هشدار آمریکا در مورد حملات صوتی فیشینگ

به گزارش مجله پیوند، دولت آمریکا هشدار داده تعدادی از هکرها با سوءاستفاده از دورکاری میلیون ها کارمند به علت شیوع ویروس کرونا به دنبال انجام نوع جدیدی از حملات فیشینگ و سرقت اطلاعات شرکت ها هستند.

هشدار آمریکا در مورد حملات صوتی فیشینگ

بررسی های پلیس فدرال آمریکا و آژانس امنیت زیرساخت ها و امنیت سایبری دولت ایالات متحده نشان می دهد حملات فیشینگ جدید به شکل صوتی انجام می شود و این حملات به همین علت ویشینگ نام گرفته اند.

حملات ویشینگ از طریق تماس های صوتی انجام می شوند و هکرهای تماس گیرنده با استفاده از روش های مهندسی اجتماعی کارمندان شرکت های خصوصی و مؤسسات دولتی را فریب می دهند و از آنها می خواهند تا با مراجعه به صفحات لاگین قلابی وی پی ان های شرکت های خود اطلاعات ورود آنها را وارد کنند.

هکرها از این طریق می توانند وارد شبکه های وی پی ان شرکت ها و مؤسسات دولتی شوند و بدین شیوه داده های خصوصی و حساس آنها را سرقت کنند.

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند تا زمانی که دورکاری گسترده به علت شیوع ویروس کرونا ادامه یابد، حملات ویشینگ نیز تداوم خواهد یافت و ناآگاهی و کم اطلاعی کارمندان منجر به سرقت اطلاعات ورود به شبکه های وی پی ان خواهد شد.

بر اساس بررسی های مؤسسه کربز حملات ویشینگ از اواسط ماه جولای شدت گرفته و هکرها با سایت دامنه های شبیه به صفحه لاگین وی پی ان شرکت های خصوصی تلاش می کنند تا کارمندان را به بازدید از این صفحات و ورود اطلاعاتشان ترغیب کنند. در جریان این حملات معمولاً کارکنان جدید شرکت ها و پرسنل تازه بخش آی تی آنها هدف قرار می گیرند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 634

به "هشدار آمریکا در مورد حملات صوتی فیشینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا در مورد حملات صوتی فیشینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید