فرهنگ استارتاپی هنوز در اکوسیستم ما جا نیفتاده است ، چالش&zwnjهای یک شرکت ارائه&zwnjدهنده اسباب&zwnjبازی&zwnjهای هدفمند
به گزارش مجله پیوند، مدیرعامل یک استارتاپ گفت: متاسفانه اداره مالیات استارتاپ ها را با یک شرکت بالغ مقایسه می نماید و همین عدم فرهنگ استارتاپی در اکوسیستم وقت بسیاری را از ما می گیرد.
صادق معصومی مدیرعامل استارتاپ هویو در تبادل نظر با خبرنگار فناوری خبرنگاران در خصوص این شرکت گفت: شرکت کار خود را از اسفند 97 آغاز نموده و از ابتدای سال 98 زیرمجموعه شتاب دهنده دانشگاه شریف شدیم و حال حدود یک سال است که در مرکز رشد شریف فعالیت می کنیم. حوزه کاری ما فروش اسباب بازی است و ایده محوری ما فروش هدفمند و هوشمندانه اسبا ب بازی به مادران است.
مدیرعامل این استارتاپ در خصوص نحوه کار هویو ادامه داد: کار ما به این شکل است که به وسیله وب سایت هویو اسباب بازی هایی را به مادران معرفی می کنیم که این معرفی بسیار کامل و دقیق است. به این شکل که به وسیله متن، تصویر و حتی گاهی توسط ویدئو ویژگی های بازی را مثل کاتالوگ بازی به کاربران معرفی می کنیم و نکات دیگری مثل نقاط قوت و ضعف، مخاطرات و ایمنی، کیفیت ساخت و مهارت هایی را که به کودک اضافه می نماید را شرح می دهیم. این امر موجب می گردد که مادران صرف دیدن طرح جلد اسباب بازی خرید نمی نمایند و دیگر دقیقا می دانند که با خرید یک اسباب بازی چه مهارت هایی را در بچه ها خود ارتقا می دهند.
وی اضافه نمود: محصول دیگر ما که ایده محوری شرکت ماست، محصول هویو استار است. مادران در سایت هویو اطلاعات خود و فرزندشان را وارد می نمایند و به یک تست روانشناسسی با 32 سوال گزینه ای و هفت سوال تشریحی جواب می دهند. ظرف 24 تا 48 ساعت، این تست توسط متخصصان و روانشناسان ما آنالیز می گردد و جواب تست در پروفایل مادران آپلود می گردد و براساس جواب تست، اسباب بازی هایی به آن ها معرفی می گردد که ضمن تقویت مهارت های خوب کودک، مهارت های ضعیف او را هم تقویت می نماید.
معصومی در خصوص چشم انداز و برنامه های آینده این شرکت گفت: سعی داریم فرآیندی را ایجاد کنیم که مادران هدفمند اسباب بازی بخرند و این امر موجب ارتقای مهارت های بچه ها گردد. چشم انداز ما این است که گستره خدمات خود را در حوزه مادر و کودک هم از لحاظ فروش و هم از لحاظ خدمات مشاوره ای و محتوا افزایش دهیم و قصد داریم تا 10 سال آینده هویو را به برندی تبدیل کنیم که همه مادران و بچه ها آن را می شناسند و جزء لاینفک زندگی شان می گردد.
وی در خصوص چالش ها و مسائل شرکتش گفت: چالش های زیادی در این زمینه داریم، اما از نظر من به عنوان یک مدیرعامل مدیریت تیم یا منابع انسانی و تبدیل آن به یک تیم پرانگیزه ای که برای چالش های پیش رویش انرژی داشته باشد و خیلی سریع مسائلش را حل و فصل کند، آن هم با منابع اقتصادی کم سخت ترین کار است. زیرا تیم ها معمولا بعد از گذشت حدود یک سال دیگر انگیزه اولیه را ندارند و مدیریت این افراد و انگیزه دادن به آن ها با منابع محدود واقعا کار دشواری است.
وی ادامه داد: جذب سرمایه نیز یکی از چالش های دیگر شرکت هایی مثل ماست، ولی از آن مهم تر قوانین دست پاگیری است که سد راه ما شده. متاسفانه اداره اقتصادیات استارتاپ ها را با یک شرکت بالغ مقایسه می نماید و همین عدم فرهنگ استارتاپی در اکوسیستم وقت بسیاری را از ما می گیرد و ما وقت زیادی را برای مسائل حقوقی شرکت صرف می کنیم.
مدیرعامل این استارتاپ در خصوص حامیان شرکتش گفت: در دوره شکل گیری شرکت، شتاب دهنده دانشگاه شریف با ارائه تسهیلات، فضای شرکت و مشاوره ها و منتورینگ حمایت های خیلی خوبی از ما کرد و الان هم که در مرکز رشد این دانشگاه قرار داریم از حمایت های مشاوره ای و معنوی این دانشگاه برخوردار می شویم.
مدیرعامل شرکت هویو به کسب وکار های نوپا توصیه کرد: اگر واقعا کسی ایده ای در سر دارد و می خواهد آن را عملی کند، باید به این نکته توجه کند که راه بسیار سخت و دشواری پیشرو دارد. پس باید سعی کند هم خوبی ها و هم سختی های کار را ببیند و فقط نگاهش به درآمدزایی نباشد. اگر ایده اش جزو علاقه مندی هایش نیست، باید بداند که کار برایش سخت تر هم می گردد. پس باید سعی کند که در حوزه علاقه مندی اش گام بردارد. دوم اینکه بدانند که باید سخت کار نمایند و محکم جلو بروند و بدانند که موفقیت به راحتی به دست نمی آید و در این راستا از مشاوران ها و منتور ها یاری بگیرند تا راستاشان را بهینه تر نمایند.
منبع: خبرگزاری دانشجو