بایدن: پوتین یک قاتل است

به گزارش مجله پیوند، بایدن: چند سال پیش با پوتین در دفتر کار او تنها شدیم. من به او گفتم که فکر نمی کنم تو اصلا روح داشته باشی...

بایدن: پوتین یک قاتل است

رییس جمهوری آمریکا گفت ولادیمیر پوتین همتای روس او یک قاتل است.

به گزارش خبرنگاران، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی همتای روس خود را یک قاتل توصیف کرد و وعده برخورد با روسیه بابت مداخله در انتخابات اخیر آمریکا را داد.

در حالی که انتظار می رفت روابط روسیه و آمریکا در دوره بایدن وارد چالش گردد، رییس جمهوری آمریکا نخستین تیر خود علیه همتای روس خود را با حمله شخصی به پوتین شلیک کرد.

دیدار بایدن و پوتین در سال 2011 در کاخ کرملین/ عکس آرشیوی/ آسوشیتدپرس

بایدن در مصاحبه امروز (چهارشنبه) با شبکه خبری ای بی سی آمریکا تایید کرد که از نظر او پوتین یک قاتل است.

رییس جمهوری آمریکا در این مصاحبه در پاسخ به سوال جورج استفانوپولوس مجری ای بی سی که از او پرسید: آیا با شناختی که از پوتین دارد فکر می نماید او یک قاتل است؟ با تکان دادن سرش به نشانه تایید گفت: همین طور فکر می کنم.

بایدن با تعریف خاطره ای از دیدار سال های گذشته اش با پوتین در مسکو (و از صندلی معاون رییس جمهوری آمریکا) گفت: چند سال پیش با پوتین در دفتر کار او تنها شدیم. من به او گفتم که وقتی به چشمان تو نگاه می کنم، فکر نمی کنم تو اصلا روح داشته باشی اما او به پشت سرش نگاهی کرد و پاسخ داد که ما یکدیگر را درک می کنیم.

او با اشاره به مکالمه تلفنی 2 ماه پیش خود با پوتین تاکید نمود که به او گفته که بابت کوشش برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به زودی تاوان خواهد داد.

بایدن درباره مکالمه خود با پوتین گفت: به او گفتم من شما را می شناسم و شما هم من را می شناسید. اگر تشخیص بدهم که این اتفاق(دخالت در انتخابات) افتاده است، آماده پرداخت تاوان باش.

اظهار نظر بایدن 1 روز پس از آن صورت می گیرد که منابع اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی روسیه و ایران را به کوشش برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات اخیر آمریکا متهم کردند؛ انتخاباتی که دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا را پس از 1 دوره چهار ساله، از کاخ سفید بیرون کرد و به پیروزی جو بایدن انجامید.

در واکنش به اظهارات امروز بایدن درباره پوتین، نخستین واکنش از جانب روسیه، از سوی رییس دومای دولتی روسیه ابراز شد. ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه، اظهارات اخیر جو بایدن علیه پوتین را ناشی از عجز و ناتوانی او دانست.

رییس دومای دولتی روسیه حمله بایدن به پوتین را توهین به روسیه و تمامی شهروندان روس دانست و گفت حمله به پوتین حمله به روسیه است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 989

به "بایدن: پوتین یک قاتل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: پوتین یک قاتل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید