درآمد سه ماهه اپل برای اولین بار از 100 میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش مجله پیوند، اپل گزارشی را درباره درآمد اقتصادی کسب شده در سه ماه اول سال اقتصادی 2021 منتشر کرد. این گزارش منتشر شده توسط اپل اطلاعات درآمد اقتصادی کسب شده در سه ماهه آخر سال 2020 و فروش انجام شده در تعطیلات سال نو میلادی را هم شامل می گردد.

درآمد سه ماهه اپل برای اولین بار از 100 میلیارد دلار عبور کرد

با توجه به گزارش منتشر شده توسط اپل و مربوط بودن این گزارش به زمان کنونی، برای اولین بار است که می توانیم متوجه شویم که آیفون های جدید شامل چهار عضو آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 مکس چگونه با استقبال کاربران روبرو شده اند.

همان گونه که به نظر می رسد آیفون های جدید اپل عملکرد بسیار خوبی را داشته اند و اپل توانسته است که برای اولین بار در تاریخ این شرکت درآمدی بیشتر از 100 میلیارد دلار را در یک بازه زمانی سه ماهه کسب کند. در واقع اپل توانسته است که در مجموع درآمدی 111.4 میلیارد دلاری را همراه با سودی 1.68 دلاری بر روی هر سهم را کسب کند.

همان گونه که می دانید در سال گذشته اپل به خاطر بحران ناشی از همه گیری بیماری کووید 19 آیفون های 12 جدید را با تأخیر رونمایی و عرضه کرد. این شرکت همچنین به خاطر این بیماری و شرایط وضع شده برای کنترل آن توسط کشور های مختلف، مجبور شد که بعضی از مغازه های فیزیکی خود در بعضی از نقاط را ببندد.

با وجود به وجود آمدن این مسائل، اما آیفون های جدید از لحاظ فروش عملکرد بسیار خوبی را داشتند و توانستند که بیشتر از 65 میلیارد دلار از درآمد کسب شده توسط اپل را به خود اختصاص دهند. برای اطلاع باید بگوییم که تا قبل از منتشر شدن این گزارش جدید، بالاترین رکورد ثبت شده در فروش آیفون رقم 61.58 میلیارد دلار بود که اپل توانسته بود در سه ماه اول سال اقتصادی 2018 به آن دست پیدا کند.

آیفون های 12 جدید علاوه بر دارا بودن بهبود های سخت افزاری و استفاده از طراحی صاف در لبه ها، اولین آیفون هایی بودند که اپل در آن ها از فناوری ارتباطی 5G استفاده نموده است. بعد از انجام این کار توسط اپل، بسیار از افراد پیش بینی کردند که بسیاری از کاربرانی که از آیفون های قدیمی تر استفاده می نمایند به خاطر این قابلیت جدید آیفون های 12، آیفون های خود را با این آیفون های جدید تعویض خواهند کرد.

گزارش منتشر شده توسط اپل هم این موضوع را تأیید می نماید و نشان می دهد که آیفون های 12 جدید با استقبال اولیه کاربران رو به رو شده است. ما منتظر هستیم تا ببینیم که آیفون های 12 این موفقیت خود در فروش را در آینده هم حفظ خواهند کرد یا نه.

  • سیستم دوربین آیفون تاشو در پتنت جدید اپل فاش شد

اپل همچنین فروش بسیار بالایی را در آی مک و آیپد های خودش تجربه نموده است که بخشی از آن هم به خاطر همه گیری بیماری کووید 19 کار کردن بسیاری از افراد در خانه و حتی آموزش دیدن دانش آموزان در خانه است. استقبال از آیپد و فروش بیشتر این دستگاه حتی در سه ماه آخر سال که شامل تعطیلات سال نو میلادی هم هست، ادامه یافته و نسبت به سال گذشته %41 افزایش یافته است. بعد از آیپد، مک های فراوری شده توسط اپل هم در مقایسه با سال گذشته رشدی در حدود %21 در فروش را تجربه نموده اند.

همچنین اپل به تازگی از مک بوک ایر جدید، مدل پایه مک بوک پرو 13 اینچ و مک مینی با تراشه جدید ساخت خودش به نام اپل M1 رونمایی نموده است. این سه محصول جدید در واقع اولین مک هایی بودند که اپل پردازنده های اینتل استفاده شده در آن ها را با تراشه های ARM ساخت خودش جایگزین کرد.

این شرکت میخواهد تا رفته رفته از این تراشه ها در سایر مک ها هم استفاده کند و در یک بازه زمانی دو ساله به استفاده از تراشه های ساخت اینتل در مک ها انتها دهد. همچنین در سال گذشته اپل از آیپد ایر جدید، با مشخصات سخت افزاری به روز و با طراحی ظاهری مشابه آیپد پرو رونمایی کرد.

در هنگام به اشتراک گذاشتن اطلاعات درآمدی با سرمایه گذاران، مدیر عامل اپل تیم کوک اظهار داشت که هم اکنون بیشتر از یک میلیارد و 650 میلیون دستگاه فعال ساخت شده توسط اپل در جهان وجود دارد که در بیشتر از یک میلیارد از این دستگاه ها آیفون است.

  • حذف پورت لایتنینگ از آیفون حجم بی سابقه ای زباله الکترونیک ایجاد می نماید

دور از انتظار نبود که ایرپادز، ایرپادز پرو و ساعت هوشمند اپل واچ یک سال دیگر هم با استقبال کاربران در تعطیلات سال نو روبرو شوند. آمار منتشر شده نشان می دهند که رشد فروش این محصولات پوشیدنی هر ساله افزایشی در حدود %30 را تجربه می نماید.

درست در زمانی که سال 2020 داشت به انتها خودش نزدیک می شد اپل از آخرین سرویس دارای اشتراک خود به نام Apple Fitness Plus رونمایی کرد که در واقع دارای سرویس های دیگر اپل مانند Apple Music، Apple Arcade، Apple TV Plus و Apple NEWS Plus است. این خدمات دارای اشتراک اپل در واقع یک از روش های کسب درآمد از مشتریانی است که محصولات سخت افزاری اپل را تهیه می نمایند.

با وجود اینکه اپل استفاده آزمایشی از بعضی از این سرویس ها را برای بعضی از دستگاه ها افزایش داد مانند سرویس Apple TV Plus، اما این خدمات هم عملکرد بسیار خوبی را داشته اند و در حدود %24 رشد نموده اند.

  • اپل بخش بیشتری از فراوری آیفون و آیپد را به هند و ویتنام منتقل می نماید

اپل همچنین تغییراتی را هم در بعضی از سمت های اجرایی این شرکت ایجاد نموده است. در هفته گذشته خبری منتشر شد که نشان می داد معاون ارشد و باسابقه بخش مهندسی سخت افزار این شرکت به نام Dan Riccio به تازگی بر روی انجام یک پروژه نامشخص متمرکز شده است و John Ternus که سابقه خوبی را در معرفی محصولات محبوبی مانند نسخه جدید مک پرو، آیپد پرو و مک های دارای تراشه اپل M1 داشته جایگزین این فرد شده است و اکنون سمت رییس بخش سخت افزار اپل را بر عهده دارد.

این شرکت همچنین کار هایی را در زمنیه حل کردن بعضی از مسائل اجتماعی انجام داده است. به عنوان نمونه این شرکت در اوایل این ماه اظهار داشت که سرمایه گذار هایی را در زمنیه های برقراری عدالت اجتماعی انجام داده است.

اپل همچنین به تازگی اپ Parler که در واقع یک رسانه اجتماعی است، را از اپ استور حذف کرد. این شرکت در زمان انجام این کار اظهار داشت که این اپ سیاست های درستی را برای حفظ کردن اعتدال ندارد و بعضی از کاربران فعال در این اپ دیگر افراد را تشویق به انجام کار های خشونت آمیز نموده اند.

  • درآمد سامسونگ در سال 2020 با وجود بحران کرونا افزایش یافته است

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1015

به "درآمد سه ماهه اپل برای اولین بار از 100 میلیارد دلار عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد سه ماهه اپل برای اولین بار از 100 میلیارد دلار عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید