دلیل بوی بد لباسشویی چیست؟

به گزارش مجله پیوند، آیا بوی بد ماشین لباسشویی باعث آزار شما شده است؟ دلیل به وجود آمدن این بو چیست و چه راهکاری برای برطرف آن سراغ دارید؟ ماشین های لباسشویی مانند سایر دستگاه های برقی احتیاج به رسیدگی و تعمیرهای دوره ای دارند و در صورت تمیز نشدن دچار مشکلاتی مانند بوی نامطبوع می شوند . در این مقاله به سوال دلیل بوی بد لباسشویی چیست، پاسخ می دهیم و رایج ترین عوامل را آنالیز می کنیم. بعلاوه راهکارهایی موثر برای رهایی از بوهای نامطبوع را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید، اطلاعات ارزشمندی در زمینه برطرف بوی بد لباسشویی اتوماتیک به دست می آورید.

دلیل بوی بد لباسشویی چیست؟

گرفتگی و کثیفی فیلترها؛ یک علت بوی بد ماشین لباسشویی

آیا می دانید علت بوی بد داخل لباسشویی چیست؟ این اتفاق بسیار رایج است و برای بسیاری از افراد پیش می آید. با شناخت این عوامل می توانید آن ها را به آسانی برطرف نموده و از شر بوهای بد خلاص شوید. چربی و باکتری حاصل از شست وشوی انواع پارچه در لباسشویی، داخل ماشین باقی می ماند و پس از مدتی باعث ایجاد بوی نامطبوع می گردد. بعلاوه این جرم ها داخل فیلتر و پمپ تخلیه لباسشویی گیر نموده و عملکرد دستگاه را با اختلال روبرو می نماید. بهتر است تمیز کردن این فیلترها را به متخصصان تعمیرات ماشین لباسشویی بسپارید تا آسیبی به دستگاه وارد نگردد.

بستن در لباسشویی بعد از اتمام کار؛ ایجاد بوی بد و مانعی برای تهویه هوا

بیشتر افراد پس از اتمام کار لباسشویی و خارج کردن لباس ها، فورا در ماشین را می بندند. این کار می تواند علت بوی بد ماشین لباسشویی باشد، زیرا اجازه تهویه هوا را به ماشین نمی دهد. گرما و رطوبت به جای مانده داخل لباسشویی، مهم ترین عوامل ایجاد بوی نامطبوع هستند. بعلاوه سلامت افرادی که از ماشین لباسشویی استفاده می نمایند نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

جاپودری کثیف؛ راهی برای نفوذ رسوب و آلودگی به کلیه قسمت های لباسشویی

رایج ترین علت بوی بد ماشین لباسشویی دوو، سامسونگ، ال جی و سایر برندهای موجود، توجه نکردن به نظافت جاپودری است. این مخزن، پودر و مایع لباسشویی را به داخل دیگ راهنمایی می نماید و اگر کثیف باشد، باعث آلودگی کلیه قسمت های ماشین لباسشویی می گردد. در هر بار شست وشو، بخشی از پودر و مایع لباسشویی داخل جاپودری باقی می ماند. این رسوب پس از مدتی باعث ایجاد بوی نامطبوع و گرفتگی جاپودری می گردد. ازاین رو در عملکرد کلیه قسمت های ماشین نیز اختلال به وجود می آید. حتی ممکن است این مسائل با یک تمیزکاری ساده نیز برطرف نشوند و ماشین لباسشویی احتیاج به تعمیر داشته باشد. برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و سایر برندها حتما به کارشناسان حرفه ای مراجعه کنید.

فراوری بوی نامطبوع در ماشین، به علت خرابی و سوختگی قطعه ها

ماشین لباسشویی و سایر لوازم برقی منزل احتیاج به رسیدگی و سرویس سالانه دارند. درصورتی که به درستی از این لوازم بهره ببرید و اقدامات لازم را انجام دهید، طول عمر آن ها نیز بیشتر می گردد. اگر مدت زمان طولانی است که به ماشین لباسشویی خود رسیدگی ننموده اید، احتمالا هنگام شست وشو بوی نامطبوعی از آن به مشام می رسد. در این مواقع علت بوی ماشین لباسشویی چیست؟ رسوب ها و جرم هایی که در قسمت های مختلف ماشین، مانند لوله های تخلیه و ورودی آب دستگاه جمع شده اند، بوی نامطبوعی ایجاد می نمایند.

بعلاوه در بعضی مواقع بوی سوختگی از ماشین بلند می گردد که علت آن خرابی قطعه های مختلف لباسشویی مانند تسمه درایو، پمپ تخلیه، کلاچ و موتور است. تعمیر ماشین لباسشویی کنوود، ال جی، سامسونگ، دوو و سایر ماشین های لباسشویی یک کار کاملا تخصصی است. در صورت استشمام بوی سوختگی یا روبروه با هرگونه اختلال دیگر در عملکرد دستگاه، حتما به تکنسین های حرفه ای مراجعه کنید.

راه چارههایی موثر برای برطرف بوی بد ماشین لباسشویی

اکنون که متوجه شدیم علت بوی بد لباسشویی چیست، باید اقدامات لازم را برای برطرف آن انجام دهیم. بوی نامطبوع یک مشکل کاملا رایج و قابل حل است. در بخش های بعدی تعدادی از کاربردی ترین روش ها برای برطرف بوی بد لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی و کلیه ماشین های ایرانی و خارجی را به طورمختصر برای شما توضیح خواهیم داد.

برطرف بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین؛ پاک نماینده ای خانگی و مقرون به صرفه

یک راه چاره خانگی بسیار ساده و موثر برای برطرف بوی بد ماشین لباسشویی، استفاده از جوش شیرین است. باید هر چند وقت یک بار بخش های مختلف ماشین را که به آن دسترسی ندارید، با استفاده از روش های مختلف جرم گیری کنید. جوش شیرین یک پاک نماینده مقرون به صرفه قیمت و خانگی است که نقش موثری در از بین بردن رسوب ها و جرم ها و حتی برطرف بوی بنزین از ماشین لباسشویی دارد. مقداری جوش شیرین را داخل دستگاه بریزید و اجازه دهید ماشین خالی حدود 15 دقیقه کار کند. به همین آسانی بوهای ناخوشایند از بین خواهند رفت.

برطرف بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه؛ یک جرم گیر اسیدی و قوی

سرکه نیز یکی دیگر از پاک نماینده های طبیعی و قوی است که به از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی یاری بسزایی می نماید. مقداری سرکه را با آب مخلوط نموده و آن را داخل لباسشویی بریزید. مخلوط این مایع با جوش شیرین نیز تاثیر بسیاری در پاک نمایندگی دستگاه دارد. البته این پاک نماینده های طبیعی خاصیت اسیدی دارند و استفاده بیش از حد آن ها موجب زنگ زدگی و خوردگی دیگ لباسشویی و بعضی اجزای فلزی ماشین می گردد. بهتر است برای جرم گیری و برطرف بوی لباسشویی سامسونگ، بوش و سایر برندها از پودر یا قرص جرم گیر بهره ببرید. البته جرم گیری مداوم نیز به دستگاه آسیب می زند. برترین زمان برای جرم گیری، بعد از هر سی تا چهل مرتبه شست شو است.

خارج کردن لباس ها از دیگ بلافاصله بعد از شست وشو؛ روشی موثر برای جلوگیری از فراوری قارچ و باکتری

لباس ها را پس از شست وشو بلافاصله از دستگاه خارج کنید. تاریکی و رطوبت دیگ لباسشویی فضای مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها است. هرچه لباس ها بیشتر داخل لباسشویی بمانند، احتمال ایجاد بوی ناخوشایند نیز بیشتر می گردد. لباس ها را پس از شست وشو فورا از داخل دیگ خارج نموده و آن ها را در هوای آزاد خشک کنید.

خشک کردن دیگ و لاستیک دور در؛ راه چارهی برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع

پس از خارج کردن لباس ها از دیگ لباسشویی، در ماشین را برای مدتی باز بگذارید تا کاملا خشک گردد. بعلاوه می توانید با استفاده از یک دستمال، داخل دیگ و لاستیک ماشین لباسشویی را خشک کنید. این کار از رشد باکتری ها و ایجاد رسوب جلوگیری می نماید. بهتر است پس از هر بار شست وشو، سوراخ های روی دیگ را نیز با استفاده از یک گوش پاک کن کاملا تمیز کنید. اغلب افراد به این بخش از لباسشویی دقت نمی نمایند، درحالی که جای بسیار مناسبی برای رشد کپک و ایجاد رسوب است و باید فورا تمیز گردد.

تعمیر تخصصی لوازم برقی منزل به وسیله تکنسین های مجرب تعمیر آنلاین

در این مقاله به سوال علت بوی بد لباسشویی چیست پاسخ دادیم و راه چارههایی برای برطرف بوی بد لباسشویی ال جی، پاکشوما و سایر برندهای ایرانی و خارجی در اختیار شما گذاشتیم. با رعایت نکات ذکرشده، به راحتی می توانید از ایجاد بوی ناخوشایند در ماشین لباسشویی خود جلوگیری نموده یا در صورت روبروه با آن، فورا راهی برای برطرف بو پیدا کنید.

تعمیر آنلاین با بیش از یک دهه فعالیت درخشان در زمینه تعمیر انواع لوازم برقی منزل همیشه در کوشش است تا برترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. کافی است در صورت مشاهده هرگونه مشکل برای لوازم خانگی خود، با شماره 45396-021 تماس بگیرید تا تکنسین های حرفه ای این مجموعه در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت تعمیر آنلاین به آدرس tamironline.com شوید.

منبع: اتاق
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1574

به "دلیل بوی بد لباسشویی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل بوی بد لباسشویی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید