آیا شما قدرت فکر خوانی دارید؟

به گزارش مجله پیوند، اگرچه شواهد علمی از فکر خوانی به عنوان پدیده ای طبیعی پشتیبانی نمی نمایند اما تجربیات فردی در این باره بسیار متنوع و گسترده است.

آیا شما قدرت فکر خوانی دارید؟

فکر خوانی تجربه ای است که بعضی از ما آن را تجربه نموده ایم. وقتی اتفاق ناگواری برای فردی نزدیک به شما می افتد و شما پیش از اطلاع مستقیم به صورت شهودی دچار اضطراب شده اید. اما آیا فکر خوانی پشتوانه ای علمی دارد یا این تجربیات به دلایل دیگری اتفاق می افتند؟ با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

شما قدرت فکر خوانی دارید؟

فکر خوانی که به عنوان تله پاتی نیز شناخته می گردد، به توانایی فرضی برای درک افکار و احساسات دیگران بدون استفاده از ارتباط کلامی یا غیرکلامی اشاره دارد. در حالی که فکر خوانی موضوعی مجذوب نماینده در طول تاریخ و در فرهنگ عامه بوده است، هیچ مدرک علمی برای اثبات وجود آن به عنوان یک توانایی ماوراء الطبیعه وجود ندارد.

چگونه فکر دیگران را بخوانیم

در حقیقت، انسان ها برای استنباط و تفسیر افکار و احساسات دیگران به نشانه های کلامی و غیرکلامی مانند حالات چهره، زبان بدن، لحن صدا و زمینه تکیه می نمایند. افراد ماهر، مانند روانشناسان و درمانگران ممکن است با مشاهده دقیق این نشانه ها و گوش دادن فعال، توانایی بیشتری برای درک و همدلی با دیگران داشته باشند.

تمایز بین همدلی واقعی، شهود و درک رفتار انسان از مفهوم فکر خوانی مهم است. در حالی که بعضی افراد حقیقتأ قادر به درک دیگران هستند و می توانند ارتباطات معنی داری ایجاد نمایند، اما فکر خوانی بیشتر حدس و گمان به شمار می رود و به وسیله شواهد علمی پشتیبانی نمی گردد.

حرف زدن مغز

منظور از این اصطلاح توانایی برقراری ارتباط یا انتقال مستقیم افکار از مغز فردی به فرد دیگر است که در حال حاضر فراتر از توانایی های دانش علمی و فناوری است. در حالی که پیشرفت هایی در رابطه میان مغز و رایانه و تحقیقات ارتباطات عصبی حاصل شده است، توانایی حرف زدن مغز و مکالمه فکری با دیگران یا انتقال افکار بین مغزها هنوز در قلمروی علمی-تخیلی به جای مانده است.

در حقیقت، ارتباط بین افراد به وسیله زبان گفتاری، حرکات، حالات چهره و اشکال مکتوب یا دیجیتالی ارتباط صورت می گیرد. این روش ها شامل ترجمه افکار به اشکال خارجی است که به وسیله دیگران قابل درک و استنباط است.

هیپنوتیزم از راه دور

چگونه هیپنوتیزم کنیم؟ هیپنوتیزم از راه دور، که بعلاوه به عنوان تله هیپنوتیزم نیز شناخته می گردد، به تمرین القای حالت هیپنوتیزم در فردی اشاره دارد که از نظر فیزیکی به هیپنوتیزم نماینده نزدیک نیست.

هیپنوتیزم از راه دور البته می تواند به وسیله رسانه های مختلف مانند تماس های ویدیویی، تماس های تلفنی یا حتی جلسات صوتی یا تصویری از پیش ضبط شده انجام گردد اما در معنای فکر خوانی و کنترل فکر معنایی علمی ندارد. اگر علاقه مند به هیپنوتیزم از راه دور هستید این مطلب را از دست ندهید.

کنترل فکر دیگران از راه دور

کنترل فکر دیگران از راه دور موضوعی است که در حوزه علمی تخیلی و تئوری های توطئه قرار می گیرد. این مفهوم به کنترل افکار، اعمال یا رفتار یک فرد از راه دور، به وسیله نوعی فناوری پیشرفته یا توانایی های روانی اشاره دارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هیچ مدرک علمی، کنترل فکر از راه دور را پشتیبانی نمی کند.

مفهوم کنترل فکر و فکر خوانی از راه دور اغلب از تئوری های توطئه مختلف و باورهای خرافی ناشی می گردد. این نظریه ها معتقدند که افراد یا سازمان های قدرتمند توانایی دستکاری یا کنترل افکار دیگران را برای اهداف شخصی خود دارند. با این حال، این ادعا به وسیله تحقیقات یا شواهد علمی معتبر پشتیبانی نمی گردد.

نتیجه گیری

لازم است که در مواجهه با چنین ادعاهایی نقادانه برخورد کنیم و از تمایز بین واقعیت و تخیل مطلع باشیم. فکر انسان پیچیده است و افکار، اعمال و رفتار ما تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله افکار، تجربیات و محرک های بیرونی خودمان است. مفهوم کنترل فکر ، فکر خوانی یا مفاهیمی از قبیل تست قدرت ماورایی یا حواشی پیرامون کتاب هنر خواندن فکر ها همانطور که در آثار تخیلی به تصویر کشیده شده است با آنچه در حال حاضر در خصوص فکر و روانشناسی شناخته و درک شده است فاصله زیادی دارد.

پیشنهاد مطالعه: از ورزش برای افزایش عملکرد مغزتان یاری بگیرید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1717

به "آیا شما قدرت فکر خوانی دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شما قدرت فکر خوانی دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید