کرونا در اروپا، از ضرر به گردشگری آلمان تا کاهش 70 درصدی بازدیدکنندگان موزه لوور پاریس

به گزارش مجله پیوند، کرونا و محدودیت های اعمال شده برای مهار آن ضررهای بسیار چشمگیری برای صنعت مهمان داری در آلمان داشته و موجب کاهش بیش از 70 درصدی بازدیدکنندگان از موزه لوور فرانسه هم شده است.

کرونا در اروپا، از ضرر به گردشگری آلمان تا کاهش 70 درصدی بازدیدکنندگان موزه لوور پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و به ویژه نوع جهش یافته انگلیسی آن در اولین ماه سال جدید میلادی شرایط بسیار سخت و پیچیده ای را برای شهروندن و مقامات اروپایی ایجاد نموده است.

جدیدترین اخبار کرونا حاکی از آن است که دولت آلمان بحث ها درباره لغو احتمالی محدودیت های سفر برای افراد را فعلا منتفی و زود دانسته است.

احتمال بسته شدن مرزها در آلمان برای مهار کرونا

مایکل رات، معاون وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در حاشیه یک ویدئو کنفرانس با همتایان اروپایی خود اعلام نمود: ما در بحث ها در جایی قرار گرفته ایم که هنوز نمی دانیم که این مواد و واکسن ها در جزئیات چگونه تاثیر می گذارد.

وی همچنین این مسئله که در هفته ها و ماه های آینده به دلیل شیوع بیشتر کرونا مجبور شویم مرزها را ببندیم منتفی ندانست. وی در عین حال گفت که دولت آلمان با این سیاست جدایی مخالف است.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی هم خواهان اقدامات واحد در آلمان و اروپا برای مهار کرونا شده و گفت: اختلافات زیاد مردم را سردر گم نموده و پذیرش محدودیت ها از طرف آن ها را سخت می نماید.

وی اضافه کرد: منصفانه این است که اقداماتی در نظر گرفته گردد که برای همه معتبر است. ما به یک طرح انعطاف پذیر که در همه جای آلمان اعمال گردد احتیاج داریم.

این مقام آلمانی همچنین تاکید نمود که بهترین حالت در نظر دریافت یک استراتژی واحد در مبارزه با بحران کرونا است. وی اضافه کرد: اگر این موفقیت حاصل نگردد کنترل های مرزی معقول و منطقی خواهد بود.

وی طرح کنترل های مرزی را در بهار بسیار موثر دانسته و گفت: این شرایط مداوم نخواهد بود و با واکسیناسیون بیشتر اوضاع بهبود پیدا می نماید.

با توجه به شرایط بحرانی کرونا در آلمان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و سران ایالات روز سه شنبه درباره محدودیت های احتمالی بعدی برای شهروندان در دوران کرونا با هم مشاوره خواهند کرد.

زودر مسئله اصلی در برخورد با این بحران را این دانست که اغلب اقدامات متقابل خیلی دیر تصمیم گرفته شده و خیلی زود هم لغو می شد.

کاهش چشمگیر مسافران بزرگترین فرودگاه آلمان در سال 2020

کاهش حمل و نقل هوایی به دلیل بحران کرونا هم باعث کاهش شدید درآمد فرودگاه فرانکفورت آلمان در سال 2020 شده است.

بر اساس اطلاعات اپراتور فرودگاه فرانکفورت که در روز دوشنبه اعلام شد با حدود 18.8 میلیون مسافر تعداد مسافران در سال 2020 حدود 73.4 درصد کم تر از سال 2019 بود که با شمار مسافران هوایی در سال 1984 منطبق است.

در دسامبر سال گذشته بزرگترین فرودگاه آلمان حدود 892 هزار مسافر و به این ترتیب 81.7 درصد مسافر کم تر نسبت به این دوره زمانی در سال 2019 را ثبت کرد.

درخواست مقامات آلمانی برای تمدید قرنطینه سراسری

در این شرایط اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان انتظار دارد که دولت و مقامات ایالتی آلمان در مشاوره های خود در روز سه شنبه درباره تقویت محدودیت های کرونایی تصمیم گیری نمایند. وی تاکید نمود که باید اقدامات بعدی برای مهار بحران کرونا انجام گردد.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اعلام نموده است که اقدامات قرنطینه ای و محدودیت ها در هر صورت باید تمدید گردد. همچنین اقدامات تصمیم گرفته شده باید بهتر کنترل گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم شمار مبتلایان جدید کرونایی در کشور را همچنان بالا ارزیابی نموده و با اشاره به کم شدن بسیار آرام شمار تخت های پر بخش های مراقبت های ویژه در عین حال گفت: ما هنوز آنجایی که باید باشیم قرار نداریم.

وی با اشاره به خطر گسترش ویروس انگلیسی کرونا این مسئله را مهم دانست که آمار مبتلایان تا جایی که امکان دارد پایین نگه داشته گردد.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم با توجه به احتمال تشدید اقدامات کرونایی بابت فهم و درک مردم پیشاپیش قدر دانی نموده و گفت: هر انسانی در آلمان باید بداند که محدودیت هایی که ما امروز داریم هر کدام در این راستا موثر است که تخت های مراقبت های ویژه ما در بیمارستان ها پر نشوند. وی در این باره که بیشتر قریب به اتفاق شهروندان در این باره درک و فهم دارند قدر دانی کرد.

214 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7141 مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان در 24 ساعت و 214 مورد مرگ کرونایی دیگر در این مدت خبر داده است.

آزمایشگا های آلمان به شناسایی دقیق موارد آلودگی به ویروس انگلیسی موظف شدند

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم آزمایشگاه ها را موظف نموده است به صورت هدفمند به دنبال نوع انگلیسی ویروس کرونا در افراد آلوده باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده که آمار مبتلایان و مرگ های کرونایی اعلام شده در امروز ناکامل بوده و در حال آنالیز دلایل اطلاعات ناقص ارائه شده از طرف بعضی ایالات است.

کاهش چشمگیر فروش در صنعت مهمان داری در آلمان

به دلیل بحران کرونا هتل ها و مهمان سراها در آلمان در دوران کرونا حدود 40 درصد کاهش فروش داشته اند.

صنعت مهمان داری در آلمان در سال 2020 در مقایسه با سال قبل از آن حدود 38 درصد درآمد کم تری نسبت به سال قبل داشته . این خبر را اداره آمار فدرال آلمان در ویسبادن روز دوشنبه اعلام نموده است. بر این اساس در ماه نوامبر و هم زمان با آغاز قرنطینه سراسری در آلمان فروش این صنعت در آلمان با کاهش 67.9 درصدی نسبت به این دوره زمانی در سال گذشته روبرو شده است.

بر اساس آمارها هتل ها و سایر شرکت های اقامتی در ماه نوامبر 82.2 درصد فروش کم تری نسبت به نوامبر سال 2019 داشته اند.

کاهش چشم گیر بازدیدنمایندگان موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس هم در سال 2020 از کاهش 72 درصدی بازدیدنمایندگان به دلیل بحران کرونا خبر داده است. بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده شمار بازدیدنمایندگان این موزه مهم فرانسه از 9.7 میلیون نفر در سال 2019 به 2.7 میلیون نفر کاهش پیدا نموده است. از بین این 2.7 میلیون نفر هم حدود 70 درصد فرانسوی بوده اند.

موزه لوور در شرایط معمولی توسط افرادی مورد بازدید قرار می گرفت که 75 درصد آن ها از کشورهای غیر اروپایی و بخصوص آمریکا و چین به این کشور می آمدند.

درخواست کمیسیون اروپا از اعضاء برای مبارزه قاطعانه تر با ویروس انگلیسی

کمیسیون اروپایی هم با توجه به گسترش نوع جهش یافته ویروس انگلیسی کشورهای عضو را به مبارزه شدید و قدرتمندانه علیه این بحران فراخوانده است.

کمیسر امور سلامت اتحادیه اروپا از کشورها خواسته که تست های بیشتری انجام دهند و ظرفیت تخت ها در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه را افزایش دهند.

این کمیسر اروپایی همچنین خواهان اقداماتی برای شناسایی جهش های مختلف این ویروس و تبادل اطلاعات بیشتر بین کشورها در این باره شده است.

تشدید محدودیت ها در اسلواکی

اسلواکی هم محدودیت ها برای مهار کرونا را تشدید می نماید. به گفته رئیس جمهور این کشور از امروز (دوشنبه) بار دیگر تست گیری جمعی در کشو انجام می گردد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال حدود 3395956 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 89261 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 2910989 نفر به کرونا مبتلا شده و 70283 نفر هم در اثرابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2381277 نفر به کرونا مبتلا شده و 82177 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 2252164 نفر به کرونا مبتلا شده و 53314 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2051059 نفر به کرونا مبتلا شده و 47463 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 839

به "کرونا در اروپا، از ضرر به گردشگری آلمان تا کاهش 70 درصدی بازدیدکنندگان موزه لوور پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ضرر به گردشگری آلمان تا کاهش 70 درصدی بازدیدکنندگان موزه لوور پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید