10 اشتباه که باعث کیکی شدن و ماسیدن کرم پودر می گردد

به گزارش مجله پیوند، همه ما تجربه کیکی شدن کرم پودر را داریم؛ یک کرم پودر نو می خریم و با ذوق وشوق آن را روی صورت می زنیم، اما چند دقیقه بعد که در آینه نگاه می کنیم، انگار روی صورتمان گچ کاری نموده اند و تمام مواد آرایشی روی صورتمان ماسیده است! اگر دوست ندارید این تجربه تلخ دوباره تکرار گردد، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

10 اشتباه که باعث کیکی شدن و ماسیدن کرم پودر می گردد

کیکی شدن کرم پودر یا ماسیدن محصولات آرایشی به چه معناست؟

گاهی اوقات مدتی بعد از آرایش کردن، اتفاقاتی طبیعی مثل عرق کردن پوست یا چرب شدن آن، باعث ماسیدن و تکه تکه شدن محصولات آرایشی می گردد. این اتفاق معمولا بیشتر برای کرم پودر می افتد. کیکی شدن کرم پودر باعث می گردد که پوست شما یک دست و زیبا به نظر نرسد و آرایشتان به کلی خراب گردد.

در این شرایط معمولا همه تقصیرها را گردن کرم پودر می اندازیم؛ اما آیا فقط کرم پودر مقصر است؟

آرایشگران حرفه ای می گویند نه. همواره این طور نیست و گاهی اشتباهاتی که موقع آرایش کردن تکرار می کنیم، باعث این اتفاق تلخ می شوند. بخشی از کیکی شدن کرم پودر، خشک شدن و ماسیدن آن به خاطر خود محصول و بخش دیگری از آن به خاطر پوستی است که کرم پودر روی آن قرار گرفته است.

10 علت کیکی شدن کرم پودر

غیر از خود کرم پودر چه عامل دیگری باعث کیکی شدن آرایش می گردد؟ پاسخ تعدادی از آرایشگران حرفه ای را بخوانید.

1. آماده نکردن پوست

پوست صورت ما درست مثل یک بوم نقاشی است که موقع آرایش کردن، رنگ ها را لایه لایه روی آن می گذاریم. اگر این بوم ناهموار باشد، طبیعتا نمی توانید نقاشی زیبایی روی آن بکشید.

بی علت نیست که آرایشگران حرفه ای همواره توصیه می نمایند که قبل از هر گونه استفاده از محصولات و مواد آرایشی، حتما یک روتین خوب برای مراقبت از پوست داشته باشید. اگر برای یک موقعیت مهم آماده می شوید (مثلا عروسی شما در پیش است)، باید از ماه ها قبل یک روتین عالی برای مراقبت از پوست خود آغاز کنید تا در روز موعود، پوست شما در برترین حالت خودش قرار داشته باشد.

بخش زیادی از ظاهر نهایی کرم پودر روی صورت، به نحوه آماده سازی پوست بستگی دارد. اگر پوست صورت شما خشک و بی آب باشد، پستی و بلندی های زیادی به خاطر جوش و خشکی پیدا نموده باشد یا در مجموع، در برترین شرایط خود قرار نداشته باشد، به شدت روی نتیجه نهایی کار تاثیرگذار است. به همین علت آماده کردن صحیح پوست باعث می گردد که قرار دادن کرم پودر روی آن، با پوست طبیعی شما فرقی نداشته باشد.

آماده کردن پوست حداقل شامل این مراحل است: استفاده از یک مرطوب نماینده عالی و پرایمر. هر دو محصول یاری می نمایند که سطح پوست شما مرطوب و یک دست گردد و این توصیه برای همه انواع پوست است و به پوست خشک اختصاص ندارد.

  • 8 مرحله مراقبت تابستانی از پوست که از قلم نیاندازید

2. خشک نشدن پرایمر

همان طور که توصیه می گردد صبر کنید تا انواع سرم ها و مرطوب نماینده هایی که می زنید خشک و جذب شوند و بعد از ضدآفتاب بهره ببرید، به همین ترتیب بعد از استفاده از پرایمر باید صبر کنید تا به خوبی جذب گردد و بعد، از کرم پودر بهره ببرید. بعد از خشک شدن، یک بار دیگر صورت را آنالیز کنید و اگر احتیاج است، باز هم از پرایمر و مرطوب نماینده بهره ببرید.

3. استفاده نادرست از کرم ها

استفاده نادرست از کرم ها باعث می گردد که نتیجه دلخواهی از استفاده از آن ها نگیرید. اگر قرار است از چند کرم بهره ببرید، اول مرطوب نماینده و لوسیون های بر پایه آب را بهره ببرید و در مرحله بعد، روی آن کرم های مغذی بزنید. کرم ها را به خوبی همه جای صورت پخش کنید و هیچ قسمتی را بدون کرم رها نکنید.

4. لایه برداری نکردن پوست

غیر از مرطوب نماینده و پرایمر، عامل مهم دیگری هم در ظاهر نهایی کرم پودر شما تاثیرگذار است. لایه برداری پوست مهم ترین مرحله روتین پوستی است که نباید از آن صرف نظر کنید. جمع شدن میزان زیادی سلول های مرده پوست و چربی های طبیعی پوست، باعث می گردد که کرم پودر به خوبی روی صورت شما پخش و جذب نگردد.

اگر پوست صورت خود را مرتب لایه برداری نکنید، حتی استفاده از مرطوب نماینده و پرایمر هم معجزه نمی نماید. تا زمانی که مانعی روی پوست وجود دارد، هیچ کرم و محصولی به خوبی روی صورت شما نمی نشیند. برای جلوگیری از کیکی شدن کرم پودر، حتما قبل از آرایش کردن و قبل از استفاده از مرطوب نماینده و پرایمر، پوست را لایه برداری کنید.

برای لایه برداری روش های مختلفی وجود دارد. می توانید لایه بردارهای شیمیایی را به روتین پوستی خود اضافه کنید یا با براش های مخصوص، کار لایه برداری فیزیکی را انجام دهید.

5. استفاده از رنگ نامناسب

استفاده از رنگ نامناسب برای کرم پودر، باعث می گردد که ظاهری بسیار غیرطبیعی پیدا کند. وقتی کرم پودر و پوست صورت شما با هم تفاوت زیادی داشته باشد، کوچک ترین مشکل ایجادشده در کرم پودر، خیلی زود نمایان می گردد. در ضمن برای پوشاندن چهره با یک رنگ متفاوت، مجبور می شوید از میزان زیادی کرم بهره ببرید.

موقع انتخاب رنگ کرم پودر بسیار مهم است که زیررنگ پوست خود را تشخیص دهید. یعنی باید بدانید که رنگ پوست شما گرم، سرد یا خنثی است. برای انتخاب رنگ کرم پودر عجله نکنید و حسابی وقت بگذارید. انتخاب رنگ صحیح کرم پودر، نصف راستا یک آرایش حرفه ای، طبیعی و بی نقص است.

6. انتخاب محصول اشتباه برای پوست

علاوه بر رنگ پوست، موقع خرید کرم پودر باید به نوع پوست خود هم توجه کنید. کرم پودرها فرمولاسیون های مختلفی برای انواع پوست چرب، خشک و معمولی دارند. اگر پوست بسیار خشک و ملتهبی دارید، حتما باید از کرم پودر مخصوص پوست های خشک بهره ببرید. این کرم پودرها دارای خواص مرطوب نمایندگی اضافه تر از حد معمول هستند.

معمولا در کرم پودرهای مخصوص پوست خشک از ماده ای به هیالورونیک اسید استفاده می گردد که یک عامل مرطوب نماینده است. کرم پودرهای مایع و رقیق تر برای کسانی که پوست خشم دارند بهتر است. اگر پوست شما آسیب های متعددی دیده است مثلا تغییر رنگ پیدا نموده، جوش و قرمزی دارد یا بافت آن دچار تغییر شده، می توانید از کرم پودرهای تصحیح نماینده رنگ بهره ببرید.

اگر پوست چرب دارید، پوست شما به طور طبیعی بیشتر از سایر انواع پوست ها، چربی فراوری می نماید. در نتیجه ممکن است بعد از مدتی کم کم براق گردد. این دسته از افراد نباید از کرم پودرهای براق استفاده نمایند. کرم پودرهایی که ظاهری مات ایجاد می نمایند برترین گزینه برای کسانی است که پوست چرب دارند. این ظاهر مات به جذب چربی اضافه پوست یاری می نماید.

در مجموع، محصولات تخصصی مخصوص هر نوع پوست، با در نظر گرفتن احتیاجهای همان نوع پوست تهیه شده است و می تواند یاری بزرگی برای داشتن یک آرایش بی نقص باشد.

7. غلظت بالای کرم پودر

غلظت بالای کرم پودر یا در اصطلاح سنگین بودن آن، باعث می گردد که کیکی شدن کرم پودر را تجربه کنید. در بیشتر مواقع، اصلا احتیاجی به کرم پودرهای سنگین و بسیار غلیظ ندارید. برای آرایش های معمولی و آرایش های مناسب برای مجالس و رویدادها، یک کرم پودر سبک با پوشش دهی معمولی، کافی است. کرم پودرهای سنگین برای گریم ها و آرایش های سنکین است که در طی آن، قرار است چهره یک فرد به کلی تغییر کند.

گاهی اوقات حتی به جای استفاده از کرم پودر می توانید مرطوب نماینده های رنگی را جایگزین کنید. این برترین گزینه برای کسانی است که پوست بدون مشکل دارند و فقط می خواهند یک پوشش ملایم از رنگ روی صورتشان باشد.

8. استفاده از میزان زیادی کرم پودر

اگر کرم پودر شما پوشش دهی خوبی ندارد، راه حلش استفاده از میزان زیادی کرم پودر نیست؛ هر چه قدر میزان محصولات آرایشی روی صورت شما بیشتر گردد، احتمال ماسیدن و کیکی شدن کرم پودر هم بیشتر می گردد. استفاده از میزان زیادی کرم پودر یک اشکال دیگر هم دارد؛ باعث می گردد که نتوانید آن را به صورت یکنواخت روی پوست صورت پخش کنید.

اگر غیر از کرم پودر بخواهید از محصولات پودری مثل پنکیک، رژ گونه و پودر فیکس هم بهره ببرید، قرار گرفتن این میزان پودر روی میزان زیادی کرم پودر، نتیجه ای جز ماسیدن آن ندارد.

اگر پوشش دهی کرم پودر شما خوب نیست، به جای استفاده از میزان زیادی کرم، آن را عوض کنید.

9. کرم پودر نامناسب برای شرایط فرد

کرم پودری که می خرید باید متناسب با شرایط و سبک زندگی شما باشد. اگر برای بیرون رفتن آرایش می کنید و در عین حال اهل پیاده روی های طولانی و حتی دویدن هستید، شاید کرم پودرهای معمولی نتوانند در برابر حجم زیادی عرق، مقاومت نمایند. در این شرایط باید از کرم پودرهای مخصوص برای فعالیت های شدید بهره ببرید.

  • مهمترین نکات برای خرید کرم پودر که باید به آن ها توجه کنید

10. فیکس نکردن کرم پودر

هر محصولی که بعد از کرم پودر استفاده می کنید، به میزان محصولات قبل از کرم پودر، اهمیت دارد. بعد از آرایش حتما از پودر فیکس بهره ببرید تا آرایش شما برای مدت بیشتری دوام داشته باشد. ابتدا با میزان کمی پودر و با قلم موی مخصوص، نواحی مستعد چرب شدن را بپوشانید و بعد به آرامی پودر را به همه صورت بزنید.

منبع: Byrdie

منبع: دیجی استایل
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1582

به "10 اشتباه که باعث کیکی شدن و ماسیدن کرم پودر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اشتباه که باعث کیکی شدن و ماسیدن کرم پودر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید