استفاده از پیغام رسانهای غیربومی به وسیله مدارس، تخلف است

به گزارش مجله پیوند، رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش گفت: مقدار حضور دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد، مستندی بر مرجعیت این پلتفرم است.

استفاده از پیغام رسانهای غیربومی به وسیله مدارس، تخلف است

به گزارش خبرنگاران، علی باقرزاده طی نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش منطقه ها سراسر کشور که در ساختمان شهیدرجایی برگزار گردید، به تشریح فعالیت های اجرا شده درخصوص بازگشایی مدارس، شروع سال تازه تحصیلی و از سرگیری آموزش های حضوری پرداخت و اظهار کرد: باید مدیران مدارس دولتی و غیردولتی اطلاعات معلمان و دانش آموزان را بر روی سامانه سیدا ثبت کنند تا این افراد بتوانند با انتقال اطلاعات به شبکه شاد، در پلتفرم شاد، احراز هویت شوند.

وی اضافه نمود: مدلی که سال جاری در ساماندهی کلاس های درس پیگیری و اجرا می کنیم با سنوات گذشته بسیار فرق دارد و به وسیله سامانه یکپارچه دانش آموزی دنبال می گردد، به طوری که امکان ایجاد کلاس، برای دانش آموزان و حتی معلمانی که نام آن ها در سامانه یکپارچه ثبت نشده اند، وجود ندارد. لذا از مدیران تقاضا می گردد برای استفاده از شاد، این فرایند را طی کنند تا احراز هویت معلم و دانش آموز به درستی انجام گردد.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش گفت: حدود 13 میلیون و 416 هزار دانش آموز در فرآیند کلاس بندی شبکه شاد قرار گرفته اند که انتظار داریم مدیران مدارس، هر چه سریع تر دانش آموزان ثبت نام شده را در کلاس ها توزیع کنند و از مدیران منطقه ها و کارشناسان تقاضا داریم که با جدیت این موضوع را پیگیری کنند. چنانچه مدارس بسیاری را داریم که 100 درصد جامعه دانش آموزان مدرسه، در شاد فعالیت می کنند.

باقرزاده با اشاره به این که طبق رصد سامانه صدور گزارش های مدیریتی، هنوز اطلاعات بعضی از مدارس استانی در شبکه شاد وارد نشده است، اضافه نمود: طبق فرمایش رییس جمهور شبکه شاد به اسم بخشی از آموزش و مرجع اصلی آموزش مجازی در کشور است، بنابراین ضروری است اطلاعات تمام همکاران و دانش آموزان بر روی آن ثبت گردد.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش ادامه داد: اندازه حضور دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد، می تواند مستندی بر مرجعیت این پلتفرم باشد.

وی با اشاره به این که سامانه مورد استفاده در مدارس باید در درجه اول نظارت پذیر باشد، گفت: مدیران مدارس منطقه ها و استان ها آگاه باشند که استفاده از رسانه ها و پیغام رسان های غیربومی تخلف و غیرقانونی است و اغلب اتفاقاتی که در بستر مجازی گزارش شده مربوط به کارگروه هایی است که روی شبکه های پیغام رسان های خارجی کار می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1292

به "استفاده از پیغام رسانهای غیربومی به وسیله مدارس، تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پیغام رسانهای غیربومی به وسیله مدارس، تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید