برنامه ریزی عید برای کنکوری ها

به گزارش مجله پیوند، رپرتاژ آگهی - کنکور را میتوان بزرگترین چالش بر سر راه دانش آموزان و جوانان ایرانی دانست. آزمونی 4 ساعته که به تعبیر بعضی آینده هر فرد شرکت کننده را معین خواهد نمود. علاوه بر دانش آموزان که متحمل فشار برای آمادگی در کنکور میشوند خانواده های این عزیزان نیز در کوشش هستند تا پشتیبان های خوبی برای موفقیت فرزندانشان در کنکور باشند.

برنامه ریزی عید برای کنکوری ها

یکی از فرصت های طلایی که در دوران آمادگی کنکور برای دانش آموزان وجود دارد تعطیلات نوروز است. از آنجایی که در این مدت محدود دانش آموزان میتوانند با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی دروس پایه و عمومی خود را مرور و جمع بندی نمایند و همینطور مهارت های تست زنی خود را نیز افزایش دهند از آن به عنوان فرصت طلایی یاد میکنیم پس نباید اهمیت برنامه ریزی برای جمع بندی دروس پایه در عید را دست کم بگیرید.

برنامه ریزی عید برای جمع بندی کنکور

شاید یکی از دغدغه های دانش آموزان دستیابی به یک منبع معتبر و استاندارد برنامه ریزی برای جمع بندی باشد؛ اما پیش از انتخاب برنامه جامع برای ایام عید کنکوری ها باید نکته ای را با شما در میان بگذاریم و آن هم این است که ابتدا باید احتیاجهای خود را ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و همینطور اگر در مبحثی عقب مانده اید و احتیاج به مطالعه دارید معین کنید همینطور میزان مهارت خود در زمینه تست زنی را نیز ارزیابی کنید سپس به دنبال برنامه ای هدفمند متناسب با احتیاج خود باشید.

اما اگر بخواهید پیشنهاد ما برای نحوه جمع بندی دروس در ایام عید را بدانید و همینطور با روش جمع بندی رتبه های برتر کنکور آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین روش برای جمع بندی دروس در تعطیلات عید

تعطیلات عید بهترین فرصت برای مرور و جمع بندی دروس پایه و عمومی است. از آنجا که دروس عمومی فرارتر هستند بهتر است در روزهای نزدیک به کنکور چندین بار آن ها را مرور کنید که ایام عید نوروز یکی از بهترین فرصت ها برای مرور و تست زنی دروس عمومی است اما با این حال از اهمیت دروس اختصاصی غافل نشوید و 60 درصد از زمان مطالعه خود را باید برای مرور و تست زنی دروس اختصاصی بهره ببرید.

تقویت مهارت تست زنی در دوران جمع بندی

بهتر است بعد از مرور هر مبحث تست زنی آن را به دو روز بعد موکول کنید تا ذهن خود را برای یادآوری مطالبی که در گذشته خوانده اید تقویت کنید چرا که آزمون کنکور شما از دروس سه سال اخیر رشته تحصیلی یعنی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است که در بازه ای چهار ساعته برگزار میگردد و ذهن شما باید آمادگی یادآوری مباحثی که در طول دوران آمادگی کنکور مطالعه نموده اید را داشته باشد.

فریب تبلیغات و جوسازی های موسسات کنکور را نخورید

چند سالی است که بحث حذف کنکور را میشنویم و حتی به عنوان یک قانون در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است، اما چرا اجرا نمیگردد؟!

بله درست حدس زدید به علت وجود گردش اقتصادی بیش از 40 هزار میلیاردی در بین موسسات کنکوری است و حتما انواع و اقسام تبلیغات این موسسات را بارها و بارها از صدا و سیما دیده و شنیده اید اما باید واقعیت را بدانید که هیج روش آموزشی اختصاصی و یا روش جادویی و چند ثانیه ای برای پیدا کردن پاسخ صحیح سوالات کنکور وجود ندارد و فقط با استفاده از روحیات حساس دانش آموزان و ایجاد حس رقابت در بین آن ها و خانواده هایشان فضایی ناسالم به نفع خودشان به وجود آورده اند، پس بهتر است واقع گرا باشید و فریب این تبلیغات را نخورید.

*اما چگونه به بهترین منابع آموزشی و جمع بندی دست پیدا کنید؟

*رتبه های برتر با استفاده از چه منابع آموزشی و برنامه ریزی برای جمع بندی به موفقیت در کنکور دست پیدا نموده اند؟

قطعا نام آلا را شنیده اید. آلا مجموعه ایست دانش بنیان که بیش از 8 سال است در جهت احقاق توسعه عدالت آموزشی در مدرسه صنعتی شریف اقدام به فراوری محتوای آموزشی با یاری بهترین دبیران از متوسطه اول تا کنکور به صورت رایگان نموده است و تا به امروز توانسته رضایت بیش از 3 میلیون کاربر خود را از سراسر ایران به دست بیاورد.

آلا محتواهای آموزشی خود را در قالب ویدیوهای آموزشی، آزمون های چهار گزینه ای، جزوه و نمونه سوال در سایت خود به آدرس https://alaatv.com/ منتشر و در اختیار دانش آموزان قرار میدهد در حال حاضر نیز تیم آلا با استفاده از تجربه چندین ساله خود و با یاری دبیران حرفه ای اقدام به تهیه و فراوری بسته جامع جمع بندی دروس اختصاصی و عمومی پایه دهم و یازدهم نموده است تا دانش آموزان به دور از حواشی کنکور بتوانند طبق یک برنامه زمانی استاندارد از تعطیلات نوروز خود حداکثر استفاده را در جهت جمع بندی دروس پایه و موفقیت در آزمون سراسری پیش رو را نمایند؛ این بسته جمع بندی که توسط گروه آلا تدوین شده است با نام همایش جمع بندی تفتان در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد و از ویژگی های خوب همایش تفتان میتوان به استاندارد بودن زمان بندی آن و همینطور جامع و کامل بودن مباحث مطرح شده در آن اشاره کنیم، هر درس به صورت مجزا توسط دبیری حرفه ای و با تجربه پس از مرور و آموزش سریع مباحث، نکات تستی آن نیز آموزش داده میگردد و علاوه بر آن تست های احتاقتصادی هر مبحث که ممکن است در کنکور پیش رو مطرح گردد نیز مورد آنالیز قرار میگرد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 999

به "برنامه ریزی عید برای کنکوری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی عید برای کنکوری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید