معرفی شرکت هواپیمایی ایر آستانا

به گزارش مجله پیوند، آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر آستانا

مهم ترین و البته اصلی ترین شرکت هواپیمایی کشور قزاقستان، شرکت هواپیمایی ایر آستانا(Air Astana) می باشد. این شرکت هواپیمایی به 64 راستا مختلف در دنیا پرواز دارد. با خبرنگاران در ادامه همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی، امکانات و اطلاعات ضروری برای مسافران این ایرلاین را بررسی نماییم.

معرفی شرکت هواپیمایی ایر آستانا

تاریخچه شرکت هواپیمایی ایر آستانا

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، شرکت هواپیمایی ایر آستانا حامل پرچم جمهوری قزاقستان است. پایگاه این شرکت در شهر آلماتی قرار گرفته است. قطب اصلی این شرکت، فرودگاه بین المللی آلماتی است. البته این شرکت یک فرودگاه دیگر به نام فرودگاه بین المللی آستانه به عنوان قطب دوم نیز دارد. در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایر آستانا به سمت 64 مقصد مختلف داخلی و بین المللی پرواز دارد. شرکت هواپیمایی ایر آستانا در واپسین روزهای پایانی سال 2001 میلادی در شهر آلماتی قزاقستان تاسیس شد. بالاخره در تاریخ 15 می سال 2002، اولین پرواز مهم ایر آستانا صورت گرفت و این شرکت به صورت رسمی به عوان یک ایرلاین آغاز به کار کرد. در حال حاضر این شرکت هواپیمایی دارای 31 هواپیمای اروپایی است که برای نهایت 7 سال می توانند خدمات استاندارد را ارائه دهند.

البته این نکته حائز اهمیت و قابل ذکر است که این ایرلاین در حال حاضر هواپیماهای زیادی در دست سفارش دارد به طوری که این تعداد هواپیما در سال 2020 به 43 فروند خواهد رسید. درباره پرسنل و کارمندان این شرکت باید اینگونه بگوییم که این شرکت در حال حاضر در حدود 5 هزار کارمند دارد که بیشتر آن ها نیز اهل کشور قزاقستان هستند. مدیریت این شرکت بزرگ به دست یکی از مدیران توانای صنعت هواپیمایی به نام پیتر فوستر است که بیش از 30 سال سابقه مدیریتی در این حوزه را دارد. جالب است بدانید که یک دهه پس از آغاز کار این ایرلاین، یعنی در سال 2012 مرکز حمل و نقل هوایی آسیا اقیانوسیه، فعالیت های این ایرلاین را نسبت به بسیاری دیگر از ایرلاین ها عملکرد بهتری را داشته است. در حال حاضر این شرکت به بسیاری از شرکت های نزدیک به آسیای میانه، شهرهای روسیه و شهرهای مهم قزاقستان پرواز دارد.

از جمله مقصد های پروازی این کشور باید به آغاز پروازهای این ایرلان از آلماتی به مسکو اشاره کرد که این شرکت از سال 2002 به صورت روزانه برای آن برنامه ریزی های پروازی انجام داد. از جمله پروازهای جالب توجه این شرکت می توان به پرواز به مقصد چین اشاره کرد. به علت همسایگی این دو کشور با یکدیگر گمان این می رود که پروازهای زیادی از ایر آستانا به مقصد چین و یا بالعکس گردد اما در حقیقت باید بگوییم که حتی با توجه به این که نزدیکی قطب ایرآستانا به چین باعث شده که این ایرلاین با ایرلاین های خارجی دیگری که در این شهر قرار دارند برای پرواز به چین رقابت تنگا تنگی داشته باشد اما اصلا اینگونه نباشد. از تاریخ 30 ژوئن سال 2016 این شرکت هواپیمایی پروازهای بدون توقف خود به تهران را از آلماتی به سمت تهران آغاز نموده است.

شرکت هواپیمایی ایر آستانا جوایز بسیاری را در طی دوران فعالیت خود به دست آورده است. از نظر تعداد مسافران این ایرلاین از سال 2006 به بعد سیری صودی را تا به حال طی نموده است. از 1.5 میلیون نفر در سال 2006 تا 3.9 میلیون نفر در سال 2015 و در حدود 4.5 میلیون نفر در سال قبل، از جمله آمار های جا به جایی مسافران از طریق این ایرلاین قزاقستانی است. کسب عنوان بهترین ایرلاین آسیای میانه و هند از سال 2012 تا 2016 و همچنین کسب عنوان بهترین سرویس رسانی کارکنان در بخش آسیای میانه و هند و همچنین کسب 4 ستاره از سال 2010 بر اساس رتبه بندی اسکای ترنس از جمله افتخارات کسب شده از طریق این ایرلاین است.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ایر آستانا

نام شرکت هواپیمایی ایر آستانا: Air Astana

کد یاتا: KC

کد ایکائو: KZR

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایر آستانا: www. airastana.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایر آستانا

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایر آستانا در 2 نوع مختلف بیزنس کلاس و اکونومی کلاس است. البته در برخی از هواپیماهای بوئینگ این هواپیما کلاس های پروازی اسلیپر هم دارد.

کلاس اکونومی: در هواپیماهای B757 و B767 کلاس پروازی اکونومی ایر آستانه وجود دارد. البته قابل ذکر است که این کابین ها نو هستند و آزادی های بیشتری نسبت به پروازهای اکونومی دیگر در اختیار مسافر می گذارد. شما می توانید در فضایی راحت و شخصی برای خود، سرگرمی های مخصوص به خود را داشته باشید و بتوانید که فیلم، موزیک و یا فایل های مورد نظر خود را در مانیتورهای شخصی 9 اینچی خود ببینید. مسافران این پرواز می توانند نور مورد نظر خود را داشته باشند و از خدمات در حین سفر لذت ببرند.

اکونومی اسلیپر: قیمت بلیط اکونومی اسلیپر تنها کمی بیشتر از کلاس اکونومی است ولی بسیار راحت تر از این پرواز است زیرا، دراین کلاس پروازی مسافر می تواند یک ردیف کامل که شامل 3 جایگاه است را در اختیار داشته باشد، بلیط ها قابلیت چک این بالایی دارند در این کلاس پروازی، جایگاه های قابل انتخاب اند، عضویت در باشگاه مشتریان ایر آستانه ، کلیه امکانات کلاس بیزینسی در این پرواز در اختیار مسافران است، مسافران حق دارند تا اجازه حمل بار تا 30 کیلوگرم را داشته باشند، اولویت در گیت پرواز داشته دارند، جایگاه هایشان ارتفاع قابل تنظیم دارد و از سرگرمی های خصوصی خود می توانند در حین پرواز لذت ببرد. این کلاس پروازی معمولا در راستا های بین المللی همچون: لندن، فرانکفورت و پاریس ارائه می گردد.

بیزینس کلاس: در این کلاس پروازی بهترین پرسنل پروازی در حال خدمات رسانی به مسافران هستند. معمولا پروازهای بیزینس کلاس در هواپیماهای بوئینگ B767 است. از ویژگی های این پرواز می توانیم به فضای شخصی و مناسب برای هر مسافر، نور قابل تنظیم، سرگرمی های مختلف، صفحه نمایش لمسی،… و امکانات بسیار دیگری است. کابین های B757 به تازگی تکمیل شده است تا انتظارات مسافران این خط را بر آورده سازد.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی ایر آستانا

  • قبل از خرید بلیط و رزرو جایگاه خود حتما انواع کلاس های پروازی مختلف ایر آستانا را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایید.
  • چک این خود را قبل از سفر حتما در مهلت مقرر این شرکت هواپیمایی انجام دهید.
  • شما می توانید از خدمات چک این ایر آستانا به صورت آنلاین استفاده کنید.
  • میزان میزان بار مجاز کلاس پروازی خود را حتما با این ایرلاین چک کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1443

به "معرفی شرکت هواپیمایی ایر آستانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی ایر آستانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید