دوربین های جادویی OnePlus 10 Pro

به گزارش مجله پیوند، اخیراً اطلاعاتی از افشاکنندگان مطرح دنیای فناوری به بیرون درز کرده است که نشان می دهد پرچمدار آینده گوشی های هوشمند وان پلاس، یعنی OnePlus 10 Pro که قرار است در سال 2022 راهی بازار شود، با دوربین تازه Hasselblad با سنسور تصویر بزرگ، لنز بیونیک و Super Panorama مجهز خواهد شد.

دوربین های جادویی OnePlus 10 Pro

به گزارش خبرنگاران، گوشی سری رده بالای OnePlus 9 که از آوریل سال جاری در دسترس است با تازهترین مدل خود OnePlus 9 Pro تجهیز شده است. این تلفن هوشمند دارای چیپست قدرتمند، صفحه نمایش زیبا، گزینه های شارژ سریع و دوربین بسیار پیشرفته است. نکته قابل توجه در خصوص این گوشی این است که برای اولین بار، سیستم دوربین آن با همکاری تولید کننده معروف دوربین Hasselblad طراحی شده است. اگرچه قیمت اولیه وان پلاس 9 پرو، حدود 900 یورو است اما روی هم رفته این دستگاه نسبت قیمت/کیفیت خوبی را در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند پرچمدار ارائه می دهد.

به طور معمول مدل T گوشی های وان پلاس در نیمه دوم سال منتشر می شود و سال جاری باید به OnePlus 9T / 9T Pro منتهی می شد. با این حال، در اوایل این هفته مکس جامبور، یکی از تحلیل گران سرشناس دنیای فناوری از طریق توییتر اعلام نمود که برنامه معرفی این دستگاه ها لغو شده و در عوض هفته گذشته هم شرکت وان پلاس یک گوشی کلاس میانه تازه، یعنی OnePlus Nord 2 را روانه بازار کرد. به همین دلیل به نظر می رسد برای دیدن گوشی وان پلاس 10 باید مدت زمان بیشتری صبر کنیم. با این حال این امر مانع آن نشده تا برخی از طراحان سرشناس دنیای فناوری همانند جرمین نامیت، معروف به ConceptCreator نتواند تصاویر مفهومی از OnePlus 10 Pro را در اختیار ما قرار ندهد.

OnePlus 10 Pro با دوربین زیر صفحه نمایش

به احتمال زیاد، OnePlus 10 Pro مانند نسخه قبلی خود مجهز به صفحه AMOLED با رزولوشن 1440 در 3216 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز هوشمند است. ممکن است فرمت 6.7 اینچی هم حفظ شود. تلفن هوشمند مفهومی مجهز به یک دوربین سلفی کاملاً تازه است. این دوربینی است که در زیر صفحه قرار می گیرد و به آن دوربین زیر نمایشگر هم می گویند. در واقع به نظر می رسد که وان پلاس قصد دارد اولین دوربین مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش خود را در سال 2022 روانه بازار کند که همین گوشی OnePlus 10 Pro خواهد بود.

سیستم دوربین تازه OnePlus 10 Pro

جرمین، پشت کانسپت OnePlus 10 Pro خود را با روکش چرم مصنوعی شیک طراحی کرده است اما جالب توجه تر از آن، سیستم دوربین تازه این گوشی است که کاملاً بازطراحی شده است. این سیستم شامل دو دوربین؛ یک لنز زاویه دید وسیع و دوربین فوق عریض است که هر کدام مجهز به سنسور بزرگ 1 اینچی با 108 مگاپیکسل هستند. سیستم دوربین از طریق یک فلاش قوی زنون پشتیبانی می شود. از جمله جزئیات زیبای این سیستم، وجود یک حلقه کروم دور ماژول دوربین است که از دوربین آنالوگ Hasselblad 500c از سال 1957 الهام گرفته است. علاوه بر این، طرح مفهومی جرمین فرض می کند که پرچمدار تازه وان پلاس مجهز به لنز بیونیک هم خواهد بود.

باید توجه داشت که تلفن های هوشمند OnePlus هرگز به دلیل عملکرد فوق العاده دوربین خود شناخته نشده اند. با این حال، با سری OnePlus 9، سازنده چینی راه تازهی را در پیش گرفته است. این شرکت با شرکت سازنده سوئدی Hasselblad یک قرارداد همکاری سه ساله منعقد کرده است. این شرکت یک تولید کننده پیشرو دوربین عکاسی است که با دوربین ها و لنزهای با فرمت میانه دیجیتال درجه یک، به عکاسان حرفه ای خدمات رسانی می کند. البته این اولین بار نیست که Hasselblad با یک تولید کننده تلفن همکاری می کند. موتورولا حدود 5 سال پیش ماژول دوربین Hasselblad True Zoom را برای Moto Z3 منتشر کرد.

شرکت وان پلاس با یک سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری، قصد دارد تا با همکاری Hasselblad طی سه سال، قابلیت های دوربین گوشی های خود را ارتقا دهد. از محورهای این همکاری، توسعه دو فناوری تازه، یعنی دوربین فوق پانوراما و لنز بیونیک (T-Lens) است که وان پلاس انتظار دارد هر دو را در گوشی OnePlus 10 Pro اجرا کند. همانطور که از نامش پیداست، ویژگی Super Panoramic باید به کیفیت عکس های پانوراما منجر شود. وان پلاس در حال توسعه فناوری تازهی است که در آن دو لنز (زاویه دید وسیع/فوق عریض) با هم کار می کنند تا با استفاده از منشور 140 و بدون نیاز به حرکت دوربین از چپ به راست، عکس را ثبت کند.

در سمت دیگر، لنز Bionic که T-lens هم نامیده می شود، جایگزین موتور کویل سنتی می شود تا فوکوس اتوماتیک سریعتر ایجاد شود. به گفته OnePlus، فوکوس Bionic Lens کمتر از یک میلی ثانیه طول می کشد که 5 تا 10 برابر سریعتر از موتور کویل است. AF سریع هنگامی مفید است که بخواهید چندین عکس متوالی را ، به نام مثال از سوژه های متحرک (سریع)، ثبت کنید. این فناوری همچنین باعث کاهش مصرف برق در هنگام عکاسی می شود.

فناوری Bionic Lens شرکت وان پلاس بسیار شبیه به فناوری Liquid Lens است که در اوایل سال جاری با گوشی هوشمند تاشو Xiaomi Mi Mix Fold معرفی گشت. این فناوری از طریق شیائومی به نام عکاسی بیونیک هم شناخته می شود. به غیر از فوکوس اتوماتیک سریع، لنز مایع شفاف که در یک فیلم نازک پیچیده شده است، اجازه می دهد تا شعاع لنز هم تنظیم شود. با این کار می توانید 3 برابر زوم اپتیکال و 30 برابر زوم تله فوتو، بدون ادغام یک دوربین تله فوتو جداگانه را فعال کنید.

گوشی وان پلاس 9 پرو همچنین می تواند 3 برابر زوم اپتیکال و 30 برابر زوم دیجیتالی داشته باشد. با این حال، این سیستم دوربین هنوز از یک لنز تله فوتو اختصاصی استفاده می کند. باید دید آیا وان پلاس لنز بیونیک خود را هم با عملکرد بزرگنمایی مشابه ارائه می کند یا خیر، امری که جرمین آن را با طراحی مفهومی خود در گوشی وان پلاس 10 پرو، فرض کرده به طوری که کانسپت وان پلاس 10 پرو مجهز به دو دوربین کمتر از مدل قبلی خود است. به نظر می رسد در گوشی تازه قابلیت دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی را از دست نخواهید داد و عملکرد دوربین تله 8 مگاپیکسلی در دوربین زاویه دید گسترده/فوق زاویه گنجانده خواهد شد. در واقع، دو دوربین گوشی تازه دارای سنسور تصویر بزرگتری هستند که باعث می شود در شرایط نوری ضعیف بتوانید عکس های دقیق تری ثبت کنید.

مشخصات دیگر گوشی OnePlus 10 Pro

البته نباید تصور کرد که گوشی آینده OnePlus 10 Pro قرار است تنها در زمینه دوربین شاهد پیشرفت های شگفت انگیز باشد. می توانید انتظار داشته باشید که مدل برتر 2022 هم به سخت افزار و نرم افزار تازه مجهز شود. بدیهی است که OnePlus 10 Pro بر روی سیستم عامل اندروید 12 اجرا می شود که به طور رسمی از طریق Google در اکتبر 2021 معرفی می شود. پوسته OxygenOS روی این سیستم عامل قرار می گیرد که در ابتدا با Nord 2 بر اساس پایگاه کد یکپارچه Oppo ColorOS ساخته شد.

از نظر منطقی، وان پلاس دوباره سریعترین چیپست فعلی را انتخاب خواهد کرد. گوشی وان پلاس 9 پرو مجهز به چیپست بسیار قدرتمند Qualcomm Snapdragon 888 با مودم 5G یکپارچه و دو پیکربندی 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. اگرچه این تراشه عملکرد بسیار سریعی را ارائه می دهد، اما در دستگاه های OnePlus 9 اتفاق قابل توجهی رخ می دهد. همچنین می توانید فرض کنید که OnePlus 10 Pro همانند نسخه قبلی خود دارای گواهینامه مقاومت IP68 خواهد بود. این بدان معناست که دستگاه هم در برابر گرد و غبار و هم در برابر آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم است. یکی از نکات مثبت پرچمدار فعلی گزینه شارژ سریع است. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی از شارژ سیمی 65 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می کند.

مصطفی جرفی

منبع: LetsGoDigital

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1215

به "دوربین های جادویی OnePlus 10 Pro" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های جادویی OnePlus 10 Pro"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید