پوتین و رئیس شورای اروپا درباره چه مسائلی گفت وگو کردند؟

به گزارش مجله پیوند، رئیس جمهوری روسیه و رئیس شورای اروپا در جریان مکالمه ای تلفنی درباره امکان فراوری مشترک واکسن کرونا، دورنمای روابط روسیه و اتحادیه اروپا و همچنین نگرانی بروکسل از شرایط آلکسی ناوالنی، گفت وگو کردند.

پوتین و رئیس شورای اروپا درباره چه مسائلی گفت وگو کردند؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه با شارل میشل رئیس شورای اروپا مذاکراتی تلفنی داشت که در جریان آن مسائل مورد علاقه طرفین، از جمله امکان فراوری مشترک واکسن برای ویروس کرونا و همچنین شرایط بازداشت آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس روس مورد آنالیز و گفتگو قرار گفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات کرملین، در جریان این گفت و گوی تلفنی، مسائل مربوط به مقابله با گسترش ویروس کرونا، از جمله امکان استفاده از واکسن ها و فراوری مشترک آن مورد توجه قرار داشت. علاوه بر این، شرایط کنونی روابط روسیه و اتحادیه اروپا با تمرکز بر ضرورت ایجاد زمینه ای برای همکاری های واقع بینانه در جهت گیری های مورد علاقه دو طرف نیز آنالیز شد.

کرملین بدون اشاره به جزییات، یادآور شد که در این مذاکرات همچنین به درخواست شارل میشل، شرایط پیرامون آلکسی ناوالنی هم مطرح شد.

مباحثات راهبردی درباره آینده روابط اتحادیه اروپا و روسیه

در همین رابطه، شورای اتحادیه اروپا نیز در سرانجام این گفت وگوی تلفنی خاطرنشان کرد که میشل، رئیس جمهوری روسیه را در جریان تصمیم خود برای سازماندهی مباحثات راهبردی در این شورا در مورد دورنمای روابط بین اتحادیه اروپا و فدراسیون روسیه قرار داد.

در بیانیه شورای اروپا یادآوری شده که میشل مواضع اتحادیه اروپا در قبال شرایط آلکسی ناوالنی را به اطلاع پوتین رساند و یادآور شد که کشورهای اروپایی نسبت به این مسئله بسیار نگران بوده و مواضع هماهنگی در این رابطه دارند. وی تأکید کرد که اتحادیه اروپا از روسیه می خواهد تا سریعاً ناوالنی را آزاد نموده و بدون تأخیر بیشتر، تحقیقات کاملاً شفافی درباره سوء قصد به وی انجام دهد.

دو مقام بلندپایه همچنین درباره ضرورت تقویت صلح و امنیت دنیای و لزوم کوشش برای کاهش مناقشات و راه چاره های بیشتر گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 890

به "پوتین و رئیس شورای اروپا درباره چه مسائلی گفت وگو کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و رئیس شورای اروپا درباره چه مسائلی گفت وگو کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید