گفتگوی پوتین و اردوغان درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای

به گزارش مجله پیوند، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به صورت تلفنی درباره همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه ای از جمله نظارت بر آتش بس در قره باغ و آخرین تحولات سوریه بحث و گفتگو کردند.

گفتگوی پوتین و اردوغان درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی روز پنج شنبه به صورت تلفنی در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای مصاحبه کردند.

بر اساس بیانیه کاخ کرملین در مورد مصاحبهی تلفنی پوتین و اردوغان، دو طرف در این تماس تلفنی درباره تقویت همکاری های روسیه-ترکیه در حوزه های مختلف از جمله تحویل واکسن اسپوتنیک به ترکیه و از سرگیری پروازها میان دو کشور گفتگو نموده اند.

در این بیانیه بعلاوه اعلام شده است که پوتین و اردوغان در مورد حل وفصل مسائل سوریه هم مصاحبه نموده و بر اهمیت فعالیت های نظامی مشترک روسیه و ترکیه در خاک سوریه با هدف جلوگیری از تشدید تنش ها در ادلب و شمال شرقی سوریه و بعلاوه مقابله با گروه های تروریستی به جای مانده در منطقه تأکید داشته اند.

بنابر اعلام کاخ کرملین، موضوع قره باغ و آخرین تحولات این منطقه هم جزو موضوعات مورد بحث در مصاحبهی تلفنی پوتین و اردوغان و بوده است و رئیس جمهور ترکیه بار دیگر حمایت خود را از کوشش های روسیه برای تضمین اجرای کامل توافقات آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمستان در منطقه قره باغ ابراز نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1163

به "گفتگوی پوتین و اردوغان درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی پوتین و اردوغان درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید