تدوین آئین نامه درجه بندی ضوابط مدارس استثنایی

به گزارش مجله پیوند، تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اولین جلسه پیگیری مطالبات و مسائل آموزش و پرورش استثنایی کشور در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شد.

تدوین آئین نامه درجه بندی ضوابط مدارس استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی با بیان اهداف تشکیل کمیته پیگیری مطالبات و مسائل حوزه استثنایی گفت: هدف از تشکیل این کمیته پیگیری نظامند، موثر و مستمر مسائل و مسائل اساسی آموزش و پرورش استثنایی در حوزه های اداری، اقتصادی، نیروی انسانی و ساختار اداری است و اساسی ترین مسائل و مطالبات سازمان با رویکرد حل مسئله تا حصول نتیجه نهایی رصد و پیگیری خواهد شد.وی اضافه کرد: مسائل مربوط به سنوات ارفاقی، مشکل 5 هزار همکاری که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و نیز مسائل تغییر صندوق از جمله مواردی است که نیازمند برگزاری نشست با دکتر نوبخت و معاونین ایشان جهت حل و فصل نهایی است. معاون وزیر یکی از مسائل را پرداخت ضریب 1.2 به همکاران استثنایی دانست و گفت: حل این مشکل نیازمند دویست میلیارد تومان اعتبار است که تقربیا اعتبار آن از سوی وزارت تامین شده است و به استان ها ابلاغ شده است.

وی گفت: بعضی استان ها از این اعتبار در قالب سنوات ارفاقی استفاده نموده اند که باید هرچه سریع تر به وسیله وزارت برطرف مشکل گردد.

حسینی یکی از موضوعات مهم را احیا ساختار اداری سازمان استثنایی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1369 دانست و گفت: بر اساس مصوبه شوراهای اداری و قانون تجمیع با تبدیل ادارات کل استان ها به سازمان و اجرای قانون تجمیع بسیاری از ظرفیت های اداری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان ها با محدودیت مواجهه شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ادارات کل از حالت سازمان خارج و به عنوان اداره کل فعالیت می نمایند و طبق استعلام صورت گرفته از مجلس شورای اسلامی و اداره کل قوانین باید سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر اساس ظرفیت های مصوب مجلس در سال 1369 فعالیت های خود را استمرار بخشد.

وی گفت: به همین دلیل و با اجرای قانون جامع خدمات کشوری بسیاری از امتیازات پرسنل استثنایی از بین رفت که با پیگیری صورت گرفته، خوشبختانه استثنا شدن پرسنل استثنایی هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار گرفته است و نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.

حسینی در ادامه گفت: آئین نامه درجه بندی ضوابط مدارس بسیاری از مسائل و کمبود ها و استاندارد های نیروی انسانی در این سازمان را مرتفع می نماید و خوشبختانه مراحل تدوین نهایی خود را طی می نماید و در صورت تاکید سازمان امور اداری و استخدامی اجرایی خواهد شد. پیگیری مستمر این موضوع نیز تا حصول نتیجه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

معاون وزیر با اشاره به مسائل سامانه سیدا گفت: این مشکل باید به شکل جدی مورد پیگیری قرار گیرد و در این خصوص با مرکز فناوری اطلاعات وزارت و شرکت پژوهش هماهنگی های لازم صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: صدور گواهی تحصیلی دانش آموزان استثنایی از جمله مواردی است که با مشکل رو به رو شده است و این موضوع نیازمند پیگیری به وسیله مرکز سنجش وزارت، شرکت امین و مرکز فناوری اطلاعات است.

حسینی گفت: مشکل بخشی از نیرو های حوزه استثنایی خصوصا همکاران حوزه توان بخشی و قرار دریافت آنان در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان برای بهره مندی از مزایای مربوطه از جمله رتبه بندی معلمان نیز باید تا حصول نتیجه به وسیله مبادی زیربط مورد پیگیری قرار گیرد. تفویض اختیار در دو قلمرو صدور ابلاغ ها و استقرار نمایندگی ذیحسابی در ادارات استانی به صورت پایلوت در ادارات استان تهران و قزوین در حال اجرا است که فراگیر سازی آن حداکثر تا دو ماه آینده باید به شکل جدی و مستمر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1034

به "تدوین آئین نامه درجه بندی ضوابط مدارس استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین آئین نامه درجه بندی ضوابط مدارس استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید