان اوکراینی خواسته بود تا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار جدی برخورد نمایند.

واکسن های چینی کرونا مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نهاده شد

سازمان جهانی بهداشت واکسن های کرونا چین را موثر و کارآمد اظهار داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ▫️رییس هیات مشورتی سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اظهار داشت واکسن های فراوری شده چین سینواک و سینوفارم داده هایی در خصوص واکسن کووید 19 از خود ارائه داده اند که نشان دهنده سطوح اثربخشی است که با با موارد مورد احتیاج سازمان بهداشت جهانی سازگار خواهد بود.

اوج کرونا در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه از ثبت 39 هزار و 302 ابتلای جدید به کرونا در این کشور اطلاع داد.

فخرالدین کوجا گفت: با مثبت شدن آزمایش کرونایی 39 هزار و 302 نفر در شبانه روز گذشته آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به 3 میلیون و 317 هزار و 182 نفر رسید.

وی اضافه نمود: با جان باختن 152 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته شمار جانباختگان به 31 هزارو 537 نفر رسید.

تا کنون 3 میلیون و 14 هزار و 226 بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند

خیز دوباره کرونا در اسپانیا

خیز دوباره کرونا در اسپانیاوزارت بهداشت اسپانیا از افزایش شمار بیماران کرونایی در کشور اطلاع داد و اظهار داشت که طی 24 ساعت گذشته هشت هزار و 534 نفر به کووید 19 مبتلا شده اند.

به گزارش روزنامه ال پوبلیکو، وزارت بهداشت اسپانیا روز چهارشنبه اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته 154 نفر از بیماران کرونایی جان باختند.

این گزارش حاکیست، شمار مبتلایان به کرونا در چهارشنبه هفته گذشته هفت هزار و 26 نفر بوده است که این رقم در مقایسه امروز بیش از یکهزار و 500 نفر افزایش داشته است.

وزارت بهداشت اضافه نمود، از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز 3 میلیون و 284 هزار و 353 نفر به کرونا مبتلا شدند و 75 هزار و 459 نفر نیز جان باختند.

این وزارتخانه اعلام کرد که سرایت بیماری در طی یک هفته، 25 درصد افزایش داشت و ایالت های مادرید و ناوارا بیشترین رقم بیماران را داشته است. شاخص دولت برای اعلام شرایط خطر 250 مورد در هر 100 هزار نفر است در حالی که این شاخص در مادرید 265 مورد و ناوارا 292 مورد در هر صد هزار نفر است.

همچنین ایالت های باسک و کاتالونیا به ترتیب 242 و 200 مورد در هر 100 هزار نفر اعلام شده است.

در حال حاضر، در سراسر اسپانیا در مجموع 8 هزار و 83 بیمار بستری هستند و یک هزار و 831 نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بسر می برند

سازمان جهانی بهداشت: نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه بعید است

تیم تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارش رسمی خود را درباره منشا ویروس کرونا منتشر و اظهار داشت که نشست این ویروس از آزمایشگاه بعید است.

تیم تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز 30 مارس 2021 گزارش رسمی خود را درباره منشا ویروس کرونا منتشر و تاکید نمود که باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام گردد.

براساس این گزارش، انتقال ویروس کرونا از خفاش ها به انسان ها به وسیله یک حیوان دیگر محتمل ترین سناریو است و نشت این ویروس از یک آزمایشگاه بسیار بعید است.

برآورد کارشناسان سازمان جهانی بهداشت این است که ویروس کرونا به احتمال خیلی زیاد از خفاش به نوعی حیوان واسطه سرایت نموده و از آن راه به انسان منتقل شده و بسیار بعید است که ویروس از یک آزمایشگاه بیرون جسته باشد.

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی هنگام ارائه گزارش تاکید نموده است که این احتمال نیز باید بیشتر آنالیز گردد و مد نظر قرار بگیرد.

آمریکا و آلمان عظیمترین سرمایه گذاران واکسن کرونا در جهان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که آمریکا و آلمان از عظیمترین سرمایه گذاران در فراوری واکسن کرونا هستند. بر اساس گزارش مرکز بهداشت جهانی در انستیتوی دانشگاه مطالعات و توسعه بین المللی در ژنو این دو کشور با هم حدود 3.7 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری نموده اند.

آمریکا حدود 2.2 میلیارد دلار و آلمان 1.5 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری نموده اند. بعد از آن انگلیس با سرمایه گذاری حدودا 500 میلیون دلاری در این زمینه قرار می گیرد.

هشدار درباره از کنترل خارج شدن بحران کرونا در آلمان

رئیس انجمن فدرال پزشکان در بخش بهداشت عمومی در آلمان هم خواهان اعمال قرنطینه سختگیرانه برای مهار کرونا در این کشور شده و اعلام نموده که کاهش محدودیت ها به مفهوم تماس بیشتر افراد با هم است.

وی در این باره گفته است که در صورت افزایش تعداد مبتلایان ردیابی برای مقامات بهداشتی سخت و یا غیر ممکن می گردد و اگر ما نتوانیم زنجیره ابتلا را ردیابی کنیم این پاندمی از کنترل خارج می گردد.

این مقام مسئول در آلمان همچنین گفت: واکسیناسیون نمی تواند موج سوم کرونا که ما در آن قرار داریم را بشکند، از این رو پایین آوردن آمار مبتلایان اهمیت دارد. این امر تنها با اعمال محدودیت سختگیرانه امکان پذیر است.

اعمال محدودیت سنی برای تزریق واکسن آسترازنکا در آلمان

وزرای بهداشت ایالات و دولت فدرال آلمان شب گذشته تصمیم گرفتند که با توجه به مشاهده عوارض جانبی در افرادی که واکسن آسترازنکا را تزریق نموده اند برای استفاده از این واکسن محدودیت های سنی اعمال نمایند.

کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان واکسن آسترازنکا را فقط برای افراد بالای 60 سال توصیه می نماید. داده های موجود نشان می دهد احتمال بروز عوارض جانبی نادر اما بسیار شدید ترومبوآمبولیک در افراد واکسینه شده جوان تر بیشتر است.

به همین دلیل افراد زیر 60 سال که قبلا دوز اول این واکسن را دریافت نموده اند برای زدن دوز دوم باید تا سرانجام ماه آوریل صبر نمایند تا این مرکز بتواند یک توصیه تکمیلی را ارائه کند. رومبوز ورید مغزی بویژه در زنان زیر 55 سال در ارتباط با واکسن آسترازنکا اتفاق افتاده است. موسسه پژوهشی پاول ارلیش آلمان تا به امروز بیش از 30 مورد از این عارضه را پس از واکسیناسیون آسترازنکا ثبت نموده و گفته است در 19 مورد کمبود پلاکت خون گزارش شده است. 9 نفر از این افراد درگذشته اند. همه گزارش ها، به استثنای دو مورد مربوط به زنان 20 تا 63 ساله بوده است.

قبل از توصیه کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان، ایالت های برلین و براندنبورگ و شهر مونیخ اظهار داشتند که تا اطلاع بعدی دیگر افراد زیر 60 سال را با آسترازنکا واکسینه نمی نمایند. وزارت بهداشت ایالت عظیم نوردراین-وستفالن نیز واکسیناسیون کرونا با این واکسن را برای مردان و زنان زیر 60 سال فورا متوقف کرد.

چندی پیش به دلیل بروز موارد ترومبوز مغزی، تزریق آسترازنکا در بسیاری از کشورهای اروپایی متوقف شد. اما آژانس دارویی اروپا (EMA) بعد از آنالیز مجدد واکسن بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، آن را ایمن و کارا ارزیابی کرد و استفاده از آن بار دیگر ازسر گرفته شد.

اینکه اعمال محدودیت سنی برای تزریق واکسن آسترازنکا و تاثیرات آن بر فرایند واکسیناسیون چگونه خواهد بود موضوعی است که دولت و ایالات آلمان مشترکا درباره آن شفاف سازی خواهند کرد.

اواسط ماه مارس تزریق واکسن آسترازنکا در آلمان بعد از یک وقفه چند روزه برای انجام بعضی آنالیز ها دوباره از سر گرفته شد.

وزیر بهداشت و صدر اعظم آلمان شب گذشته بر هدف دولت مبنی بر اینکه تا سرانجام تابستان همه شهفرایندان را واکسینه نمایند تاکید نمودند و صدر اعظم آلمان اظهار داشت که اگر نوبت واکسیناسیونش گردد حاضر است واکسن آسترازنکا را تزریق کند.

در این میان دبیر کل حزب لیبرال دموکرات انتقاد شدیدی به مدیریت بحران دولت مرکل وارد نموده و اظهار داشت که این رفتارهای نامنظم که دولت آلمان در پیش گرفته منجر به بی اعتمادی می گردد. وی همچنین گفت: ما زمان زیادی را از دست داده ایم و اعتماد به واکسن را از بین برده ایم.

رایزنی مرکل و ماکرون با پوتین درباره واکسن روسی

مرکل و ماکرون در جریان مذاکراتی ویدئویی با پوتین درباره همکاری های احتمالی در زمینه واکسن صحبت کردند و بخصوص به مسئله فراوری واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه پرداختند. این خبر را استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان اعلام نموده است. به گفته وی این ارزیابی ها با توجه به همان معیارهایی که درباره سایر واکسن ها به کاربرده می گردد انجام خواهد شد. کرملین هم اظهار داشت که در این گفتگوها درباره تحویل احتمالی و فراوری مشترک این واکسن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بحث و گفتگو شد.

آژانس دارویی اروپا در حال حاضر درخواستی برای تایید واکسن اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا را مورد آنالیز قرار می دهد. قرار است در ماه آوریل کارشناسان آژانس دارویی اروپا برای این منظور به روسیه سفر نمایند.

بیش از 30 میلیون انگلیسی اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند

حدود 30.7 میلیون نفر در انگلیس اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. این خبر بر اساس داده های رسمی ارائه شده از طرف نهادهای بهداشتی این کشور منتشر شده است. در انگلیس حدود 66 میلیون نفر زندگی می نمایند و در این کشور در 24 ساعت گذشته حدود 4040 مورد ابتلای جدید به کرونا گزارش شده و 56 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تمدید قرنطینه در استونی

کشور استونی هم قرنطینه برای مهار کرونا را تا 25 آوریل تمدید کرد.

تهدید اتریش علیه بروکسل در مناقشات بر سر واکسن

صدر اعظم اتریش اتحادیه اروپا را تهدید نموده که اگر سهم واکسن بیشتری را به این کشور اختصاص ندهد، جلوی فرایند سفارش حدود 100 میلیون دوز واکسن فایزر- بیون تک برای اتحادیه اروپا را می گیرد.

هفته نامه اشپیگل به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا گزارش داده است که اتریش تهدید نموده که اگر واکسن بیشتری به این کشور داده نگردد از سفارش حدود 100 میلیون دوز واکسن فایزر-بیون تک جلوگیری می نماید. پیش از آن هم نشریه پولیتیکو در این باره گزارش داده بود.

اتریش همراه با 5 کشور دیگر عضو این اتحادیه اروپا این انتقاد را به بروکسل وارد می نمایند که به صورت ناعادلانه واکسن ها را بین کشورها تقسیم می نماید. اساسا این تقسیم بندی بر اساس جمعیت کشورها انجام می گردد، اما اگر کشوری سهم خود را نخواهد یا به طور کامل نخواهد سایر کشورهای اروپایی می توانند سهم آن کشور را بخرند.

اتحادیه اروپا خود را نسبت به این تهدیدهای اتریش بی تفاوت نشان داده و یک دیپلمات اتحادیه اروپا در ین باره گفته است: تهدید اتریش هیچ نتیجه ای نخواهد یافت. اتحادیه اروپا اجازه اخاذی را نمی دهد و همچنان در این راستا کار می نماید که به کشورهایی که از کمبود واکسن رنج می برند یاری کند.

وی تهدید به تحریم واکسن در وسط یک بیماری همه گیر خطرناک و در جریان افزایش شمار مبتلایان را بسیار نامناسب و ناراحت نماینده دانسته و گفت: به نظر می رسد که وین از همه روح ها و خصلت های خوب اروپایی خالی شده است.

روز چهارشنبه قرار است سفرای اتحادیه اروپا بار دیگر برای حل این مناقشات به دنبال راه حلی بگردند. پرتغال به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در حال تهیه پیشنهاداتی برای این منظور است.

علاوه بر اتریش، کشورهای بلغارستان، کرواسی، لتونی، اسلوونی و جمهوری چک هم خواهان دریافت دوزهای بیشتری واکسن از بروکسل هستند. اتریش امیدوار است که همراه با این کشورها بتواند تغییراتی در تقسیم دوز های واکسن در این اتحادیه ایجاد کند. رهبری در وین اعلام نموده : در این صورت ما می توانیم درباره قرارداد 100 میلیون دوز واکسن فایزر سریعا اقدام کنیم.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در حال حاضر همچنین با روسیه درباره خرید واکسن روسی اسپوتنیک وی که هنوز در این اتحادیه تایید نشده است مذاکره می نماید.

کورتس در این باره گفته است: درباره واکسن نباید شرایط ژئوپلیتیکی مد نظر قرار گیرد. تنها چیزی که باید مد نظر قرار گیرد این است که آیا این واکسن موثر و مطمئن است و نه اینکه از کجا می آید

افزایش بستری ها در اورژانس های آلمان

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم همچنان رود افزایشی داشته و روز سه شنبه به 3587 مورد افزایش پیدا کرد.

بیش از 17 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای حدود 17051 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده و اظهار داشت که در این مدت 249 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بالاترین مرگ کرونایی روزانه در مجارستان

نهادهای بهداشتی مجارستان هم از مرگ 302 نفر در اثر ابتلا به کرونا در این کشور اطلاع دادند که از زمان شیوع کرونا بی سابقه بوده است. در این مدت 6700 نفر هم تست کرونایشان مثبت اعلام شده است.

در حال حاضر در این کشور با حدود 10 میلیون سکنه بیش از 12 هزار نفر در بیمارستان ها به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که حدود 1500 نفر از آن ها در بخش های مراقبت های بهداشتی بستری بوده و سیستم بهداشت و درمان این کشور شدیدا تحت فشار نهاده شده است.

تشدید قاعده استفاده اجباری از ماسک در اسپانیا

اسپانیا هم قواعد استفاده اجباری از ماسک در این کشور را تشدید می نماید. دولت اسپانیا اعلام نموده که در آینده در همه اماکن عمومی و همچنین فضاهای باز استفاده از ماسک اجباری است.

نخست وزیر ایتالیا با آسترازنکا واکسینه شد

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا هم خود را با واکسن آسترازنکا واکسینه کرد. دراگی 73 ساله و همسرش در یک مرکز واکسیناسیون در رم واکسن کرونا را دریافت کردند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4341736 نفر به کرونا مبتلا شده و 126670 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 4585385 نفر به کرونا مبتلا شده و 95337 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3275819 نفر به کرونا مبتلا شده و 75305 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3561012 نفر به کرونا مبتلا شده و 108879 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2809510 نفر به کرونا مبتلا شده و 76833 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1030

به "واکسن های چینی کرونا مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نهاده شد، بالاترین نرخ مرگ و میر بیماران در اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های چینی کرونا مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نهاده شد، بالاترین نرخ مرگ و میر بیماران در اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید