آیفون 13 گران تر از نسخه های قبلی عرضه می گردد

به گزارش مجله پیوند، طبق گزارش های تازه و با توجه به افزایش قیمت تراشه هایی که در موبایل های اپل به کار می رود، احتمالا قیمت سری آیفون 13 افزایش یابد و گرانتر از نسخه پیشین باشد.

آیفون 13 گران تر از نسخه های قبلی عرضه می گردد

کارشناسان بازار فناوری معتقد بودند باوجود آنکه در آیفون 13 ارتقاهایی انجام می گردد اما اپل قیمت آن را بالاتر نمی برد. اما اکنون نشانگرهای بازار حاکی از آن است که گریزی از افزایش قیمت سری تازه آیفون وجود ندارد.

تحلیلگران شرکت TSMC را مقصر این افزایش قیمت می دانند زیرا تصمیم گرفته قیمت تراشه هایش را افزایش دهد. این تراشه ساز تایوانی چندی پیش به مشتریانش بیان کرد قیمت محصولاتش را 20 درصد افزایش می دهد. قبلاً از آن هم اعلام شده بود تراشه های 5 و7 نانومتری با 10 درصد افزایش هزینه فراوری روبرو می شوند. هزینه فراوری پردازشگرهای 16 نانومتری هم 20 درصد افزایش می یابد.

بنابراین منطقی است که اپل افزایش هزینه ها برای خرید قطعات را به قیمت آیفون های تازه اضافه کند. بعلاوه باید در نظر داشت اپل در آیفون 13 از تراشه های 5 نانومتری (اپل A15 بیونیک) استفاده می نماید که شامل افزایش قیمت می گردد.

از سوی دیگر نشریه سی نت در گزارشی اشاره می نماید با توجه به آمار فروش خوب سری آیفون 12 (به غیر از آیفون 12 مینی) احتمال ثابت ماندن قیمت نسل تازه گوشی های اپل وجود دارد.

بعلاوه موبایل های شرکت های رقیب مانند پیکسل 5 گوگل که در 2020 عرضه شدند، ممکن است به کاهش قیمت آیفون 13 منجر شوند.

پیش بینی می گردد نسل تازه آیفون ها در 14 سپتامبر رونمایی گردد و شرکت از هفدهم همین ماه پیش سفارش دستگاه ها را قبول کند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1241

به "آیفون 13 گران تر از نسخه های قبلی عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 گران تر از نسخه های قبلی عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید