کمپرس سرد، کی، کجا، چگونه؟

به گزارش مجله پیوند، گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که نیازمند اقدامات احیا و یاری فوری نیست ولی به خاطر درد و تورم ناحیه آسیب دیده، با خود می گوییم کاش می توانستم کار مفیدی انجام دهم.یکی از این موارد وقتی است که فردی از اعضای خانواده، به خصوص بچه ها دچار ضربه می شوند و مثلا دست یا پاهایشان بعد از افتادن، کبود و متورم می گردد. شما برای

کمپرس سرد، کی، کجا، چگونه؟

کمپرس سرد، کی، کجا، چگونه؟

نویسنده:مریم معروف

گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که نیازمند اقدامات احیا و یاری فوری نیست ولی به خاطر درد و تورم ناحیه آسیب دیده، با خود می گوییم کاش می توانستم کار مفیدی انجام دهم.

یکی از این موارد وقتی است که فردی از اعضای خانواده، به خصوص بچه ها دچار ضربه می شوند و مثلا دست یا پاهایشان بعد از افتادن، کبود و متورم می گردد. شما برای کاهش ورم و درد چه کار می توانید بکنید؟

اگر آسیب دیدگی در دست باشد با آویزان کردن آن، ورم و کبودی کاهش می یابد. اگر هم پای او دچار آسیب شده او را بنشانید و ناحیه آسیب دیده را بلند نموده و چند بالش زیر پایش بگذارید. سپس به سرعت با کمپرس سرد منطقه آسیب دیده، سعی کنید تا درد و تورم را بکاهید.

کمپرس سرد چیست؟

می توانید چند تکه یخ را داخل کیسه ای بریزید و کمی نمک روی آن بریزید که به آب شدن بهتر یخ ها یاری کند و یا حوله یا پارچه ای را در آب سرد فرو ببرید و هر چند دقیقه آن را عوض کنید حتی می توانید یک بسته لوبیای منجمد شده از داخل فریزر بردارید و به اسم کمپرس سرد بهره ببرید.

یادتان باشد فشار به ناحیه آسیب دیده نیاورید و به مدت 30 دقیقه کمپرس سرد را روی محل بگذارید. با این کار سرعت جریان خون به ناحیه آسیب دیده کاسته شده و درد و ورم کم می گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1265

به "کمپرس سرد، کی، کجا، چگونه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپرس سرد، کی، کجا، چگونه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید