دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ آبی و زرد

به گزارش مجله پیوند، رنگ مهمترین فاکتور در طراحی دکوراسیون قسمت های مختلف خانه است. رنگ ها از نظر روانشناسی تاثیرات مختلفی بر روی روحیه افراد میگذارند, به همین جهت استفاده از ترکیب مناسب آنها در طراحی دکوراسیون منازل نکته ای حائز اهمیت است. قرار دریافت بعضی رنگ ها در کنار یکدیگر هارمونی بی نظیری در فضا ایجاد میکند و آرامش و زیبایی را به ارمغان می آورد. در این نوشته سعی شده انواع دکوراسیون اتاق نشیمن و اتاق خواب با ترکیب رنگ های آبی و زرد به شما معرفی شوند. امیدواریم با ایده دریافت از آنها بتوانید خانه خود را به مکانی دوست داشتنی, گرم و صمیمی تبدیل کنید و از حضور در آن لذت ببرید.

دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ آبی و زرد

رنگ زرد از نظر روانشناسی رنگی گرم و نشاط بخش است و به دلیل نوری که ساطع میکند از آن برای روشن تر و بزرگ تر شدن فضا استفاده میشود. این رنگ مناسب ترین رنگ برای ایجاد فضایی گرم است و به راحتی میتوان در فصل زمستان و تابستان از حضور این رنگ در دکوراسیون لذت برد. اصولاً از رنگ زرد به صورت ترکیبی با سایر رنگ ها در طراحی داخلی استفاده میشود. یکی از این رنگ ها آبی ست که حضور آن با رنگ زرد در یک فضا از نظر زیباشناسی محیطی بی نظیر ایجاد میکند. رنگ آبی تداعی کننده آرامش دریا و آسمان است و در مجموع رنگ های سرد قرار میگیرد. این رنگ باعث ایجاد آرامش در فضا میشود و نمادی از سکون, توجه و منطق است.

به جای استفاده از رنگ های آبی و زرد به صورت تک رنگ میتوان از ترکیب آنها در دکوراسیون داخلی استفاده نمود. این ترکیب رنگی هیچ گاه از مد نمی رود و با گذشت زمان زیبایی و جذابیت خود را حفظ میکند. علاوه بر آن با هر نوع سبک و تم طراحی داخلی هماهنگی دارد. وقتی میخواهید از رنگ زرد و آبی در اتاق نشیمن بهره ببرید اصولاً رنگ سفید یک زمینه اجتناب ناپذیر به نظر میرسد که مانند یک بوم نقاشی برای این رنگ ها عمل میکند.

اگر از رنگ خاکستری در ترکیب رنگی آبی و زرد بهره ببرید دکوراسیونی خاص و بی نظیر خواهید داشت. بدون تردید خاکستری سلطان رنگ های خنثی ست و نمایی معاصر و فریبنده دارد و اغلب در سبک های ساحلی و سبک های منتخب مورد استفاده قرار میگیرد. این ترکیب رنگی را میتوان با استفاده از پرده, کوسن, مبلمان و اکسسوری ها در معرض نمایش گذاشت.

اتاق خواب یکی از مکان هایی ست که به راحتی میتوان با رنگ های آبی و زرد دکوراسیونی بی نظیر در آن ایجاد نمود. این دو رنگ دارای سایه روشن های متفاوتی هستند که پایانی برای آنها وجود ندارد. اگر به دنبال ایجاد اتاق خوابی آرام و ایجاد فضایی دنج برای خواب شبانه هستید از تن های ملایم رنگ زرد و آبی برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمائید. دیوارهای گرم و روشن زرد رنگ اتاق را به یک محیط آرام و دوست داشتنی تبدیل میکند که در فصل زمستان با آغوش گرم از شما پذیرایی خواهد نمود.

اگر شما یک سبک ساحلی را برای اتاق خواب خود ترجیح میدهید میتوانید رنگ های ذکر شده را در پالت رنگی اتاق خود بگنجانید. مثلاً برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ آبی روشن و یا فیروزه ای استفاده نمائید. در انتخاب رنگ ها دقت نموده و به جای استفاده از رنگ های پر رنگ از سایه روشن آنها بهره ببرید. علاوه بر آن به کار بردن آثار هنری و اکسسوری هایی که با دکوراسیون همخوانی دارند تاثیر پالت رنگی اتاق شما را بارزتر نشان میدهند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 85

به "دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ آبی و زرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ آبی و زرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ آبی و زرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید