آخرین شرایط سرباز معلمان آسیب دیده در سانحه تصادف

به گزارش مجله پیوند، نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در پیگیری امور سرباز معلمان حادثه تصادف دهشیر یزد، گزارشی در خصوص آخرین شرایط این سرباز معلمان ارائه داد.

آخرین شرایط سرباز معلمان آسیب دیده در سانحه تصادف

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ناصر سلیمان زاده با اشاره به پیگیری مستمر امور سرباز معلمان این سانحه اظهار کرد: متأسفانه در پی این حادثه، 3 نفر در صحنه تصادف و 2 نفر حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

وی بعلاوه ادامه داد: این افراد راهی گذراندن دوره آموزش نظامی بودند که بعد از بازگشت قرار بود در شهریور ماه، در دوره های آموزش ضمن خدمت شرکت نمایند و در مهر سال آینده وارد کلاس های درس شوند.

شایان ذکر است؛ تعداد 18 نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید بهشتی تفت، تحت درمان قرار گرفته اند که بر اساس آخرین پیگیری انجام شده مراحل ترخیص 6 نفر از این عزیزان انجام شده است؛ 2 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و ده نفر هم در بخش بستری شده اند.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در امور سرباز معلمان حادثه تصادف دهشیر یزد، ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مصدومان این حادثه غم انگیز، توضیح داد: شرایط مصدومان کاملاً تحت کنترل و فرایند درمان و بهبودی آن ها در حال پیگیری است.

به گزارش تسنیم، در حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان سیستان و بلوچستان در دهستان دهشیر شهرستان تفت استان یزد که ساعت 6 صبح روز سوم تیر سال جاری (سال 1400) رخ داد، 7 سرنشین فوت کردند و 26 نفر مصدوم شدند که 5 نفر از فوت شدگان، سربازمعلم بودند.

بعلاوه سید محمد بطحایی؛ وزیر سابق آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام متنی را با اسم تأسف مجدد، افسوسی مکرر منتشر کرد.

در این متن آمده است: تعدادی از همکاران خود را در سانحه ای دیگر از دست دادیم، سربازمعلمانی که هرچند دوران وظیفه خدمت خود را در کسوت معلمی سپری می کردند، ولی شمعی در اتاق جهالت برای روشن کردن جهت بچه ها و نوجوانان این مرز و بوم بودند.

یکی از سخت ترین و دردناک ترین ایام خدمت مسئولان و مدیران آموزش و پرورش چنین اتفاقاتی است که هر از گاهی برای تعدادی از معلمان یا دانش آموزان بروز می نماید و جامه عزا و افسوس را بر پیکر همه فرهنگیان و فرهنگ دوستان این کشور می پوشاند.

به خاطر دارم راه اندازی مرکز کنترل هوشمند اردو ها و مسافرت های جمعی و گروهی دانش آموزان که به همت معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی در سال 97 راه اندازی شد در کاهش این گونه حوادث بسیار مؤثر افتاد.

هرچند در دو سال تحصیلی گذشته بروز کرونا و عدم برگزاری این گونه مسافرت ها به صورت غیرمستقیم کاهش حوادث جاده ای را باعث شده است، اما در آینده نزدیک با راه افتادن جریان طبیعی برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس و بالتبع آن، آمدوشد معلمان عزیز و دانش آموزان گرامی، متأسفانه باید توسعه چنین اتفاقاتی را ببینیم.

معلمان فداکار روستا ها و منطقه ها دوردست، معلمان راهنما که دائماً برای سرکشی و نظارت بر مدارس دورافتاده آمدوشد خواهند داشت، اردو های دانش آموزی، مسابقات و جشنواره های سراسری همه و همه زمینه های بروز چنین خطراتی را دامن می زند.

ای کاش دولت در این فرصت دوساله که توقف مسافرت ها مجال ایجاد و تقویت زیرساخت های لازم را فراهم آورده بود با راه اندازی راهکارهایی، چون مرکز کنترل هوشمند، زمینه های نظارت و کنترل کیفیت مسافرت ها و رفت وآمد های معلمان و دانش آموزان را ایجاد می کرد تا در این شرایط پرمسئله اجتماعی و مالی شاهد اتفاقات ناگوار مانند سانحه سربازمعلمان عزیزمان که 5 تن از آن ها جان خود را از دست دادند نباشیم، ای کاش.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1175

به "آخرین شرایط سرباز معلمان آسیب دیده در سانحه تصادف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط سرباز معلمان آسیب دیده در سانحه تصادف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید