پامپئو چین را به سانسور اورولی در هنگ کنگ متهم کرد

به گزارش مجله پیوند، در پی صدور دستوری به منظور آنالیز کتاب ها در هنگ کنگ، وزیر امور خارجه آمریکا مقام های چین را به سانسور اورولی در این دولت شهر متهم کرد.

پامپئو چین را به سانسور اورولی در هنگ کنگ متهم کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این دفتر آموزش هنگ کنگ به مدارس توصیه کرد تا کتاب هایشان را آنالیز نموده و مواردی که ممکن است نقض قانون امنیتی جدیدی باشد که مقام های مرکزی چین ارائه نموده اند، حذف نمایند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه در بیانیه ای گفت: تخریب هنگ کنگ آزاد به دست حزب کمونیست چین ادامه دارد. هنوز جوهر قانون امنیت ملی سرکوبگر خشک نشده، مقام های محلی در حرکتی اورولی یک دفتر امنیت ملی دولت مرکزی ایجاد نموده، حذف کتاب های منتقد حزب کمونیست از قفسه های کتابخانه را آغاز نموده ، شعارهای سیاسی را ممنوع نموده و حال از مدارس می خواهند تا سانسور اعمال نمایند.

اورولی یک صفت است که به رفتارها و سیاست های کنترلی از طریق تبلیغات، پایش و شنود، اخبار نادرست، انکار حقیقت و دستکاری گذشته اشاره دارد که توسط حکومت هایی مورد استفاده قرار می گیرد. این شرایط و شرایط اجتماعی را جرج اورول در رمان هایش توصیف نموده است و به همین خاطر به آن اورولی یعنی منسوب به اورول می گویند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه نمود: تا به امروز، هنگ کنگ شکوفا می شد چون اجازه آزادی تفکر و آزادی بیان، طبق یک قانون مستقل را داشت. دیگر اینطور نیست. ایالات متحده ناکامی مکرر پکن برای اجرای وظایفش طبق اعلامیه مشترک چین-بریتانیا و همچنین تازه ترین حملات به حقوق و آزادی های مردم هنگ کنگ را محکوم می نماید.

سی ژوئن کمیته دائم کنگره ملی خلق چین پیش نویس قانونی درباره امنیت ملی در هنگ کنگ را به تصویب رساند که هرگونه کوشش برای خرابکاری، جدایی طلبی، تروریسم و همدستی با کشور ثالث را جرم انگاری می نماید. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین اندکی پس از آن قانون مذکور را اجرایی کرد.

این قانون جدید موجی از اعتراضات را در هنگ کنگ رقم زد. به رغم نگرانی فعالان محلی از تاثیر منفی این قانون جدید بر آزادی های مدنی در دولت شهر هنگ کنگ، هم پکن و هم کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ بارها تاکید نموده اند که این قانون تنها با هدف مقابله با فعالیت های خرابکارانه و تروریستی تدوین شده و قصد آسیب رساندن به آزادی های دموکراتیک شهروندان هنگ کنگی را ندارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 560

به "پامپئو چین را به سانسور اورولی در هنگ کنگ متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو چین را به سانسور اورولی در هنگ کنگ متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید