فروغی: تیرانداز احتیاج به فکر راحت دارد، تخریب و تحلیل های غیرفنی نکنید

به گزارش مجله پیوند، دارنده مدال طلای المپیک توکیو درباره نتایج مسابقات تیراندازی در لهستان و بعضی تحلیل ها نسبت به عملکردش، مطالبی را اعلام کرد.

فروغی: تیرانداز احتیاج به فکر راحت دارد، تخریب و تحلیل های غیرفنی نکنید

جواد فروغی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره مسابقات جام ریاست فدراسیون دنیای در لهستان و کسب مدال طلای میکس در این رقابت ها گفت: بعد از المپیک درگیر دعوت ها، مراسم ها و برنامه های مختلف در تهران و استان ها بودم و برای تمرین فرصت نداشتم، اما از یک ماه قبل با حضور آقای نجفی تمریناتم را منسجم ادامه دادم و به سطح موردانتظار رسیدم. حتی در تمرینات رکورد 592 را هم ثبت کردم. در لهستان رکوردی بالاتر از المپیک زدم و امتیازم را نسبت به توکیو سه نمره افزایش دادم و این نشان می دهد به سطح موردانتظار رسیده ام.

وی در ادامه اضافه نمود: تغییرات قوانین مسابقات در روز ورود به لهستان اعلام شد و بعد از مرحله مقدماتی لحاظ شد. براین اساس مرحله نیمه نهایی برای مسابقات تعریف شده بود که این موضوع باعث شد تا ساعت برگزاری مسابقه را مدام چک کنیم و ببینیم که شرایط چگونه است. این اتفاقات فکر من را درگیر نموده بود. البته این شرایط برای همه تیراندازان بود و باعث شکایت سایر ورزشکاران هم شده بود. من با وجود اینکه مدال طلای میکس را به دست آوردم باز هم نسبت به قوانین مسابقات معترض هستم.

تیراندازی طلایی کشورمان درباره کسب جایگاه چهارم در بخش تپانچه بادی 10 متر انفرادی در لهستان، تأکید کرد: تیراندازی بالا و پایین دارد و هیچ وقت قول مدال و سکو ندادم و نمی دهم. قبلاً هم هیچ وقت چنین قولی ندادم، حتی قبل از المپیک. من حتی در لیگ هم قول سکو نمی دهم. در تمرینات نیز تمرین فینال کردیم و مواردی را داشتیم که بچه ها و آنهایی که استعدادهای خوبی هم دارند بهتر از من زدند. اگر در هفته چهارم لیگ به سکو نرسم کسی که فنی باشد نمی گوید فروغی دچار اُفت شده است، چون افراد متخصص و مطلع به تیراندازی بالا و پایین این رشته را می دانند. هیچ وقت بعد از یک یا چند مسابقه نمی توان گفت که این نتایج ناشی از فلان شرایط فرد و فلان شرایط است.

فروغی یادآور شد: متأسفانه بعضی از رسانه ها بداخلاقی کردند و من ناراحت هستم حتی سرمربی من هم ناراحت شد. متأسفانه در تحلیل ها جملات غیرفنی و غیراخلاقی استفاده شده است. افراد نباید از خودشان نظر فنی بدهند. تیرانداز به فکر راحت احتیاج دارد و نباید با برداشت خود فکر او را درگیر کنیم. توصیه می کنم دوستان ببینند در طول تاریخ تیراندازی چند ورزشکار در پنج آوردگاه پشت هم مدال طلا گرفتند. اگر هم افرادی باشند، انگشت شمار هستند. متأسفانه به جای حمایت، تحلیل های شخصی یا خوراک دیگران منتشر شد.

وی در واکنش به اظهارنظرها در خصوص مربی اش، گفت: اگر فروغی بد بوده در المپیک هم زیر نظر نجفی کار نموده و او سرمربی تیم ملی تپانچه بوده است. اگر هم پیروز بوده باز هم نجفی سرمربی تیم بوده است. در المپیک آقای نصر اصفهانی به عنوان مربی در کنار من بود و در این مسابقه آقای نجفی، سرمربی تیم. اگر با فردی تماس گرفتند و جوابگو نبود، قرار نیست از منابع دیگر تحلیل های غیرفنی و تخریبی انجام گردد، آنهم در رشته تیراندازی.

فروغی با اشاره به اهمیت تمرکز در رشته تیراندازی گفت: در سایر رشته ها مانند ورزش های رزمی شاید عصبانیت قبل از مسابقه خوب باشد و جنگندگی ورزشکار را بالاتر ببرد، اما در تیراندازی حتی خوشحالی هم قبل از مسابقه برای ورزشکار ضرر دارد. در سایر رشته ها حتی وعده های مثبت و پاداش برای ورزشکار یک عامل انگیزشی است، اما در تیراندازی ورزشکار را به زمین می زند چرا که تیرانداز باید مدیریت فکری قوی و حرفه ای داشته باشد. رسانه ها باید این موضوعات را مدیریت نمایند.

وی در انتها گفت: یک تیرانداز همواره در اوج نیست و حتی خود من چند سال دیگر ممکن است مدال نگیرم همانطور که دیدیم دارنده نقره المپیک در لهستان هشتم شد، اما باز هم جزو برترین های این رشته در دنیا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1370

به "فروغی: تیرانداز احتیاج به فکر راحت دارد، تخریب و تحلیل های غیرفنی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروغی: تیرانداز احتیاج به فکر راحت دارد، تخریب و تحلیل های غیرفنی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید