تورهای چین: ابراز نگرانی آمریکا از قدرت نمایی هوایی چین در برابر تایوان

به گزارش مجله پیوند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش قدرت نمایی هواپیماهای جنگی چین در برابر تایوان، از پکن خواست فشارها علیه این جزیره را متوقف کند.

تورهای چین: ابراز نگرانی آمریکا از قدرت نمایی هوایی چین در برابر تایوان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه درخصوص قدرت نمایی هوایی چین در برابر تایوان ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد افزایش فعالیت نظامی چین پیرامون تایوان، صلح و ثبات منطقه را تضعیف می نماید.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود گفت: از پکن می خواهیم فشار نظامی، دیپلماتیک و مالی و زورگویی علیه تایوان را متوقف کند.

وزارت دفاع تایوان امروز (یکشنبه) بیان کرد، 39 جنگنده چینی در دوم اکتبر (شنبه) برای دومین روز متوالی بعد از پرواز 38 جنگنده در روز قبل آن، در منطقه مذکور به پرواز درآمدند. (جزئیات بیشتر)

این وزارتخانه روز شنبه بیان کرد در دور اول این پروازها، 25 فروند و در دور دوم آن 13 فروند هواپیمای جنگی چین وارد حریم هوایی تایوان شدند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به اسم کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

دفتر امور تایوان در دولت چین روز آدینه در بیانیه انتقادی مفصلی، وزیر خارجه تایوان را مانند مگسی پر سروصدا توصیف کرد که درباره استقلال این کشور دروغ می گوید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1280

به "تورهای چین: ابراز نگرانی آمریکا از قدرت نمایی هوایی چین در برابر تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: ابراز نگرانی آمریکا از قدرت نمایی هوایی چین در برابر تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید