جریمه 14 هزار راننده و سرنشین خودرو به دلیل عدم استفاده از ماسک

به گزارش مجله پیوند، رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: در 10 روز گذشته پنج هزار و هفت نفر از رانندگان و 9 هزار و 61 نفر از سرنشینان خودرو را که ماسک نمی زنند، جریمه کردیم.

جریمه 14 هزار راننده و سرنشین خودرو به دلیل عدم استفاده از ماسک

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و نه نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار حسین رحیمی در گفت وگوی خبری درباره اقدامات پلیس برای نظارت بر صنوفی که ضوابط و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند، اظهار کرد: همکاران بنده اقدامات کنترلی خود بر رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی توسط اصناف، را انجام می دهند، ما اصناف از جمله پاساژها، مالها و تمام واحدهای صنفی را مدنظر قرار دادیم و بیش از 50 واحد گشتی همکاران بنده با همکاری دوستان در اتاق اصناف و تعزیرات برای کنترل و نظارت بر اصناف، فعالیت می کنند.

تذکر به 25 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی

رئیس پلیس تهران بزرگ اضافه نمود: خود اصناف و مسئولان واحدهای صنفی را نیز توجیه کردیم و موضوع کنترل واحدهای صنفی در سطح شهر تهران به طور جد دنبال می شود؛ تا این لحظه 39 هزار و 251 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که به 25 هزار واحد صنفی که ضوابط و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کردند، تذکر دادیم.

وی با اشاره به جریمه 259 و پلمب 234 واحد صنفی در تهران به دلیل عدم رعایت ضوابط و پروتکلهای بهداشتی، گفت: این طرح با جدیت هم در بازار بزرگ، هم در مالها، پاساژها و سایر صنوف دنبال می شود.

کنترل تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی تهران

این مقام انتظامی درباره طرح کنترل ورود و خروج مبادی تهران نیز شرح داد: مردم عزیز و شهروندانی که قصد دارند از ساعت 12 ظهر امروز تا 12 نیمه شب جمعه به تهران ورود داشته باشند یا از آن خارج شوند، باید توجه کنند که همکاران بنده در مبادی ورودی و خروجی کلان شهر تهران مستقر شدند.

رحیمی متذکر شد: هیچ خودروی با پلاک تهران نمی تواند به سمت شمال، قم یا سایر محورها تردد داشته باشد و این افراد از راستا بازگردانده خواهند شد به طور مثال همکاران بنده از ساعت 12 ظهر امروز در تهران ـ قم مستقر شدند و خودروهای با پلاک تهران نمی توانند خارج شوند و خودروهای فاقد پلاک تهران نیز نمی توانند به تهران ورود پیدا کنند همچنین در آزادراه تهران ـ شمال نیز از همان ابتدای عوارضی از ادامه تردد خودروهای مذکور جلوگیری می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در راستا فیروزکوه نیز همینگونه خواهد بود لذا از مردم عزیز می خواهیم که پروتکلها را رعایت کنند؛ کنترلها به طور کامل در این مدت انجام می شود و افرادی که ضوابط را رعایت نکنند، 500 هزار تومان جریمه می شوند.

وی با تأکید بر اینکه با تمام توان، کنار کادر درمان خواهیم بود، درباره جریمه افرادی که در تهران در خودروها ماسک نمی زنند، گفت: در این رابطه راننده 100 هزار تومان و سرنشینان خودرو نیز 20 هزار تومان جریمه می شوند و استفاده از ماسک در تهران و البته در کل کشور از در منزل برای همه افراد اجباری است.

این مقام انتظامی گفت: در 10 روز گذشته، پنج هزار و هفت نفر از رانندگان و 9 هزار و 61 نفر از سرنشینان خودرو را که ماسک نمی زنند، جریمه کردیم، خودروها توسط عوامل راهور کنترل می شود همچنین نظارت ویژه ای بر اتوبوسهای شرکت واحد خواهیم داشت البته اقدامات ایجابی مانند توزیع ماسک را نیز انجام می دهیم.

وی تأکید کرد: رانندگانی که به تنهایی در خودرو حضور دارند و از ماسک استفاده نمی کنند جریمه نخواهند شد اما اگر خودرو بیش از یک سرنشین داشته باشد، در صورت عدم استفاده از ماسک جریمه صورت می گیرد، فرقی نمی کند که سرنشینان یک خودرو که فاقد ماسک هستند از اعضای یک خانواده باشند یا خیر زیرا تشخیص این موضوع سخت است و پلیس نمی تواند هر خودرو را متوقف و تعیین کند که از سرنشینان آن از اعضای یک خانواده هستند یا خیر.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 747

به "جریمه 14 هزار راننده و سرنشین خودرو به دلیل عدم استفاده از ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 14 هزار راننده و سرنشین خودرو به دلیل عدم استفاده از ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید