گوگل استیدیا پس از پنج سال فعالیت رسما تعطیل می گردد

به گزارش مجله پیوند، در حالی که سال پیش گوگل اعلام نموده بود که استودیوهای مختص توسعه بازی خود را بسته است، وعده داده بود که تمرکز خود را بر پلتفرم ابری استیدیا (Stadia) بیشتر خواهد نمود. با این حال، آن ها اخیراً در نوشته ای رسمی گفت ه اند که فعالیت پلتفرم ابری گوگل استیدیا را متوقف خواهد نمود.

گوگل استیدیا پس از پنج سال فعالیت رسما تعطیل می گردد

این اطلاعیه به وسیله فیل هریسون، نایب رئیس بخش بازی های ویدیویی گوگل، نوشته شده است. در این بیانیه آمده است: در حالی که رویکرد استیدیا به استریم بازی ها برای مصرف نمایندگان بر پایه یک فناوری قوی ساخته شده بود اما توجهی را که ما انتظار داشتیم، در میان کاربران به دست نیاورده است؛ بنابراین تصمیم دشواری برای بستن سرویس استریم ابری استدیا گرفته ایم.

فیل هریسون در بخشی از نوشته اعلام نموده است که گوگل هزینه تمامی خریدهایی را که هواداران برای سخت افزار استیدیا به وسیله گوگل استور انجام داده اند، پس خواهد داد. بعلاوه هزینه خرید بازی ها و تمامی محتوای اضافی آن ها که به وسیله فروشگاه استیدیا صورت گرفته است هم شامل این موضوع خواهد شد. انتظار می رود که مرجوع کردن این خریدها و هزینه آن ها تا اواسط ژانویه 23 به اتمام برسد.

طبق گفته هریسون، کاربران استیدیا می توانند تا تاریخ 18 ژانویه سال 2023 به کتابخانه بازی های خود دسترسی داشته باشند. او در ادامه صحبت های خود بیان نموده است: پلتفرم فناوری زیربنایی که استیدیا را تقویت می نماید در مقیاسی فراتر از بازی های ویدیویی ثابت شده است. ما فرصت های واضحی برای اعمال این فناوری در سایر بخش های گوگل مانند یوتیوب، گوگل پلی و کوشش های خود در زمینه واقعیت اضافه نموده (AR) می بینیم - و بعلاوه آن را در دسترس شرکای صنعتی خود قرار می دهیم که این با چیزی که آینده بازی ها را در آن می بینیم، همخوانی دارد.

فیل هریسون اضافه نمود: ما عمیقاً به بازی متعهد باقی می مانیم و به سرمایه گذاری در ابزارها، فناوری ها و پلتفرم های جدیدی که موفقیت توسعه دهندگان، شرکای صنعتی، مشتریان سرویس ابری و سازندگان را تقویت می نمایند، ادامه خواهیم داد.

هریسون اولین بار استیدیا را در مارس 2019 به دنیا معرفی کرد و خاطرنشان کرد که این شرکت همزمان میخواهد بازی هایی را به وسیله استودیوهای خود برای پلتفرم استیدیا خلق کند. با این حال پس از مدتی و کمتر از دو سال گوگل تصمیم گرفت فعالیت استودیوهای داخلی استیدیا که مشغول توسعه بازی برای این پلتفرم بودند را پایان دهد و علی رغم اینکه در آن موقع اعلام نموده بود قرار نیست پلتفرم استیدیا تعطیل گردد و تمرکز روی آن بیشتر خواهد شد، اکنون به خاطر استقبال نه چندان خوب از آن تصمیم به توقف آن گرفته است.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1599

به "گوگل استیدیا پس از پنج سال فعالیت رسما تعطیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل استیدیا پس از پنج سال فعالیت رسما تعطیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید