خبرنگاران 50 گروه بازرسی برای نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری فعال شد

به گزارش مجله پیوند، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای گام دوم مقابله با ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری هوشمند، 50 گروه بازرسی و نظارت بر بازار استان از روز شنبه بیست و سوم فروردین فعال شد.

خبرنگاران 50 گروه بازرسی برای نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری فعال شد

مجید شیرانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این گروه ها شامل بازرسانی از نیروی انتظامی، تعزیزات حکومتی، اتاق بازرگانی، اصناف و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: با توجه به شروع به کار صنوف کم خطر از 23 فروردین، چنانچه در مورد رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و یا بازگشایی صنوف پرخطر، مواردی مشاهده گردد با اصناف متخلف برخورد و صنف متخطی پلمب می گردد.

شیرانی توضیح داد: متصدیان و کارفرمایان صنوف کم خطر و کارخانه های استان از روز بیست و سوم فروردین باید به سایت Salamat.gov.ir مراجعه نمایند و با انتخاب شغل مدنظر از بین مشاغل فهرست شده و دادن تعهد خود اظهاری مبنی بر نداشتن علائمی از بیماری کووید 19، نداشتن مسافرت طی 2هفته گذشته، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نداشتن مراقبت و پرستاری از بیمار مبتلا به کرونا ویروس در سامانه خودارزیابی کرونا ،ثبت نام و کد رهگیری دریافت نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با ثبت نام صنوف در سامانه جهت دریافت کد رهگیری برای شروع فعالیتشان،متعهد به رعایت بهداشت فردی، پوشیدن ماسک، دستکش و استفاده مرتب از مواد گندزدایی و ضدعفونی نماینده دست و سطوح می شوند.

شیرانی ،با بیان اینکه سیستم بهداشتی در تامین آب ژاول برای ضدعفونی سطوح به اصناف یاری می نماید، اعلام نمود: با این وجود تامین محلول های ضدعفونی دست بر عهده خود اصناف است.

وی اضافه کرد: از نکات مهم و قابل توجه برای بازگشایی مشاغل کم خطر و کاهش احتمال شیوع بیماری کرونا، رعایت فاصله دست کم 2 متری، کمتر از 15 دقیقه در فضای بسته با مشتریان در ارتباط بودن، رعایت نوبت دهی برای تجمع نکردن مشتریان به طور همزمان در یک محل و رعایت نکات بهداشتی است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 407

به "خبرنگاران 50 گروه بازرسی برای نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 گروه بازرسی برای نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید