هزینه 10 میلیونی اسباب کشی در تهران

به گزارش مجله پیوند، یک اسباب کشی منزل در تهران حداقل 10 تا 12 میلیون تومان هزینه دارد. این هزینه اولیه ای است که فرد باید برای قرارداد اجاره و جابجایی و چیدمان منزل پرداخت کند. به شرط آنکه افراد خدمات وی آی پی نخواهند و وسایل چندان زیادی نداشته باشند.

هزینه 10 میلیونی اسباب کشی در تهران

به گزارش تجارت نیوز، جابه جایی منزل مراحل مختلفی دارد از پیدا کردن مسکن با قیمت دلخواه در منطقه مورد نظر تا اسباب کشی و چیدمان منزل. اما این راهی است که میلیون ها تومان برای شخص خرج دارد.

بعد از اجاره یا خرید مسکن و تمام سختی هایش نوبت به کمیسیون املاک می رسد. هزینه کمیسیون املاک هم بستگی به قیمت معامله اجرا شده دارد. برای مثال اگر فردی خانه ای با 700 میلیون رهن و یک میلیون اجاره کرده باشد، حق کمیسیون املاک 11 میلیون می شود که نصف آن را باید مستاجر پرداخت کند. با تغییر مبلغ رهن و اجاره این عدد هم تغییر می کند.

مثلا کمیسیون بنگاه برای یک خانه با رهن 300 میلیون تومان و اجاره دو میلیونی حدود 6 میلیون تومان است که بین طرفین نصف می شود.

این هزینه به شرط آن است که بنگاه معاملاتی از طرفین مبلغ جداگانه ای به عنوان شیرینی و دستمزد شخص نگیرد. اگر چنین هزینه ای هم پرداخت شود، مبلغ پرداختی به بنگاه به 10 میلیون تومان هم می رسد.

حالا بعد از قرارداد نوبت به اسباب کشی می رسد. جابه جایی وسایل خانه شاید زمانی هیچ هزینه ای نداشت و با کمک خانواده، دوستان و آشنایان انجام می شد. حالا، اما باید چند میلیون تومانی برای آن هزینه کرد و حتی برای جابه جایی هر وسیله و هر ساعت پول جداگانه ای پرداخت شود.

حمیدی، مسئول یکی از شرکت های جابه جایی بار در تهران می گوید: بستگی به مبدا و مقصد دارد. برخی از وسایل را باید هزینه جداگانه پرداخت کرد. از طبقه یک به بعد هم هزینه ها فرق دارد.

او می گوید: هزینه خاور سه ساعت اولیه 420 هزار تومان است. مزد کارگر تا سه ساعت نفری 90 تومان است. ما در تیم جابه جایی بار چهار نفر کارگر داریم که جمعا 360 هزار تومان است.

او ادامه می دهد: اگر بارگیری بیش از سه ساعت طول بکشد هزینه ها بیشتر می شود. به ماشین ساعتی 140 هزار تومان و به کارگر ساعتی 35 هزار تومان اضافه می شود. به عبارتی برای چهار کارگر برای هر ساعت اضافه کار، 140 هزار تومان..

اما این تمام مخارج اسباب کشی نیست. هر متر جابه جایی می تواند مخارج بیشتری برای صاحب بار داشته باشد. اگر فاصله مناطق بیشتر شود، آن هم در ترافیک سرسام آور تهران قطعا بیشتر از 3 ساعت طول می کشد.

یخچال ساید بای ساید، بوفه، تلوزیون و تردمیل هر کدام برای هر طبقه 25 هزار تومان باید پول پرداخت کرد. تا اینجای کار حدود یک میلیون تومان بدون اضافه ساعت کار و در خوشبینانه ترین حالت باید پرداخت شود. اما معمولا زمان بیشتری صرف می شود، و در اغلب اوقات کارگران با دیدن وسایل خانه نرخ جابه جایی ها را بیشتر و تا دو برابر حساب می کنند. از طرفی برای هر طبقه بالاتر در ساختمان مخارج بیشتر می شود.

از دیگر وسیل خانه می توان به آکواریوم اشاره کرد که جابه جایی آن هر طبقه 120 هزار تومان هزینه دارد. پیانو حداقل 70 هزار تا 100، 150 هزار تومان است. کتابخانه 25 هزار تومان. اگر وسیله سنگین مثل سنگ باشد هم هزینه جداگانه دارد. گاوصندوق اگر زیر 100 کیلو باشد هر طبقه 25 هزار تومان است.

برای رسیدن این وسایل داخل خانه حداقل دو میلیون تومان نرخ اولیه ای است که شرکت ابتدای کار اعلام می کند. اما در انتهای کار، افراد حداقل باید دو برابر این رقم را پرداخت کنند. این تجربه ای است که بیشتر افراد دارند. هزینه تمام شده اسباب کشی حدقل دو برابر هزینه اولیه ای است که اعلام می شود.

چیدمان منزل چقدر هزینه می برد؟

نیروی چیدمان و نظافت هم هر کدام 120 هزار تومان تا سه ساعت است. اگر دو نفر باشند 240 هزار تومان می شود. به عبارتی برای چیدمان و نظافت با دو کارگر باید 480 هزار تومان پرداخت کرد. البته اگر با هر ساعت اضافه کار 35 هزار تومان روی قیمت اضافه می شود. هزینه ایاب و ذهاب هم جداگانه حساب می شود. نیروی فنی هم تا سه ساعت 270 هزار تومان است و هر ساعت اضافه 40 هزار تومان بیشتر می شود. هزینه ایاب و ذهاب هم جداگانه حساب می شود.

به عبارتی حدودا یک میلیون تومان هزینه اولیه نظافت، چیدمان منزل و کار های فنی است.

بسته بندی وی آی پی در منازل!

نیروی بسته بندی نیز هر کارگر 120 هزار تومان است. اگر دست کم دو کارگر باشند 240 هزار تومان می شود. وکیوم برای بسته بندی بار نیز هم از 550 هزار تومان تا 850 هزار تومان قیمت دارد.

اما برخی از شرکت ها خدمات وی آی پی هم برای صاحب بار دارند. امیری، مسئول یکی از شرکت های حمل بار می گوید: وکیوم وی آی پی 980 هزار تومان است که شامل بابل رپ 90 متری، یک رول سلفون، دو حلقه چسب و یه بسته فوم نبشی است. وکیوم 90 متری شامل بابل رپ 90 متری، یک رول سلفون و دو حلقه چسب می شود. وکیوم گردویی برای وسایل آنتیک هم 900 هزار تومان قیمت دارد.

برای اسباب کشی، اما بیشتر از یک وکیوم 90 متری لازم است. هر کارتن برای لوازم شکستنی 45 هزار تومان، ساک رختخواب 80 هزار تومان، کارتن رگال دار برای کت و شلوار 120 هزار تومان است. هزینه روکش فرش هم جداگانه حساب می شود. روکش فرش 12 متری، 90 هزار تومان، 9 متری، 80 هزار تومان و 6 متری، 70 هزار تومان است. روکش خوشخواب دو نفره 270 هزار تومان و یک نفره 220 هزار تومان است.

هزینه بسته بندی وی آی پی هم حداقل یک تا دو میلیون تومان می شود؛ بنابراین قیمت ها برای اسباب کشی که همه این موارد را داشته باشد، در خوشبینانه ترین حالت که کارگران اضافه کاری نداشته باشند، صاحب بار باید حدود 5 میلیون تومان پرداخت کند. اگر کمیسیون بنگاه را هم به این رقم اضافه کنیم یک جابجایی حداقل 10 تا 12 میلیون تومان هزینه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1123

به "هزینه 10 میلیونی اسباب کشی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 10 میلیونی اسباب کشی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید