جزییات تسهیل شرایط سامانه نهضت ملی مسکن

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از اجرا و موفقیت طرح نهضت ملی مسکن را تشریح کرد.

جزییات تسهیل شرایط سامانه نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه یکی از وظایف استانداران به عنوان رییس شورای مسکن استان موضوع تامین زمین است، گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند به اجرای پیروز طرح نهضت ملی مسکن منجر گردد و به کار سرعت و کیفیت مناسب را بدهد حمایت و پشتیبانی استانداران از طرح و چاره سازی برای رفع مسائل تامین زمین در استان است که با تاکید رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی این امیدواری وجود دارد که در بعضی از استان ها که مسائلی در اجرا وجود دارد این موضوع مدنظر قرار گرفته و موانع در تحقق طرح نهضت ملی مسکن رفع گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مقرر است تا در تمامی شهرها سامانه برای ثبت نام متقاضیان مسکن باز گردد.

محمودزاده در مورد تسهیل در شرایط ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن نیز شرح داد: مقرر است تا دو شرط از شرایط ثبت نام شامل سابقه مالکیت و سابقه سکونت در شرایط ثبت نام متقاضیان سهل گردد. پیش تر سابقه مالکیت بیش از 16 سال بود که به 5 سال کاهش می یابد و سابقه سکونت نیز به غیر از تهران در تمامی شهرهای به یکسال کاهش خواهد یافت.

وی بعلاوه از احتمال تمدید مهلت ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن بر اساس تقاضای مردم اطلاع داد و گفت: در شهرهایی که نو به آمار قبلی اضافه خواهند شد حتما ثبت نام در مهلت زمان مناسب انجام خواهد شد ولی در شهرهایی که از قبل ثبت نام صورت گرفته است ممکن است این زمان افزوده نگردد تا بتوانیم ثبت نام های متقاضیان را پالایش نموده و نتایج را به اطلاع متقاضیان برسانیم.

محمودزاده در مورد ساماندهی بازار اجاره و فرایند آنالیز و تصویب آیین نامه اجاره داری حرفه ای، خاطرنشان کرد: آیین نامه اجاره داری حرفه ای در کمیسیون های زیربنایی دولت در دست آنالیز است. چنانچه معین تکلیف گردد در دولت می آید و قابلیت اجرا پیدا خواهد نمود.

محمودزاده بعلاوه در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی، گفت: هم اکنون بیش از 950 هزار واحد آماده اخذ تسهیلات در نظام بانکی وجود دارد که امیدواریم در همراهی بانک ها فرایند تسهیلات دهی به متقاضیان مسکن سرعت یابد.

وی بعلاوه با یادآوری این مطلب که طبق تازه ترین آمار بیش از 2 میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند بیشترین مقدار مشارکت را مربوط به تهران دانست که شامل ثبت نام 359 هزار واحد در تهران بوده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مسکن را از صفحه مسکن دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1391

به "جزییات تسهیل شرایط سامانه نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تسهیل شرایط سامانه نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید