بازاریابی انتخاباتی هوشمند در عصر جدید

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/هرمزگان یک تحلیلگر سیاسی گفت: بازاریابی سیاسی هوشمند می تواند موجبات بیشینه سازی منافع بالقوه رأی دهندگان و نامزدهای انتخاباتی را فراهم سازد.

بازاریابی انتخاباتی هوشمند در عصر جدید

جهت دریافت مشاوره خدمات بروشور حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مهدی ملاحی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: امروزه انتخابات به عنوان مهم ترین عرصه مشارکت سیاسی، شاخص مردمی بودن هر حاکمیت را به محک می گذارد؛ در نظام های مردم سالار، مشارکت حداکثری و کسب بیشترین آرا و پیروزی در انتخابات همیشه جزء دغدغه های اصلی حاکمیت و جریان های سیاسی بوده است.

وی اضافه نمود: بازاریابی یعنی جلب توجه از طریق ارائه یک ارائه ارزشمند، این ارائه می تواند در تمامی زمینه ها به خصوص تجارت و سیاست موردتوجه واقع شود؛ بازاریابی سیاسی عبارت از کوشش برای حفظ یا تغییر طرز تفکر و برداشت رقبا و جامعه (رأی دهندگان) نسبت به فرد، حزب و یا یک گروه است.

رئیس پژوهش دانشگاه پیغام نور مرکز بندرعباس در ادامه بیان نمود: استفاده از تکنیک های بازاریابی سیاسی به منظور ارائه و موفقیت در مبارزات انتخاباتی در ابتدا در کشورهایی چون انگلستان و آمریکا و بعدازآن در سراسر جهان رواج یافته است.

ملاحی توضیح داد: بازاریابی سیاسی در دهه های اخیر به عنوان ابزار تحقق پیروزی در انتخابات کاربردی دوچندان یافته است به گونه ای که پیروزی جریان های سیاسی در انتخابات تا حد زیادی به استفاده مؤثر این گروه ها از مدل های بازاریابی بازمی شود.

وی اعلام کرد: کاتلر و همکاران (1999) معتقد است، تنها بازاریابی سیاسی هوشمند است که می تواند موجبات بیشینه سازی منافع بالقوه رأی دهندگان و نامزدهای انتخاباتی را فراهم سازد؛ هوش مصنوعی Artificial intelligence شاخه ای از علوم کامپیوتر است که در آن به ساخت ماشین هایی هوشمند پرداخته می شود که مانند انسان ها عمل می نمایند و واکنش انجام می دهند، هوش مصنوعی یا هوش ماشینی را باید عرصه پهناور تلاقی و دیدار بسیاری از دانش ها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروزه هوش مصنوعی تبدیل به یکی از ضروری ترین عناصر تجارت و سیاست شده و در بسیاری از پلتفرم ها و اپلیکیشن ها جای خود را باز نموده است؛ هوش مصنوعی در بازاریابی سیاسی نقش مستمر ایفا می نماید، یکی از کاربردهای آن به عنوان ابزار مبارزات انتخاباتی است.

ملاحی اضافه نمود: در حال حاضر هوش مصنوعی در بخش های مختلف کمپین های سیاسی شناخته شده است؛ در این کمپین ها از الگوریتم های کامپیوتری برای معین کردن رأی دهندگان خاص و بخش های از جمعیت استفاده می شود تا با انواع تبلیغاتی که مخصوص آن ها (با یاری علم نوروپالیتیکس) طراحی شده است، جمعیت موردنظر هدف قرار گیرند.

وی بیان نمود: یکی از شناخته شده ترین اشکال بازاریابی سیاسی استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات گروه های تحلیلگری است که رفتار آنلاین کاربران فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و ... را با در نظر دریافت از عوامل خاص مانند جنسیت، نژاد، فرهنگ یا مذهب و عوامل عمومی مانند عواطف، اجتماعی شدن سیاسی، تحمل تنوع دیدگاه های سیاسی و رسانه تجزیه وتحلیل می نماید و سپس آن ها را با تبلیغات سیاسی هوشمند (با یاری علم نوروپالیتیکس) که برای جلب توجه آن ها طراحی شده است هدف قرار می دهد.

این دانش آموخته علوم سیاسی اظهار کرد: درواقع هوش مصنوعی داده هایی را در اختیارمان قرار می دهند که با تجزیه وتحلیل، اعمال و درک آن، می توان استراتژی مناسبی برای بازاریابی انتخاباتی هوشمند خود انتخاب و تعریف کنیم؛ این یک نمونه واضح از هوش مصنوعی است که در عصر جدید می تواند (با یاری علم نوروپالیتیکس) بر میزان مشارکت سیاسی مردم و جذب آرا توسط کاندیداها کاربرد عملی داشته باشد.

ملاحی اضافه نمود: در عصر بازاریابی انتخاباتی هوشمند کاندیداهای انتخاباتی می توانند با استفاده از فن آوری های اطلاعاتی مدرن، اینترنت و سایر رسانه های جمعی از ارتباطی مستقیم با رأی دهندگان برخوردار شوند و هزینه انتخاباتی خود را کاهش دهند؛ ازاین گونه فن آوری ها می توان به مواردی همچون برقراری ارتباط مستقیم الکترونیکی، شیوه های نوین تبلیغاتی در اینترنت و سخنرانی اینترنتی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 194

به "بازاریابی انتخاباتی هوشمند در عصر جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی انتخاباتی هوشمند در عصر جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید