15 هزار نفر در تمرینات تیم های پایه پرسپولیس حاضر شدند

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، محسن خلیلی درباره فعالیت خود به عنوان مدیر آموزشگاه گفت: هفتم تیرماه سال گذشته بود که این مسئولیت به من محول شد. این اتفاق بعد از تماس های تلفنی و پس از جلسه با مدیران وقت باشگاه روی داد. من هم که قبل از این به عنوان بازیکن و مدیر در خدمت پرسپولیس بودم برای اینکه بتوانم در بخشی از امور کاری برای پرسپولیس نموده باشم، با افتخار قبول کردم، هر چند که با توجه به آغاز دیرهنگام، کار سختی داشتیم.

15 هزار نفر در تمرینات تیم های پایه پرسپولیس حاضر شدند

وی که با توجه به سرانجام رقابت های فصل تیم های پایه در آخرین روزهای سال گذشته درباره مسائل مربوط به این حوزه فعالیت در باشگاه صحبت می کرد، ادامه داد: وقتی مسؤولیت را قبول کردم در عمل سرمربیان چهار رده انتخاب شده بودند. از طرفی مشکل اساسی این بود که دیگر تیم ها فعالیت خود را از ماه های قبل آغاز نموده بودند و عملاً تمام بازیکنان مدنظر جذب آن ها شده بودند. بازیکنان با تجربه دیگر تحت قرارداد بودند و ما باید سراغ تستی ها و آن هایی می رفتیم که تجربه کمتری داشتند. بلافاصله تدارک برنامه استعدادیابی را دادیم که نزدیک به 15 هزار نفر در 4 رده سنی شرکت کردند. کار سنگینی بود به ویژه که بسکمک از شرکت نمایندگان علاقمندان بودند که فعالیت جدی فوتبالی نداشتند. در نهایت بازیکنانی را برای چند رده جدا کردیم با علم به اینکه بسکمک از آن ها باید مراحل اول پرورش و آماده سازی برای این سطح مسابقات را طی می کردند. همین عامل هم کار مربیان را در برخی رده ها سخت تر کرد ولی تأثیر کارشان در نیم فصل دوم نمایان شد، چون زمان لازم بود که آن نفرات از نظر فنی و بدنی به استانداردها نزدیک شوند. علت نتایج نه چندان مطلوب در برخی رده ها و در آغاز کار، همین امر بود. ضمن آنکه ما در عمل خیلی دیرتر از همه تیم ها کار را آغاز نموده بودیم.

مدیر آموزشگاه فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: با وجود آن شرایط، ما در سه رده سنی، اردوهای خارج از تهران داشتیم. اتفاقات خوبی هم در این مدت روی داد. با وجود آنکه زمان کمی داشتیم یک سازماندهی خوب انجام دادیم که در برخی موارد، در پرسپولیس تازگی داشت. مساله اصلی این بود و هست که ما در واقع با یک آموزشگاه واقعی فوتبال رو به رو نیستیم. تمام آنچه تا قبل از این دوره دنبال شد، این بود که فقط چهار تیم پایه وجود داشت که آن هم در ساده ترین مسائل تدارکاتی دچار مشکل بود. احتیاج بود حرکت به این سمت را آغاز کنیم. در وهله اول باید فعالیت تیم های پایه از حالت باری به هر جهت خارج می شد. با همت و کمک باشگاه قبل از هر چیز مسائل تدارکاتی تیم حل شد. خوابگاهی 15 نفره راه اندازی کردیم که بتوانیم برخی استعدادها را حفظ کنیم. پرونده پزشکی برای بازیکنان تشکیل شد. برای هر تیم بدنساز در نظر گرفته شد و پزشک داشتیم. امکاناتی نظیر جی پی اس در رده های پایه به کار گرفته شد. برای فعالیت هر رده فعالیت هفتگی داشتیم. ارتباط خوبی هم با تیم اصلی برقرار کردیم و تعداد زیادی از بازیکنان امید تمرین در کنار تیم اصلی و با یک تیم لیگ رجحان طراز اول را تجربه کردند. البته طبیعی بود که به آن ها در مسابقات فشرده امیدهای تهران احتیاج داشتیم و باید برمی گشتند. با همکاری کادر فنی و مدیریتی تیم اصلی توانستیم از برخی امکانات تیم اصلی هم بهره بگیریم.

محسن خلیلی درباره ارزیابی خود از نتایج تیم های پایه پرسپولیس، توضیح داد: بازیکنان زمان زیادی در اختیار نبودند. برای اینکه بتوان به نقطه مطلوب، نتیجه و ارزیابی برسیم حداقل زمانی دو سه ساله احتیاج است. البته در این مدت تیم امید برای اولین بار قهرمان نیم فصل شد و کمی بدشانسی آوردند که نتوانستند جایگاه خود را حفظ نمایند. طبعاً با ادامه برنامه ای که آغاز شد، سال آینده می توانند از مدعیان اصلی باشند و برای سهمیه لیگ کشوری برنامه خواهیم داشت. در رده های دیگر هم مربیان باید بازیکنان نو را آماده می کردند و همین باعث شد کمی زمان لازم داشته باشند. در تیم جوانان، 90 درصد نفرات، سال اولی این رده بودند و به همین علت از نظر فیزیک بدنی و توان شرایط پایین تری در تقابل با حریفان داشتند ولی رفته رفته بهتر عمل کردند.

وی درباره فصل پیش رو اضافه کرد: آقای درویش از زمانی که آمد توجه خوبی به تیم های پایه نشان داد و حمایت خوبی کرد. امیدواریم با توجه با این حمایت و توجه، تیم های پایه پرسپولیس برای فصل پیش رو هر چه سریع تر کار را آغاز کند تا قبل از جذب بازیکنان به وسیله دیگر تیم ها، نفرات مورد نظر جذب شوند. این مساله اهمیت خیلی زیادی دارد. فکر می کنم با توجه به شرایط خوب و منظمی که در سال گذشته ایجاد کردیم، تعداد بیشتری از بازیکنان علاقمند شده اند که به رده های پایه پرسپولیس بپیوندند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1536

به "15 هزار نفر در تمرینات تیم های پایه پرسپولیس حاضر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 هزار نفر در تمرینات تیم های پایه پرسپولیس حاضر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید