چگونه آشپزخانه ای منظم داشته باشیم!

به گزارش مجله پیوند، اجرای یک طراحی زیبا در آشپزخانه و اجرای ایده هایی در زمینه دستیابی به یک آشپزخانه منظم از جمله نکاتی است که بیش تر افراد به دنبال آن هستند. ساماندهی فضای آشپزخانه از آن جهت که وسایل زیادی در آن وجود دارد و تمامی این وسایل باید منظم چیده شوند، کمی مشکل به نظر می رسد. اگرچه انجام این کار نوعی چالش در نظر گرفته می گردد، اما با در نظر دریافت مواردی می توان به یک طراحی زیبا و کاربردی و چیدمان وسایل به شکل منظم دست یافت. آن چه که در ادامه این مطلب با شما در میان می گذاریم، ایده هایی برای دست یابی به یک طراحی ساماندهی شده در آشپزخانه می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه آشپزخانه ای منظم داشته باشیم!

جهت دریافت خدمات طراحی ورودی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

استفاده از یک طراحی کاربردی

یکی از نکات مهم در ساماندهی وسایل آشپزخانه، خرید و استفاده از وسایل کاربردی می باشد. استفاده از وسایلی که می توان از آن ها برای ساماندهی وسایل استفاده کرد، نکته مهم واساسی می باشد. برای مثال به این منظور می توانید از تقسیم نماینده هایی که درون کابینت و کشوهای آشپزخانه قرار می گیرند، استفاده نمایید.

استفاده از کابینت در اندازه های متفاوت

استفاده از کابینت هایی که در سایزهای متفاوت وجود دارند، این امکان را برای شما فراهم می نماید، که هر وسیله ای را بر سر جای خود قرار دهید. برای مثال این امکان برای شما فراهم می گردد که وسایل کوچک را در کابینت های کوچک و وسایل بزرگ تر را در کابینت های بزرگ تر قرار دهید. در این صورت کابینت ها از نظم برخوردار خواهند بود.

استفاده از شلف های شناور

استفاده از شلف های شناور می تواند ایده مناسبی برای استفاده در ساماندهی وسایل در آَشپزخانه باشد. استفاده از این شلف ها این امکان را برای شما فراهم می نماید که از آن ها برای قرار دادن وسایل استفاده نمایید. نکته ای که در استفاده از شلف ها باید به یاد داشته باشید، چیدمان منظم آن ها می باشد. بهتر است برای چیدمان این گونه شلف ها از وسایلی که رنگ و شکل یکسانی دارند استفاده نمایید. انجام ین کار بر زیبایی آشپزخانه نیز تاثیرگذار می باشد.

ساماندهی شیک

استفاده از یک طراحی ساده می تواند به شما در اجرای یک فضای منظم یاری کند. به این منظور می توانید از کابینت های ساده استفاده نمایید. استفاده از المان هایی که می توانید از آن ها برای نگهداری وسایل استفاده نمایید نیز می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

استفاده از جزیره در آشپزخانه

استفاده از یک جزیره که در آن فضایی برای نگهداری از وسایل وجود داشته باشد ایده ای مناسب برای استفاده در آشپزخانه می باشد. نکته مهم در این زمینه استفاده از جزیره ای می باشد که در آن هم فضای باز و هم فضای بسته برای نگهداری از وسایل وجود داشته باشد. استفاده از این المان می تواند در دستیابی به یک آشپزخانه منظم به شما یاری کند. از فضای بسته محفظه های نگهدارنده می توان برای قرار دادن وسایلی که تمایل دارید در معرض دید نباشند استفاده نمایید. فضای باز جزیره نیز می تواند مکان مناسبی برای قرار دادن وسایل تزئینی مانند بشقاب های تزئینی باشد.

استفاده از قلاب های آویز

استفاده از قلاب در آشپزخانه و آویز کردن ماهیتابه ها می تواند ایده مناسبی برای ساماندهی فضای کابینت باشد. استفاده از این ایده در طراحی آشپزخانه کوچک نیز می تواند به شما یاری کند. انجام این ایده شاید در ابتدا کمی نامتعارف به نظر آید ،اما بدون شک ایده ای کاربردی می باشد. انجام این کار باعث زمی گردد فضای کابینت ها نیز خالی مانده و از آن برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده نمایید.

استفاده از یک طراحی ساده

یکی از بهترین ایده هایی که می توانید در زمینه طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید، اجرای یک طراحی ساده می باشد. استفاده از طراحی به این شکل از ایجاد هرگونه هرج و مرج در آشپزخانه جلوگیری به عمل می آورد. به طور کلی می توان گفت اجرای یک طراحی ساده و مینیمال نکته ای کلیدی در دستیابی به یک آشپزخانه ساماندهی شده می باشد.

استفاده از سبک مدرن در طراحی آشپزخانه

استفاده از سبک مدرن در طراحی آشپزخانه می تواند ایده مناسبی برای دستیابی به یک طراحی ساماندهی شده باشد. در طراحی مدرن از وسایل در حد احتیاج استفاده می گردد. استفاده از جعبه های تزئینی در اندازه های مختلف برای نگهدای از وسایل می تواند ایده خوبی برای ساماندهی وسایل در طراحی آشپزخانه مدرن باشد.

استفاده کم تر از وسایل تزئینی

اگر به دنبال دستیابی به یک طراحی ساماندهی شده در فضای آَشپزخانه هستید، بهتر است از استفاده المان های تزئینی بیش از حد خودداری نمایید. انجام این کار باعث می گردد فضای آشپزخانه همواره تمیز و مرتب نگه داشته گردد. استفاده از یک نمونه مناسب از المان های تزئینی در طراحی آشپزخانه می تواند کافی باشد و نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما با شما در میان گذاشتیم، ایده هایی در زمینه اجرای ایده هایی در زمینه دستیابی به یک آشپزخانه ساماندهی شده می باشد. آن چه که در اجرای طراحی آشپزخانه اهمیت دارد، دستیابی به یک طراحی کاربردی در این زمینه می باشد. استفاده بهینه از فضای آشپزخانه و اجرای یک طراحی زیبا نکته مهمی است که باید در هنگام طراحی آشپزخانه به یاد داشته باشید. استفاده از جعبه های تزئینی، شلف ها و تقسیم نماینده هایی که در کابینت مورد استفاه قرار می گیرند، در ساماندهی فضای آشپزخانه به شما یاری می نماید. در صورتی که تمایل دارید فضای آشپزخانه مرتب نمایش داده گردد، استفاده از رنگ هایی که با یکدیگر تناسب داشته و کنتراست زیادی ایجاد نمی نمایند، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. مشورت با یک متخصص و استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می تواند در این زمینه ایده های مناسبی در اختیار شما قرار دهد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 156

به "چگونه آشپزخانه ای منظم داشته باشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آشپزخانه ای منظم داشته باشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید