2017 بی خطرترین سال در سوانح هوایی بود؛ اما مرگبارترین سال کی بوده است؟

به گزارش مجله پیوند، سوانح هوایی

آن هایی که از پرواز می ترسند، احتمالا بارها و بارها تاریخ سوانح هوایی را چک می نمایند. آنالیز می نمایند که چه هواپیماهایی از چه ایرلاینی بیشترین سقوط را داشته است و امن ترین ایرلاین ها کدام بوده، آن ها بعلاوه مدام از خود سوال می نمایند که چه شد که در حال حاضر امن ترین روش حمل و نقل، رفت و آمد با هواپیما است. اگر شما از این دسته افراد هستید باید به شما بگوییم که سال 2017، امن ترین و بی خطرترین سال از لحاظ سوانح هوایی بوده که این موضوع، پیشرفت روز افزون این صنعت را به رخ می کشد. خبرنگاران در ادامه شما را با مرگبارترین و امن ترین سال های صنعت هواپیمایی آشنا خواهد نمود.

2017 بی خطرترین سال در سوانح هوایی بود؛ اما مرگبارترین سال کی بوده است؟

سال 2017، بی خطرترین سال در تاریخ هواپیمایی

صنعت هواپیمایی تا سال 2017 هرگز تا این میزان امن نبوده است. در حقیقت، سال 2017 از بسیاری لحاظ ها، بی خطرترین سال در تاریخ هواپیمایی بوده است. طبق شبکه ایمنی حمل و نقل هوایی (ASN) که همه سقوط ها و سوانح هوایی در دنیا را ثبت می نماید، در این سال تنها 10 سانحه در سراسر دنیا رخ داده است که طی آن ها، 44 نفر جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سوانح و تصادفات زمینی بسیار بسیار پایین بوده است. در سال 2016، 16 حادثه و 302 کشته وجود داشته است. این را هم بهتر است بدانید که هیچ کدام از سوانح سال 2017، مربوط به هواپیمای مسافربری جت نبوده است.

رییس شبکه ایمنی حمل و نقل هوایی گفت:

از سال 1997، میانه تعداد حادثه های هواپیمایی، کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد که به علت کوشش های مداوم ایمنی به وسیله سازمان های بین المللی حمل و نقل هوایی مانند ICAO، سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا، بنیاد ایمنی پرواز و صنعت حمل و نقل هوایی بوده است.

از بین 10 تصادفات سال 2017، 5 مورد آن ها هواپیماهای باربری بوده و 5 مورد دیگر هواپیماهای مسافربری با موتور توربوپراپ بوده است.

سوانح هوایی مربوط به هواپیماهای مسافربری از سال 2000 تا 2017

سوانح مرگبار سال 2017

مرگبارترین سال ها

با توجه به این که در سال گذشته حدود 36.8 میلیون مسافر پرواز نموده اند، از لحاظ آماری، تنها یک حادثه مرگبار برای هر 7.36 میلیون است. در میان مرگبارترین سالها در سوانح هوایی سال 2014 پررنگ تر است. در این سال 18 صانعه مربوط به پروازهای مسافربری رخ داد که بر اثر آن ها، 961 نفر از بین رفتند؛ دو فروند هواپیمایی مالزی بیشترین امتیاز را کسب کردند. جالب است بدانید که در تقویم های سالیانه در دهه های قبل، بیش از یک هزار مرگ و میر در هر سال عادی بود. در سال 2005، 1،056 نفر مردند و این رقم برای سال 1996، به 1924 نفر مربوط می شد.

اما مرگبارترین سال در میان تمام سال ها، 1972 بود؛ زمانی که 4469 نفر در 55 حادثه از جمله پروازهای مسافربری کشته شدند. اگر در نظر بگیرید که در آن سال، چقدر تعدا پروازها کمتر از حالا بوده است، این میزان مرگ و میر، تعداد قابل توجهی است. در آن سال که مرگبارترین سال از لحاظ سانحه هوایی در نظر گرفته می گردد، 11 سقوط با تعداد کشته بالا رخ داد. از میان هواپیمایی هایی که در آن سال سقوط کردند، نام ایرلاین های ایبریا، استرلینگ ایرویز، بریتیش یوروپین ایرویز، اینترفلاگ، اسپاتنکس و ایسترن ایر لاینز دیده می گردد.

سوانح هوایی | مرگبارترین سال ها در طول تاریخ

اگر از آن دسته انسان ها هستید که ترس از پرواز دارید، باید خدا را شکر کنید که در دهه 70 پرواز نمی نماید. در سال 1976 در مجموع 43 سقوط رخ داد که به خاطر این همه اتفاق دردناک، 2223 نفر جان خود را از دست دادند. این سوانح به وسیله شرکت های مختلفی از جوله رویال جورانیان، لیبیا عرب ایرلاینز، اینویکتا اینترنشنال ایرلاینز، واریگ و پن امریکن اجرا شده بود. حالا اگر به سال 1974 هم برویم، اوضاع چندان خوب نبوده است. در این سال 46 سانحه هوایی رخ داده که در نتیجه آن 2065 نفر کشته شدند (8 مورد آن ها به وسیله شرکت ایرفلوت برگزار شده بودند).

یکی از موارد جالبی که می توان اشاره نمود این است که از آن سال ها در خطوط هواپیمایی روسی، ارزیابی های امنیت بسیار زیادی انجام شده که در نتیجه آن ها، از سال 1996 هیچگونه سوانح هوایی برای آن ها ثبت نشده است. در هر صورت به طور کل اینطور می توان برآورد که در طول دهه 70 میلادی، هر ساله بیش از 1000 نفری که می خواستند به مقصدشان چه برای کار و چه برای سرگرمی پرواز نمایند، جان خود را از دست دادند. این دهه، مرگبارترین دهه در طول تاریخ هواپیمایی بوده است که البته با اینکه این افراد جان خود را از دست دادند، اما باعث شدند تا صنعت هواپیمایی روز به روز امن تر و قابل اطمینان تر گردد.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1462

به "2017 بی خطرترین سال در سوانح هوایی بود؛ اما مرگبارترین سال کی بوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2017 بی خطرترین سال در سوانح هوایی بود؛ اما مرگبارترین سال کی بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید