آخرین قوانین منع سفرهای خارجی در اثر شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله پیوند، آخرین قوانین منع سفرهای خارجی در مقابله با ویروس کرونا

در پی انتشار ویروس کرونا در ایران، چین و چندین کشور دیگر، بعضی از کشورها ممنوعیت ها و محدودیت هایی را در مورد ورود مسافرین کشورهایی که با این بیماری درگیر هستند اعمال نموده اند. در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا از آخرین قوانین منع سفرهای خارجی که در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا وضع شده اند، آگاه شوید.

آخرین قوانین منع سفرهای خارجی در اثر شیوع ویروس کرونا

قوانین منع سفرهای خارجی به کشور ایالات متحده امریکا

طبق آخرین قوانین وضع شده از طرف دولت امریکا برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شرایط مسافران ایرانی و کشورهای درگیر با این بیماری برای ورود به ایالات متحده به توضیح زیر خواهد بود:

طبق آخرین قوانین منع سفرهای خارجی مسافرانی که در 14 روز گذشته در ایران و چین اقامت داشته اند حق ورود به امریکا را ندارند و تنها در صورتی به آن ها اجازه ورود به ایالات متحده داده می گردد که به یکی از فرودگاه های زیر وارد شوند:

  • فرودگاه بین المللی جان. اف. کندی
  • فرودگاه بین المللی اوهر شیکاگو
  • فرودگاه بین المللی لس آنجلس
  • فرودگاه بین المللی هارتسفیلد جکسون آتلانتا
  • فرودگاه بین المللی دالس واشینگتن
  • فرودگاه بین المللی دالاس فورت ورث

همچنین مسافران زیر مشمول قوانین فوق نخواهند شد:

1. شهروندان ایالات متحده که پاسپورت این کشور را دارند.

2. افرادی با اقامت دائم ایالات متحده که کارت اقامت دائم این کشور و یا نامه مراجع قضایی را دارند.

قوانین منع سفرهای خارجی به کشور ترکیه

طبق آخرین قوانین وضع شده از طرف دولت ترکیه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شرایط مسافران ایرانی و کشورهای درگیر با این بیماری برای ورود به ترکیه به توضیح زیر خواهد بود:

1. مسافرانی که مبدا سفر آن ها ایران و مقصدشان کشور ترکیه باشد اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. البته این بند شامل افرادی که ملیت ترکیه را دارند نخواهد شد و در صورت سفر از ایران به ترکیه از آن ها معاینات پزشکی به عمل خواهد آمد.

2. مسافرانی که در 15 روز گذشته در کشورهای ایران و چین اقامت داشته اند، به محض ورود به ترکیه از آن ها معاینات پزشکی به عمل خواهد آمد.

3. مسافران با ملیت ایرانی که از کشوری به جز ایران وارد کشور ترکیه می شوند نیز در بدو ورود مورد معاینات پزشکی قرار خواهند گرفت.

قوانین منع سفرهای خارجی به کشور عربستان سعودی

طبق آخرین قوانین وضع شده از طرف دولت عربستان سعودی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شرایط مسافران ایرانی و کشورهای درگیر با این بیماری برای ورود به عربستان سعودی به توضیح زیر خواهد بود:

1. کلیه مسافران توریستی و کادر پروازی که 14 روز پیشین خود را در کشورهای ایران، چین، چین تایپه، هند، اندونزی، ایتالیا، عراق، افغانستان، آذربایجان، هنگ کنگ، ژاپن، قزاقستان، لبنان، سنگاپور، جمهوری کره، ماکائو، مالزی، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور، سومالی، تایلند، سوریه، ویتنام، ازبکستان و یمن سپری نموده اند، تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به کشور عربستان را نخواهند داشت. البته افراد با ملیت عربستان مشمول این بند نخواهند شد.

2. افراد با ملیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) از این پس تنها با کارت شناسایی خود اجازه ورود به عربستان را نخواهند داشت و برای ورود به این کشور ملزم به ارائه پاسپورت می باشند.

3. همچنین صدور ویزای حج عمره و تمتع برای زائران تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

قوانین منع سفرهای خارجی به کشور ژاپن

طبق آخرین قوانین وضع شده از طرف دولت ژاپن برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شرایط مسافران ایرانی و کشورهای درگیر با این بیماری برای ورود به ژاپن به توضیح زیر خواهد بود:

1. تمامی مسافرانی که در 14 روز گذشته در استان های هوبای و ژجیانگ چین اقامت داشته اند، اجازه ورود به کشور ژاپن را نخواهند داشت.

2. تمامی مسافرانی که در 14 روز گذشته در استان های شئونگ دو و دائگو جمهوری کره اقامت داشته اند، اجازه ورود به کشور ژاپن را نخواهند داشت.

ذکر این نکته لازم است که افراد با ملیت ژاپنی مشمول قوانین فوق نخواهند شد.

3. از ورود افراد به ژاپن که گذرنامه استان های هوبای و ژجیانگ چین را دارند ممانعت به عمل خواهد آمد. البته به مسافرینی که بتوانند اثبات نمایند در 14 روز گذشته در هیچ یک از این شهرها اقامت نداشته اند، اجازه ورود داده خواهد شد.

4. به مسافرین غیر از ملیت ژاپنی که در کشتی کروز وستردم بوده اند اجازه ورود به کشور ژاپن داده نخواد شد.

قوانین منع سفرهای خارجی به کشور عراق

طبق آخرین قوانین وضع شده از طرف دولت عراق برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شرایط مسافران ایرانی و کشورهای درگیر با این بیماری برای ورود به عراق به توضیح زیر خواهد بود:

1. افراد با ملیت ایرانی و چینی اجازه ورود به کشور عراق را نخواهند داشت.

2. افراد با ملیت غیر عراقی که 14 روز گذشته در ایران، چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، ایتالیا، هنگ کنگ، سنگاپور و هنگ کنگ را داشته اند اجازه ورود به عراق را نخواهند داشت.

گفتنی است افراد با ملیت عراقی به محض ورود به عراق به مدت 14 روز قرنطینه خواهند شد و پس از سپری کردن مدت قرنطینه اجازه ورود به کشور عراق برای آن ها صادر خواهد شد.

همچنین افراد با گذرنامه دیپلماتیک برای ورود به کشور عراق ملزم به ارائه گواهینامه سلامت هستند.

3. افراد با ملیت عراق که 14 روز پیشین خود را در ایران، چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، ایتالیا، هنگ کنگ، سنگاپور و هنگ کنگ سپری نموده اند پیش از ورود به عراق 14 روز را در قرنطینه به سر خواهند برد.

4. افراد ساکن عراق که 14 روز پیشین خود را در ایران، چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، ایتالیا، هنگ کنگ، سنگاپور و هنگ کنگ سپری نموده اند پیش از ورود به عراق 14 روز را در قرنطینه به سر خواهند برد.

قوانین منع سفرهای خارجی به کشور فیجی

طبق آخرین قوانین وضع شده از طرف دولت فیجی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شرایط مسافران ایرانی و کشورهای درگیر با این بیماری برای ورود به فیجی به توضیح زیر خواهد بود:

تمامی مسافران و کادر پروازی که ملیت غیر فیجی دارند و 14 روز گذشته را در کشورهای ایران، چین، ایتالیا، استان شنگدو و شهر دائگو جمهوری کره اقامت داشته اند اجازه ورود به کشور فیجی را نخواهند داشت.

گفتنی است قانون فوق شامل مردم فیجی نمی گردد.

قوانین منع سفرهای خارجی به کشور اسالوادور

طبق آخرین قوانین وضع شده از طرف دولت السالوادور برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شرایط مسافران ایرانی و کشورهای درگیر با این بیماری برای ورود به الساوادور به توضیح زیر خواهد بود:

1. مسافرین با ملیت چین که دارای گذرنامه عادی هستند اجازه ورود به شکور السالوادور را نخواهند داشت و تمامی ویزاهای صادر شده برای افراد با ملیت چین فاقد اعتبار خواهد بود.

گفتنی است این قانون شامل افرادی که ساکن الساوادور هستند نمی گردد.

2. تمامی مسافران و کادر پروازی کشورهای ایتالیا و جمهوری کره اجازه ورود به السالوادور را ندارند.

گفتنی است مسافران با ملیت السالوادور و دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، رسمی و ویژه مشمول قانون فوق نخواهند بود.

قوانین منع سفرهای خارجی به کشور پاراگوئه

طبق آخرین قوانین وضع شده از طرف دولت پاراگوئه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شرایط مسافران ایرانی و کشورهای درگیر با این بیماری برای ورود به پاراگوئه به توضیح زیر خواهد بود:

تمامی مسافران کشورهای ایران، چین، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند پیش از ورود به پاراگوئه 14 روز را در قرنطینه به سر خواهند برد.

همچنین ویزاهای صادر شده برای افراد با ملیت چینی فاقد اعتبار است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 311

به "آخرین قوانین منع سفرهای خارجی در اثر شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قوانین منع سفرهای خارجی در اثر شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید