نصب کارت خوان در اتوبوس های شهری قم برای نخستین بار در کشور

به گزارش مجله پیوند، سرپرست سازمان اتوبوس رانی قم از نصب کارت خوان در اتوبوس های شهری برای نخستین بار در کشور با هدف حذف کامل پول نقد از چرخه پرداخت ها اطلاع داد.

نصب کارت خوان در اتوبوس های شهری قم برای نخستین بار در کشور

علی نیک در بازدید سرزده سید مرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم از سازمان اتوبوس رانی شهرداری، گزارشی از عملکرد و برنامه های این سازمان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 78 نفر نیرو اداری و راننده در سازمان مشغول به کار هستند.

او نحوه قرارداد های تازه با رانندگان اتوبوس را نیز تشریح کرد و اضافه نمود: قرارداد های اتوبوس های تازه در قالب شرکت بهره بردار و خرید خدمات جذب خواهد بود و بر اساس عملکرد حقوق دریافت می نمایند.

سرپرست سازمان اتوبوس رانی شهرداری قم توضیح داد: در حال حاضر 350 راننده در قالب شرکت مشغول به فعالیت بوده و با احتساب نیروی اداری و رانندگان مشغول به کار در سازمان مجموعاً 60 میلیارد ریال بابت حقوق این تعداد افراد به صورت ماهانه پرداخت می گردد.

او سپس تعداد تماس های شهروندان با سامانه 137 مربوط به اتوبوس رانی را 5 هزار تماس در ماه اظهار داشت و گفت: حدود 75درصد از شهروندان برای پرداخت کرایه اتوبوس از قم کارت استفاده می نمایند و 25 درصد نیز پرداخت نقدی دارند.

نیک از نصب دستگاه کارت خوان بانکی در اتوبوس ها برای نخستین بار در کشور اطلاع داد و یادآور شد: برای حذف پرداخت نقدی، برای نخستین بار در کشور دستگاه کارت خوان در اتوبوس های شهر قم نصب شده و امیدواریم بتوانیم به صورت کامل پول نقد را از چرخه پرداخت ها حذف کنیم.

او امکان استفاده از مسیریاب نشان برای دسترسی به ایستگاه ها و اطلاع از خطوط را نیز عنوان نمود و اضافه نمود: به زودی با یک شرکت تازه برای اجرای سر تابلو ها قرارداد منعقد می کنیم و با شرکت قبلی فسخ قرارداد شده است.

سرپرست سازمان اتوبوس رانی شهرداری قم در خاتمه ابراز کرد: تعداد سفر های درون شهری با اتوبوس به 100 هزار نفر در روز افزایش یافته و برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان و زائران خطوط اتوبوس رانی به صورت سالانه بازنگری می گردد.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1617

به "نصب کارت خوان در اتوبوس های شهری قم برای نخستین بار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب کارت خوان در اتوبوس های شهری قم برای نخستین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید