دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی در رشت، جان باختن 2 نفر در تصادفات درون شهری

به گزارش مجله پیوند، مهم ترین حوادث امروز را می توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی در رشت، جان باختن 2 نفر در تصادفات درون شهری

به گزارش خبرنگار از ، مهم ترین حوادث امروز (یکشنبه 19 آبان ماه 98) استان گیلان را می توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری کلاهبردار 3 میلیارد ریالی در رشت

سردار عزیز اله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار 3 میلیارد ریالی برداشت های اینترنتی در رشت اطلاع داد.

او اضافه کرد: در پی دریافت پرونده های متعدد برداشت اینترنتی غیرمجاز در ماه های اخیر در استان و به دست آوردن شواهدی مبنی بر خرج شدن وجوه نامشروع در صنف طلا و ارز، شناسایی متهم یا متهمان در دستور کار ماموران پلیس فتا نهاده شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی سرنخ هایی از متهم این پرونده ها به دست آوردند، گفت: برابر هماهنگی قضایی این فرد در حالی که در بازار زرگران رشت مشغول خرید طلا بود، دستگیر شد.

سردار ملکی گفت: متهم با استفاده از شگرد های خاص و شناسایی افراد فقیر و معتاد با خرید کارت های ملی و عابر بانک آن ها و همچنین در اختیار دریافت یک سیم کارت به نام آن ها اقدام به ایجاد درگاه های پشتیبان خدمات الکترونیک اقتصادی می کرد.

او اضافه کرد: متهم با طراحی لینک های خرید بیت کوئین (ارز دیجیتال) شهروندان را نسبت به ورود به این لینک ترغیب و پس از درج اطلاعات حساب بانکی در درگاه مجعول، اقدام به سرقت اینترنتی موجودی حساب کاربران به وسیله انتقال به کارت های اجاره ای و در نهایت خرید کالا با آن کارت ها می کرد.

فرمانده انتظامی گیلان گفت: متهم 35 ساله برای اقدمات غیرقانونی خود شامل کلاهبرداری اینترنتی (فیشینگ)، سرقت اینترنتی، پول شویی، جعل اسناد خانه ای در منطقه گلسار رشت مجهز به انواع تجهیزات رایانه ای و الکترونیکی در اختیار داشت و از آن صرفا برای اعمال غیرقانونی بهره برداری می کرد.

سردار ملکی گفت: در بازدید از منزل متهم تجهیزات هوشمند شامل چندین دستگاه گوشی، لپ تاپ و تبلت حاوی مستندات مجرمانه، اوراق بانکی، مدارک هویتی و اقتصادی، 2 هزار و 700 دلار و نیز 2 میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

او با بیان اینکه در فرآیند مجرمانه متهم، افرادی به عنوان معاونت در جرم به همکاری با این فرد در شناسایی افراد نیازمند و معتاد اقدام می کردند، اضافه کرد: تاکنون 119 نفر از افرادی که متهم از آنان سواستفاده می کرد، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: این متهم به بیش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان اعتراف نموده که با توجه به مستندات پرونده مبالغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار بوده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه تاکنون 4 نفراز متهمان این شبکه دستگیر شده اند از شهروندان خواست: اسناد هویتی و کارت های بانکی و حتی سیم کارت های تلفن همراه خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس 110 اطلاع دهند.

جان باختن 2 نفر در تصادفات درون شهری گیلان

سرهنگ امیر طالبی، سرپرست پلیس هدایت و رانندگی گیلان گفت: در برخورد نیسان وانت با عابر پیاده در رحیم آباد رودسر بانوی 78 ساله در دم جان باخت.

او توجه نکردن راننده خودروی باری به جلو را علت این حادثه رانندگی گفت و همچنین از مرگ موتورسواری جوان به علت بی احتیاطی راننده پژو در سیاهکل اطلاع داد.

سرپرست پلیس هدایت و رانندگی گیلان گفت: در برخورد موتورسیکلت با پژو پارس در شهر سیاهکل یک جوان موتورسوار 18 ساله در دم جان باخت.

سرهنگ امیر طالبی تغییر جهت ناگهانی خودروی سواری را علت این تصادف رانندگی گفت.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 50

به "دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی در رشت، جان باختن 2 نفر در تصادفات درون شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی در رشت، جان باختن 2 نفر در تصادفات درون شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید