فضای ذخیره سازی مورد احتیاج کاربران اندروید چقدر است؟

به گزارش مجله پیوند، این روزها یکی از موارد بسیار مهم برای خرید یک گوشی موبایل اندرویدی، مقدار فضای ذخیره سازی آن است. به عنوان مثال شما می توانید یک گوشی موبایل را با حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و … بخرید. قطعا هرچه این عدد بیشتر باشد، قیمت آن گوشی موبایل افزایش پیدا می نماید. پس ما باید مقدار فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی را با توجه به احتیاج های خودمان مشخص کنیم و سپس به سراغ خرید گوشی برویم. در عین حال نباید از قیمت آن غافل شویم.

فضای ذخیره سازی مورد احتیاج کاربران اندروید چقدر است؟

احتمالا شما هم درگیر این موضوع هستید که برای انتخاب اندازه فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی باید چه فاکتورهایی را مدنظر خود قرار دهید. قطعا تعدادی از این فاکتورها شخصی هستند و نمی توان برای همه افراد یک فاکتور خاص را مدنظر قرار داد. پس ما به سراغ آنالیز تعدادی از پرطرفدارترین فضاهای ذخیره سازی تلفن همراه می رویم تا هر شخص پس از مطالعه این مطلب به راحتی بتواند فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی خود را انتخاب کند.

چرا بیشتر گوشی های پرچمدار از کارت حافظه پشتیبانی نمی نمایند؟

در گذشته بیشتر گوشی های اندرویدی علاوه بر حافظه داخلی، امکان افزودن کارت حافظه خارجی و یا همان SD Card را برای کاربران فراهم می کردند. با این وجود اگر دقت نموده باشد، این روزها بیشتر گوشی های تازه و در واقع پرچمدار دیگر جایی را برای کارت حافظه در نظر نمی گیرند. پس حافظه داخلی هر گوشی موبایل، نهایت ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در آن است. حال شما باید قبل از خرید گوشی موبایل خود به این موضوع فکر کنید که به چه میزان حافظه احتیاج دارید و موبایل خود را بر همین اساس بخرید تا در آینده به مشکل کمبود حافظه برخورد نکنید.

اگر صادقانه به این موضوع فکر کنیم که چرا گوشی های تازه دیگر امکان افزودن کارت حافظه را حذف نموده اند، باید به یکی از دلایل مهم آن یعنی سود بیشتر کارخانه تولیدنماینده اشاره کنیم. به عنوان مثال اختلاف قیمت حافظه 256 گیگابایتی یک دستگاه Galaxy S22 Ultra 5G با حافظه 512 گیگابایتی آن در ایران حدود 10 میلیون تومان است. در نتیجه سامسونگ سود بیشتری کسب می نماید. به همین راحتی!

کدام حافظه داخلی را برای تلفن همراه خودم انتخاب کنم؟

حالا که با دلایل عدم پشتیبانی گوشی های تازه از کارت حافظه آشنا شدیم و در عین حال متوجه شدیم که تنها راه موجود، انتخاب درست حافظه داخلی گوشی موبایل است، باید به سراغ آنالیز کامل و دقیق سه مورد حافظه داخلی پرطرفدار یعنی 128 و 256 و 512 گیگابایت برویم.

آیا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی کافی است؟

حتما به این موضوع دقت کنید که وقتی شما یک گوشی موبایل با حافظه 128 گیگابایتی خریداری می کنید، یک فضای خالی 128 گیگابایتی در اختیار شما قرار نمی گیرد؛ زیرا چندین گیگابایت از آن مختص سیستم موجود روی دستگاه است و از قبل اشغال شده است!

بعلاوه بهتر است که فضای موجود در تلفن همراه خود را به صورت کامل پر نکنید و اجازه دهید تا میزانی از آن خالی بماند. با دانستن همه این موارد شما فقط 100 گیگابایت به عنوان فضای ذخیره سازی واقعی در موبایل خود دریافت می کنید. اگرچه به ظاهر این فضا بسیار زیاد و کافی است، اما اگر برنامه های اضافی و تصاویر اضافی را از تلفن همراه خود پاک نکنید و در واقع آن ها را سازماندهی نکنید، قطعا پس از گذشت مدت کوتاهی تمام حافظه داخلی دستگاه شما پر خواهد شد. برای درک بهتر این موضوع به سراغ چند مثال می رویم:

  • با فرض این که میانه حجم هر تصویر 5 مگابایت باشد، شما با گرفتن 20000 تصویر حافظه 100 گیگابایتی خود را پر می کنید.
  • بعلاوه حدود 16 ساعت ویدیو می تواند حافظه 100 گیگابایتی تلفن همراه شما را به صورت کامل اشغال کند.

آیا حافظه 256 گیگابایتی برای من خیلی زیاد است؟

پاسخ به این سؤال کاملا وابسته به نوع استفاده شما از گوشی موبایل است. به صورت معمول حافظه 128 گیگابایتی برای بیشتر افراد کافی است، اما بعضی از افراد ترجیح می دهند که حتی برای آرامش بیشتر به سراغ آن نروند. زمانی که شما یک حافظه 256 گیگابایتی در اختیار دارید، مجبور نیستید که به صورت منظم و سریع آن را خالی کنید و از این بابت خیال شما راحت تر خواهد بود.

با این حال برای سازندگان محتوا، گیمرها و کاربرانی که تمام کارهای خود را تلفن همراه خود مدیریت می نمایند، حافظه 256 گیگابایتی دیگر برای آرامش نیست و در واقع کاملا لازم است. اگر شما هم عکس و ویدیوهای بسیاری را با تلفن همراه خود ثبت می کنید و یا از تلفن همراه خود برای بازی کردن استفاده می کنید، قطعا بهتر است که یک گوشی موبایل با حافظه 256 گیگابایتی بخرید.

چه زمانی به سراغ حافظه 512 گیگابایتی و یا بیشتر از آن برویم؟

حافظه 512 گیگابایتی و یا حتی یک ترابایتی اصلا مناسب عموم مردم نیست. از طرفی قیمت آن ها نیز بسیار بالاست. در حقیقت این حافظه ها تنها مناسب افرادی هستند که دائما در حال فیلمبرداری 4K هستند و یا شغل آن ها عکاسی و فیلمبرداری است. از طرفی بلاگرها و تولیدنمایندگان محتوا که به صورت روزانه این کار را انجام می دهند، بهتر است که به سراغ چنین حافظه های داخلی بروند.

بعلاوه به این نکته دقت کنید که عمر مفید یک گوشی موبایل برای افراد مختلف به صورت میانه 4 الی 5 سال است. در نتیجه به این موضوع فکر نکنید که شاید یک حافظه بالا در سال های آینده به کار شما بیاید. پس به سراغ حافظه ای بروید که در حال حاضر و 2 الی 3 سال آینده مناسب شما و احتیاجهای شما باشد.

برترین اندازه فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی کدام است؟

در این مطلب سعی کردیم تا به صورت صادقانه و واقع بینانه کاربرد هر یک از این حافظه های پرطرفدار را آنالیز کنیم. حال شما این حق انتخاب را دارید که با توجه به نوع استفاده خود از گوشی موبایل و بعلاوه بودجه ای که برای خرید آن در نظر گرفته اید، تلفن همراه مورد نظر خود را انتخاب و بخرید. باز هم روی این موضوع تاکید می کنیم که به آینده دور بیش از حد فکر نکنید و حافظه گوشی موبایل خود را بر اساس کاربرد و احتیاجهای حال حاضر خود انتخاب کنید.

شما کدام فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی را انتخاب می کنید؟ 128 گیگابایت و یا 256 گیگابایت و یا 512 گیگابایت؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1588

به "فضای ذخیره سازی مورد احتیاج کاربران اندروید چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای ذخیره سازی مورد احتیاج کاربران اندروید چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید