وقتی راهنماها و دستورالعمل های انجام کارها یا سبک زندگی، حوصله سربر و غیرعملی می شوند!

به گزارش مجله پیوند، در بازار کتاب تا دلتان بخواهد، کتاب های دستورالعمل و سبک زندگی و خودیاری وجود دارد. در واقع آنها همیشه پرفروش ترین کتاب های بازارند. در اینترنت هم سایت ها یا مقاله هایی که در مورد چگونگی انجام کارها، همیشه محبوب هستند.

وقتی راهنماها و دستورالعمل های انجام کارها یا سبک زندگی، حوصله سربر و غیرعملی می شوند!

اما آیا آنها همیشه مفید هستند؟

نه! به جرات می توانم بگویم که درصد قابل توجهی از آنها مشکل دارند.

تصور بفرمایید که مسئله ای فنی دارید. مثلا با چیزی در گوشی هوشمند به مشکل برخورده اید، می روید جستجو می کنید و می بینید که هیچ یک از راهنماها به درد نمی خورند. در واقع در بیشتر مواقع شخصی که آنها را نوشته، عملا رفع مشکل از ابتدا تا به انتها را با آنها چک نکرده است.

در مورد راهنماهای سبک زندگی، اوضاع بدتر از اینهاست. برخی از کتاب ها و دستورالعمل ها که کلا شعاری اند، در برخی از آنها هم نویسنده بسیار آسمان را به ریسمان بافته و چیز چکیده و سرراستی پیدا نمی کنید.

من خودم زمانی تصور می کردم که سری کتاب ها به زبان آدمیزاد یا همان For Dummies باید خیلی کارراه انداز باشند و از الف تا هر کاری در آنها نوشته شده باشد. اما وقتی چند تا از آنها را خریدم، متاسفانه متوجه شدم که این کتاب ها یک مطول گویی بی جهت هستند و شما با تقسیم بندی های زیاد و بی سر و ته و رک و راست نگفتن مطالب روبرو هستید. گویی نویسندگانش فقط کتابی بنویسند در مورد چیزی. البته ممکن است آن سری کتاب هایی که من دارم، این حالت را داشته باشند.

راستش را بخواهید برخی کارهای نسبتا پیچیده تا خودتان در متن کار حاضر نشوید و آزمون و خطا نکنید و هزینه زیادی برای آموزشش کناب نگذارید، راه میانبری ندارند.

در اینترنت یکی از مشهورترین سایت ها که به طور تخصصی در مورد شیوه انجام کارها فعالیت می کند، سایت WikiHow است که احتمالا با آن آشنایی دارید.

در انتها این مطلب برای کمی سرگرمی هم شده به تصاویر زیر نگاه کنید. این تصاویر کنایه و شوخی ای هستند به اصرار این سایت به همه چیزدانی و داشتن نسخه هر درد و همچنین به تصاویر گرافیکی تر و تمیزی که برای هر دستورالعملی به طور اختصاصی می کشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 752

به "وقتی راهنماها و دستورالعمل های انجام کارها یا سبک زندگی، حوصله سربر و غیرعملی می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی راهنماها و دستورالعمل های انجام کارها یا سبک زندگی، حوصله سربر و غیرعملی می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید