مقایسه بایک سنوا D70 با رنو مگان 2000 و هیوندا سوناتا YF

به گزارش مجله پیوند، برای مقایسه بایک سنوا D70 (یا همان Baic Senova) با خودروهای هم سطحش، می توان ده ها گزینه بیان کرد. زیرا هم خودروهای سدان زیاد هستند، و هم در محدوده قیمت 200 میلیون تومانی خودروهای زیادی در بازار وجود دارند؛ از محصولات کیا و هیوندایی گرفته تا خودروهای فرانسوی و البته برخی نمونه های چینی. با این شرایط، رقابت بسیار سخت و نفس گیر است و نمی گردد به راحتی تصمیم گرفت که کدام خودرو بهتر از دیگری است.

مقایسه بایک سنوا D70 با رنو مگان 2000 و هیوندا سوناتا YF

در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه بایک سنوا D70 با رنو مگان 2000 و هیوندا سوناتا YF و لیفان 820 بپردازیم و این خودروی چینی را درکنار رقبای تنومندش آنالیز کنیم.

مقایسه بایک سنوا D70 با رنو مگان 2000

مگان، محصول پُرفروش رنو، در سال 1995 متولد و از سال 85 شمسی وارداتش به ایران شروع شد. این خودرو در دو مدل 1600 و 2000 سی سی در بازار ایران موجود است.

دراین بین، انتخاب مدل 2000 سی سی برای رقابت با بایک سنوا، منطقی تر به نظر می رسد. مگان از سال 87 تا 93 شمسی در ایران مونتاژ می شد و باتوجه به کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش توانست اقبال نسبتاً خوبی میان مردم داشته باشد.

برگِ برنده مگان نسبت به بایک سنوا، سابقه طولانی رنو و البته کیفیت قطعات و امنیت آن است. با مقایسه بایک سنوا D70 با رنو مگان 2000 متوجه می شویم که موتور مگان 135 اسب بخار توان خروجی دارد، که تقریبا 110 اسب بخار از سنوا کم تر است. همین ظرفیت کم تر موتور و توان پایین تر، مصرف سوخت ترکیبی مگان 2000 را به 7.5 لیتر کاهش داده، که تقریباً 2.5 لیتر کم تر از بایک سنواست.

آخرین مدل موجود در بازار مگان مربوط به سال 93 شمسی است. ظاهر بیرونی مگان مشکل خاصی ندارد، اما کابینش چندان زیبا نیست و خیلی معمولی به نظر می رسد. از نظر آپشن هم قطعاً مگان به پای سنوا نمی رسد. شاید بد نباشد که برای اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو مگان با خودروهای هم سطح را نیز مطالعه کنید.

مقایسه بایک سنوا D70 با هیوندای سوناتا YF

مقایسه بعدی سنوا را می توان با سوناتا YF انجام داد که هر دو سدان میانه هستند و در زمان عرضه هم هر دو تقریبا با قیمت مشابه حدود 140 میلیون تومان عرضه شدند.

با مقایسه بایک سنوا D70 با هیوندا سوناتا YF از نظر طراحی کابین باید گفت که سوناتا کاملا به روز است و از بایک سنوا مجذوب نماینده تر به نظر می رسد. گیربکس هر دو خودرو اتوماتیک است، با این تفاوت که سوناتا 6 دنده اتوماتیک محسوب می گردد و سنوا 5 دنده اتوماتیک. پیشرانه هر دو اتومبیل هم شبیه به هم و فقط سوناتا حدود 100سی سی بیشتر است. تنها تفاوت پیشرانه این دو اتومبیل در این است که سوناتا موتور 4 سیلندر MPI دارد و سنوا موتور 4 سیلندر توربوشارژ.

در فراوری قدرت به وسیله موتور هم دست برتر با سنواست که می تواند 250 اسب بخار قدرت فراوری کند و سوناتا 176 اسب بخار. به همین نسبت هم شتاب سنوا حدود 2 ثانیه بیشتر از سوناتاست. اگر مصرف سوخت برایتان اهمیت دارد باید سراغ سوناتا بروید، چون این اتومبیل به شکل ترکیبی 8.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید، در حالی که این مصرف در سنوا به 9.9 لیتر می رسد.

در مقایسه آپشن ها، سوناتا امکاناتی مثل گرمکن فرمان، پدال شیفتر، پشت سری فعال، آینه عقب الکتروکرومیک و سقف پانوراما را بیشتر از سنوا دارد. سنوا هم چراغ شور، مه شکن عقب، نویگیشن، سنسور تغییر لاین، سنسور نقطه کور و سنسور جلو را بیشتر نسبت به سوناتا دارد.

مقایسه بایک سنوا D70 با لیفان 820

لیفان 820 احتمالاً لوکس ترین سدان چینی در بازار ایران است. خودرویی که در خودِ چین با دو موتور 1.8 و 2.4 لیتری فراوری می گردد، ولی کرمان موتور تنها نمونه 2.4 لیتری را مونتاژ می نماید که 158 اسب بخار قدرت دارد. این در حالی است بایک پیشرانه 2.3 لیتری داردر که می تواند 250 اسب بخار قدرت فراوری کند.

با مقایسه بایک سنوا D70 با لیفان 820 باید گفت که جعبه دنده لیفان شش دنده اتوماتیک است و به گفته خود کمپانی به وسیله شرکت DSI استرالیا ساخته شده است. جعبه دنده بایک هم 5 دنده اتوماتیک محسوب می گردد. سیستم تعلیق لیفان 820 عملکرد مناسبی دارد و در دست اندازها خبری از ضربه زدن و تکان های شدید نیست. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی 8.7 لیتر است، که تقریبا یک لیتر از بایک سنوا کم تر است.

طراحی بدنه لیفان 820، که از روی تویوتا کَمِری و هیوندای سوناتا کپی شده، مشکل چندانی ندارد و زیباست که البته در مقایسه با سنوا همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. درون کابین هم کوشش شده همه چیز به سبک خودروهای روزِ جهان باشد؛ به طوری که فضای داخلی آن به قدری بزرگ است که چهار نفر در آن احساس راحتی می نمایند.

لیفان 820 شش کیسه هوا دارد و دیگر آپشن هایش با بایک سنوا برابری می نماید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه لیفان 820 با خودروهای هم سطح را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از بایک سنوا و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش بایک سنوا D70 آگاه شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1556

به "مقایسه بایک سنوا D70 با رنو مگان 2000 و هیوندا سوناتا YF" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بایک سنوا D70 با رنو مگان 2000 و هیوندا سوناتا YF"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید