برترین روش های تبلیغات اپلیکیشن کدامند؟

به گزارش مجله پیوند، اپلیکیشن ها در سال های اخیر بیشتر از همواره محبوب شده اند و در کشورمان نیز خدمات های گسترده ای در بستر اپلیکیشن ارائه می گردد. شاید در گذشته به صورت ارگانیک دیده شدن اپلیکیشن های موبایلی آنقدر سخت نبود؛ اما در حال حاضر بیشتر از 2 میلیون برنامه در گوگل پلی و اپل استور فعال هستند. به صورت روزانه نیز به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

برترین روش های تبلیغات اپلیکیشن کدامند؟

بنابراین دیده شدن در چنین بازاری، دیگر ساده نیست و برای سریع دیده شدن تبلیغات یکی از روش های الزامی به شمار می رود. در ادامه درباره برترین روش های تبلیغ اپلیکیشن صحبت می کنیم.

تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل ادز

این سوال که ممکن است برای بسیاری از کارفرمایان پیش بیاید. یکی از برترین روش های تبلیغات اپلیکیشن استفاده از پلتفرم گوگل ادز است. به طور کلی گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی شرکت گوگل به شمار می رود و امکانات متنوعی برای تبلیغ در اختیار ما قرار می دهد. از این طریق می توانیم اپلیکیشن خود را در فروشگاه های اندروید یا iOS تبلیغ کنیم تا شانس نصب بیشتری را داشته باشیم.

در گوگل ادز به این صورت است که تبلیغ شما نسبت به جستجویی که کاربر اجرا شده نمایش داده می گردد. هزینه کمپین نیز بر اساس نصبی که اجرا شده دریافت می گردد. به عنوان مثال، اگر کاربری جستجویی نزدیک برای رسیدن به اپلیکیشن ما انجام داده باشد، فقط زمانی هزینه تبلیغات را پرداخت می کنیم که نصب اپلیکیشن به وسیله کاربر به صورت کامل انجام گردد.

به طور کلی تنظیمات بسیاری برای هرچه بهتر شدن کمپین اپلیکیشن در گوگل ادز وجود دارد که باعث می گردد کمپین عملکرد مناسبی داشته باشد. با توجه به محدودیت در این مقاله، اگر به خدمات علاقه مند بودید حتما درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تبلیغات در کافه بازار

اگر مخاطبین ما همه ایرانی هستند و قصد داریم با هزینه ای محدود آغاز به تبلیغ کنیم، تبلیغات در کافه بازار گزینه مناسبی به شمار می رود. یکی از بزرگ ترین فضاها برای دیده شدن برنامه موبایلی به شمار می رود و به طور کلی مناسب است که برنامه خود را در این فهرست قرار دهید.

کمپین های تبلیغاتی متنوعی در کافه بازار وجود دارند که با توجه به هدفی که دارید می توانید از آنها بهره ببرید. به عنوان مثال، می توانید کمپین خود را به ازای هر نصب ایجاد کنید یا اینکه برای کاربرانی که در بازار هستند نوتیفیکشن ارسال کنید تا شانس جذب آنها را داشته باشید.

در کافه بازار امکان هدف گیری مخاطبان وجود دارد اما به نسبت گوگل ادز حرفه ای نیست. بعلاوه شما این امکان را ندارید که تعداد مخاطبین گوگل را در کمپین کافه بازار داشته باشید و در این شرایط ممکن است مخاطبین محدودی با اپلیکیشن شما آشنا شوند.

تبلیغات درون برنامه ای

یکی دیگر از برترین روش های تبلیغات اپلیکیشن مربوط به کمپین های درون برنامه ای است. در صورتی که این کمپین به صورت مرتبط ایجاد شده باشد تاثیر بیشتری نیز روی مخاطب خواهد گذاشت. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که تبلیغ یک لباس فروشی در برنامه آب و هوا نمایش داده گردد که بر اساس شرایط آب و هوایی که وجود دارد به مخاطبین لباس های مناسب معرفی کند.

در این شرایط ممکن است که هزینه بالایی برای تبلیغات احتیاج باشد اما به همان صورت می تواند مقدار مخاطبی را افزایش دهد و بازگشت سرمایه مناسبی ایجاد کند.

تبلیغات درون برنامه ای انواع مختلفی دارند که در ادامه آنها را معرفی می کنم:

  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات ویدیویی با جایزه
  • تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
  • تبلیغات بینابینی

تبلیغ در شبکه های اجتماعی برای افزایش نصب اپلیکیشن

به طور کلی کاربران از شبکه های اجتماعی برای تفریح استفاده می نمایند. در این محیط اگر تبلیغات مناسبی به مخاطبین نمایش داده گردد می تواند روی تصمیم گیری آنها تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال، شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) یکی از گزینه های مناسبی برای معرفی اپلیکیشن به شمار می رود. به این علت که ایکس برترین شبکه برای کشف کردن برنامه های متنوع است.

اینستاگرام نیز شبکه بسیار مناسبی برای معرفی اپلیکیشن به شمار می رود. به صورت ارگانیک امکان معرفی وجود دارد اما اگر می خواهید تعداد زیادی از کاربران با برنامه شما آشنا شوند پیشنهاد می کنم از خدمات تبلیغات در اینستاگرام بهره ببرید.

در اینستاگرام این امکان وجود دارد که در صفحه فید یا استوری ها تبلیغات اپلیکیشن خود را به مخاطبین بالقوه نمایش دهید. بعلاوه ویدیوهای تبلیغاتی که شامل شرحات محیط برنامه هستند، یاری می نمایند تا تعداد کاربران برنامه بیشتر گردد.

لینکدین نیز یکی دیگر از شبکه هایی است که بیش از 1 میلیون مخاطب ایرانی در آن فعالیت دارند. از گزینه های مناسب برای تبلیغات در این شبکه، اپلیکیشن های خدماتی و تفریح است که مناسب برای بیشتر مخاطبین این شبکه است. برنامه های مناسب حسابداری، فروش و بسیاری موارد دیگر نیز ممکن است در لینکدین با بازخورد مناسبی روبرو گردد. باید توجه داشته باشید که تبلیغات اصلی لینکدین در حال حاضر در ایران اجرایی نمی گردد و ضروری است به وسیله اینفلوئنسرها تبلیغات خود را انجام دهید.

روش های ارگانیک برای تبلیغ/معرفی اپلیکیشن

به غیر از تبلیغاتی که در فضاهای مختلف اینترنتی می توانید انجام دهید، روش های ارگانیکی نیز وجود دارد تا بتوانید اپلیکیشن خود را به مخاطبین معرفی کنید. در ادامه به صورت خلاصه درباره این موارد شرح می دهم.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی بسیار گسترده است و یکی از استراتژی های مناسبی برای افزایش آگاهی از برند، تقویت روابط با مشتریان و افزایش فروش به شمار می رود. به طور کلی در ایران از بازاریابی محتوایی در وبلاگ و ویدیوها استفاده می گردد.

با وبلاگ نویسی این امکان را خواهید داشت تا احتیاجهای مخاطبینی که ممکن است به اپلیکیشن شما احتیاج داشته باشند را رفع می کنید. از این طریق امکان آشنایی مخاطبین با برنامه وجود دارد. البته این شیوه بازاریابی زمان بر است و ضروری است کوشش کافی برای رسیدن به مشتریان بالقوه را انجام دهید.

بهینه سازی برای اپ استورها (App Store Optimization - ASO)

بهینه سازی اپلیکیشن شامل مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی ها برای افزایش دیده شدن و رتبه بندی اپلیکیشن در فروشگاه های اپلیکیشن مانند گوگل پلی و اپ استور اپل است. موارد مهمی که باید در نظر بگیرید تا برنامه بهینه ای داشته باشید در زیر معرفی شده اند:

  • عنوان و شرحات: انتخاب عنوان مناسب با کلیدواژه های مرتبط و نوشتن شرحات مجذوب کننده و دقیق برای اپلیکیشن.
  • کلیدواژه ها: استفاده از کلیدواژه های مناسب و مرتبط با اپلیکیشن در عنوان، شرحات و بخش کلیدواژه ها (در صورت وجود).
  • آیکون و تصاویر: طراحی آیکون مجذوب کننده و استفاده از تصاویر و اسکرین شات های باکیفیت که ویژگی ها و قابلیت های اپلیکیشن را نشان دهند.
  • ویدئوی تبلیغاتی: ساخت ویدئوی کوتاه و مجذوب کننده که عملکرد و ویژگی های اپلیکیشن را به خوبی نمایش دهد.
  • نظرات و امتیازات: تشویق کاربران به ارائه نظرات مثبت و امتیازات بالا. پاسخ دهی به نظرات کاربران نیز می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. در صورتی که از محتوای این صفحه رضایت داشتید نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 تیر 1403 بروزرسانی: 17 تیر 1403 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1766

به "برترین روش های تبلیغات اپلیکیشن کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش های تبلیغات اپلیکیشن کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید