برگزاری تست آفرود آمیکو آسنا

به گزارش مجله پیوند، شرکت آمیکو تست آفرود آسنا دنده ای را در بیستمین سالگرد شروع فراوری خودرو در این شرکت خصوصی برای خبرنگاران برگزار کرد. در این تست رسانه ها این امکان را داشتند تا پیکاپ 2 دیفرانسیل آمیکو را در راستا تست کوهستانی آنالیز نمایند. در این مراسم مدیران ارشد آمیکو اعلام کردند به زودی فراوری و فروش آسنا اتوماتیک با مشخصات فنی و امکانات نو شروع می گردد. مشتریان این شرکت می توانند تا این پیکاپ 2 دیفرانسیل مونتاژی را با سیستم انتقال قدرت اتوماتیک خریداری نمایند.

برگزاری تست آفرود آمیکو آسنا

آمیکو آسنا با الهام از پیکاپ فورد سری F طراحی شده است. ولی آمیکو این خودرو را با پلتفرمی از شرکت هانگای (Huanghai Auto) ساخته است. هانگای (Huanghai Auto) برای ما ایرانی ها قطعاً نامی آشنا نیست، اما این شرکت بیش از 60 سال است که برای چینی ها انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین را می سازد و تخصص اصلیش در ساخت اتوبوس های مختلف با تکنولوژی ایویکو و مان (MAN) است.

هانگای شرکت مستقلی نیست و از زیرمجموعه های گروه خودروسازی SG Automotive است؛ همان شرکتی که علاوه بر ساخت خودرو، یکی از تأمین کنندگان بزرگ قطعات خودرویی چین محسوب می گردد.

پیکاپ آسنا دنده ای به پیشرانه 2.4 لیتری 4G69 میتسوبیشی مجهز است و 143 اسب بخار را با گشتاور فراتر از 210 نیوتن متر فراوری می نماید. این توان به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو و عقب آسنا منتقل می گردد و راننده می تواند ضرایب سبک و سنگین را به جعبه دنده خودرو اعمال کند. 2 کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمزهای ABS و EBD، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، بلوتوث، تهویه الکتریکی، تنظیمات الکتریکی انتقال قدرت، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، مخزن سوخت CNG، رینگ آلومینیومی و … ازجمله امکانات و ویژگی های آسنا دنده ای به شمار میرود.

آسنا دارای ابعاد بسیار بزرگی است که این ابعاد بزرگ در کنار طراحی تهاجمی و مجذوب کننده این خودرو، چهره بسیار باابهت و متفاوتی را برای آسنا به وجود آورده است. آسنا بر اساس دسته بندی های جهانی در سگمنت پیکاپ های بزرگ (Full-Size Pickup Truck) قرار می گیرد و دارای ابعادی برابر 5560 میلی متر طول، 1840 میلی متر عرض و 1840 میلی متر ارتفاع است که در مقایسه با سایر پیکاپ های موجود در بازار دارای ابعاد بسیار بزرگی است.

فضای داخلی آمیکو آسنا نسبت به طراحی داخلی سایر پیکاپ های آفرود موجود در کشور زیبا و لوکس به نظر می رسد و بعلاوه از متریال به نسبت باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده است. جایگاه ها، غربیلک فرمان، رویه درب ها و گردگیر دسته دنده دارای رویه چرم است اما داشبورد خودرو از پلاستیک خشک ساخته شده است که چندان هم بی کیفیت به نظر نمی رسد.

در بازار امروز پیکاپ های 2 دیفرانسیل خودروهایی وجود دارند که توانی فراتر از 170 اسب بخار را با گشتاور بیش از 280 نیوتن متر در اختیار راننده می گذارند و بدیهی است که آسنا دنده ای در بحث رقابت های این چنینی حرف خاصی را برای گفتن ندارد. از سویی دیگر، آسنا با داشتن بعضی ویژگی ها می تواند تا گزینه ای منطقی برای آفرود باشد و در کنار آن استهلاک کمی را در میان مدت و طولانی مدت داشته باشد.

با وجود اینکه آسنا بیشترین فاصله محوری و قابلیت حمل بار را میان رقبا دارد، اما به لطف ارتفاع بیشتر از سطح زمین می تواند از پس مسیرهای ناهموار برآید و در کنار آن سواری نرم تری نسبت به رقبا را برای سرنشینان داشته باشد. بعلاوه وجود قفل دیفرانسیل اتوماتیک سبب شده است در مسیرهای سخت این پیکاپ مونتاژی عملکرد خوبی داشته باشد و کمترین هرزگردی در بخش های سخت آفرودی را به نمایش بگذارد.

شاسی با قابلیت پیچشی عرضی از ویژگی های خوب آسنا دنده ای است که در آفرودها و مسیرها ناهموار می تواند عملکرد منطقی را داشته باشد. بعلاوه تهویه به نسبت قوی این پیکاپ آمیکو سبب می گردد در فشارهای سنگین هم خنکی خوبی در هوای گرم به داخل کابین منتقل گردد.

آسنا به عنوان پیکاپی فول سایز آفرود دارای امکانت رفاهی مناسبی است که تنظیم برقی نور چراغ ها، آینه وسط ضدنور بالا، اتو لایت، دیلایت، بلوتوث/رادیو/ USB، مسیریاب مجهز به نقشه کامل ایران (GPS)، سیستم تهویه هوای اتوماتیک (Clean Zone)، فرمان قابل تنظیم، شیشه های برقی، فرمان تمام هیدرولیک، خروجی 12 ولت مجزا، جک اتوماتیک بالا بر کاپوت، پشت سری های قابل تنظیم بخشی از آن محسوب می شوند.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1557

به "برگزاری تست آفرود آمیکو آسنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تست آفرود آمیکو آسنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید