هشدار اورژانس به گروه های پرخطر ؛شاخص کیفیت هوا از مرز 150عبور نموده است

به گزارش مجله پیوند، تهرلن(پانا)-سخنگوی سازمان اورژانس کشور در مورد آلودگی هوای تهران به شهروندان و گروه های پرخطر هشدار داد.

هشدار اورژانس به گروه های پرخطر ؛شاخص کیفیت هوا از مرز 150عبور نموده است

مجتبی خالدی در گفت و گو با پانا در این باره اظهار کرد: متاسفانه شاخص کیفیت هوای شهر تهران از مرز 150 عبور کرد و تا 175 هم ثبت شده است.

وی ادامه داد: این عدد نشان دهنده این است که هوای ناسالمی را تجربه می کنیم که در این خصوص ضروری است همه گروه ها نکاتی را مد نظر قرار دهند. هر چند شاید بحث آلودگی هوا با پروتکل های کرونا ما را ملزم کند که تغییراتی را به خصوص در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: نکته اول این است که خواهش می کنم که مردم در شهر تهران سفر های غیر ضروری شهری و ترددهای داخل شهر را کم نمایند. به خصوص افرادی که خودروهایی دارند که هوا را آلوده تر می نماید و یا سوختی را استفاده می نمایند که هوای شهر را آلوده تر می نماید. بنابراین هر کدام از ما می توانیم به بحث مقابله با آلودگی هوا یاری کنیم.

خالدی اظهارکرد: پروتکل های کرونا در این قسمت به ما یاری می نماید که همه مردم از ماسک استفاده می نمایند، اما بیمار های تنفسی، بیماریهای قلبی و زنان باردار باید شرایط را بیشتر رعایت نمایند و این را در ذهن داشته باشند که به راحتی در معرض آلودگی هوا و آسیب های ناشی از آن قرار می گیرند.

وی اضافه نمود: گروه های پر خطر افرادی هستند که دچار بیماری های زمینه ای به خصوص بیماری های قلبی و تنفسی هستند و بچه ها، خانم های باردار و سالمندان نیز از این گروه محسوب می شوند، همچنین افرادی که داروهای خاص مصرف می نمایند نیز به شدت آسیب پذیر هستند که باید بسیار بیشتر رعایت نمایند. افراد گروههای پرخطر باید مصرف مایعات را به شدت افزایش دهند و شیر و لبنیات تازه می تواند یاری نماینده باشد.

خالدی ادامه داد: دست و صورت باید به صورت مرتب شسته گردد و ترجیحا اگر ضرورتی برای خارج شدن از منزل وجود دارد حتما مسیرهای کوتاه انتخاب گردد و از عزیمت به مرکز شهر تا مراکز تجمع آلودگی خودداری نمایند.

خالدی در مورد علامت هایی که آلودگی هوا ایجاد می نماید گفت: سوزش چشم، آبریزش از چشم و.. مواردی است که شاید تجربه کنیم و برای بیماران قلبی و تنفسی شاید علامت های ساده قلبی و تنفسی مثل تنگی نفس و درد در ناحیه قفسه سینه می تواند آغاز نماینده یک بحران باشد. خواهش من این است که با توجه به استقرار آمبولانس ها در بسیاری از مناطق شهر تهران. اگر افرادی که دارای بیماری هستند علامت های ذکر شده را داشتند بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرند یا به محل های استقرار مراجعه نمایند.

وی اضافه نمود: همچنین افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند باید داروهای خود را مصرف نمایند و با پزشک معالج خود در ارتباط باشند. خیلی باید احتیاط گردد و شرایط پیچیده ای را داریم که مراجعات به مراکز درمانی زیاد است و طبیعتا اینگونه موارد هم می تواند بار مراکز درمانی را افزایش دهد، خواهش ما از مردم این است که کمی بیشتر رعایت نمایند تا از این مسئله هم عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 872

به "هشدار اورژانس به گروه های پرخطر ؛شاخص کیفیت هوا از مرز 150عبور نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اورژانس به گروه های پرخطر ؛شاخص کیفیت هوا از مرز 150عبور نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید