برگزاری نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا

به گزارش مجله پیوند، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز از برگزاری نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا با حضور این کلانشهر و به صورت مجازی اطلاع داد.

برگزاری نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا

به گزارش دریافتی خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حمید جورکش با اشاره به عضویت شیراز در هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا گفت: این نشست مجازی فرصتی برای صحبت و هم اندیشی در مورد مسائل مشترک شهرهای تاریخی بود و امیدوارم با سرانجام یافتن همه گیری ویروس کرونا شاهد برگزاری نشست های حضوری باشیم.

وی با اشاره به گفتگو به منظور زمان بندی برگزاری هفدهمین کنفرانس دنیای شهرهای تاریخی اضافه نمود: هفدهمین نشست کنفرانس دنیای اتحادیه شهرهای تاریخی هر دو سال یک بار برگزار می گردد و قرار بود این نشست خردادماه در کازان روسیه برگزار گردد که به علت شیوع کرونا لغو شد. طی روزهای گذشته این نشست به صورت مجازی با شرکت قائم مقام شهردار شیراز برگزار گشت.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اضافه نمود: در نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا تصمیم گرفته شد که هفدهمین نشست در خرداد 2021 با در نظر دریافت شرایط مختلف همچون اعلام سرانجام رسمی همه گیری کووید 19 از سوی سازمان بهداشت دنیای و برداشتن محدودیت های سفر به روسیه و صدور ویزا ورود برای اتباع خارجی توسط دولت آن کشور و عدم الزام به گذراندن دو هفته قرنطینه در بدو ورود به صورت حضوری برگزار گردد.

جورکش درخصوص زمان برگزاری هجدهیمن کنفرانس دنیای شهرهای تاریخی نیز اضافه نمود: این نشست استثنائا با فاصله زمانی یک سال از هفدهمین نشست و در سال 2022 برگزار خواهد شد.

وی تصمیم گیری در زمینه شهرهای علاقه مند به عضویت در اتحادیه شهرهای تاریخی را از دیگر مسایل مطرح شده در نشست مجازی هیات مدیره برشمرد و اضافه نمود: هیات مدیره در این نشست مجازی عضویت دو شهر جدید از روسیه در این اتحادیه را تایید کردند و شیراز نیز پیشنهاد داد ابتدا شهرهای علاقه مند به صورت آزمایشی عضو اتحادیه شهرهای تاریخی شوند و پس از طی مدت زمان تعیین و نحوه فعالیت آنها درخصوص عضویت قطعی تصمیم گیری گردد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ارائه گزارش عملکرد اقتصادی سال 2019 و تصمیم گیری درخصوص بودجه و برنامه های سال اقتصادی 2020 را از دیگر عناوین دستورکار نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا اظهار داشت.

جورکش با بیان اینکه 119 شهر از 66 کشور عضو اتحادیه شهرهای تاریخی هستند، اضافه نمود: کیوتو رییس و بنیان گذار (ژاپن) و شهرهای شیان (چین)، قونیه (ترکیه)، بلرت(استرالیا)، بادیشل (اتریش)، گیونگ جو(کره جنوبی)، لیوبلیانا (اسلوونی) و شیراز اعضای هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی هستند.

براساس این گزارش، شیراز هم اکنون در سازمان های دنیای مختلفی همچون اتحادیه شهرهای تاریخی، متروپلیس (انجمن کلانشهرهای مهم دنیا)، سازمان دنیای شهرهای هوشمند، شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو، شبکه همکاری بین شهری برای میراث فرهنگی معنوی (ICCN)، مجمع شهرداران آسیایی، سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی (OICC)، سازمان شهرها و حکومت های محلی متحد (UCLG) و شهرداران صلح عضو است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 695

به "برگزاری نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید