راهنمای سفر به ریودوژانیرو برزیل؛ شهری دیدنی و افسانه ای

به گزارش مجله پیوند، اولین تصویری که از ریودوژانیرو در فکر تداعی می گردد، بازی های المپیک و هیجان است. با ما در راهنمای سفر به ریودوژانیرو برزیل همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی های معروف ریودوژانیرو آشنا کنیم. قطعا، این سفر مجازی برای شما جالب خواهد بود.

راهنمای سفر به ریودوژانیرو برزیل؛ شهری دیدنی و افسانه ای

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

در ریو، چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید

حتما، می پرسید این بیت چه ارتباطی به راهنمای سفر به ریودوژانیرو برزیل دارد؟ در ریو آنچه خواهید دید، فقط زیبایی است. لذت بودن در یک ساحل چقدر برایتان شیرین هست؟ تصورش را بکنید در ساحلی هستید که چشم اندازش آبی دریاست. وقتی دستان خود را سایه بان چشمانتان قرار دهید و به افق نگاه کنید، در دوردست ها نقطه وصال دریا و ساحل را ساختمان های بلند می بینید. کمی بچرخید، حتما زیبایی خیره نماینده کوه ها به چشمانتان مجال برهم خوردن را نخواهد داد. منظره ها طبیعی در ریودوژانیرو شما را بی شک عاشق خود خواهند کرد. تا می توانید از این فضای اعجاب انگیز لذت کافی را ببرید و حسابی از محیط انرژی مثبت دریافت کنید.

خوردن میگوی سوخاری را از قلم نیاندازید

بعد از یک پیاده روی طولانی، ندای گرسنگی از شکمتان شما را به خود خواهد آورد. تجربه خوردن یک غذای فوق العاده آن هم از نوع برزیلی حتما برایتان دلچسب خواهد بود. لازم نیست بدنبال رستورانی مجلل باشید. به اطرافتان نگاه کنید. دستفروشان ساحلی با یک غذای سرخ کردنی به نام آکاراجه (Acaraje) شما را میهمان خود خواهند کرد البته، در قبال گرفتن پول خرد برزیلی. پس، پول از نوع برزیلی فراموش نگردد. آکاراجه همان میگوی سوخاری است که با چاشنی های همراهش حتما شما را شیفته خود خواهد نمود.

همدلی از همزبانی بهتر است را در ریو بهتر خواهید فهمید

البته در همه جای جهان همدلی بهتر است، ولی مصداقش در ریو بهتر خودنمایی می نماید. در سفر به این شهر سعی نکنید تا آموخته های انگلیسی خود را برای رساندن مفهوم به مردم بومی این شهر به کار گیرید، چون فایده ای ندارد. براساس راهنمای سفر به ریودوژانیرو برزیل باید بدانید که بومیان اغلب انگلیسی نمی دانند، ولی با روی خوش میزبان شما خواهند بود. سعی کنید با چهره ای مهربان و قلبی آکنده از عطوفت حرفتان را با ایما و اشاره به آنها بفهمانید. از زبان بدنتان یاری بگیرید و قبل از سفر به تماشای های معروف ریودوژانیرو، خوب است که اندکی پانتومیم را برای بیان مفاهیم تمرین کنید.

نوشیدن آب نارگیل را حتما تجربه کنید

اهل نوشیدنی هستید؟ اهل آب نارگیل چطور؟ لذت نوشیدن آب نارگیل را در سفر به ریودوژانیرو از دست ندهید. بد نیست هر روز که به تماشا جاذبه های تاریخی و طبیعی می روید، اندکی تأمل کنید، بنشینید و ضمن برطرف خستگی، به سلول های بدنتان آب سبز نارگیل را برسانید. طعم شیرین این نوشیدنی انرژی مضاعفی برای ادامه بازدید از تماشای های معروف ریودوژانیرو را فراهم می نماید. نگران صرف هزینه زیاد و خالی شدن جیبتان نباشید، چرا که آنقدر گران نیست که شما را در آن شهر ماندگار کند و پول برای بازگشت نداشته باشید.

اگر اهل خرید هستید، بازارهای محلی ریو را از دست ندهید

در کنار بازدید از تماشای های معروف ریودوژانیرو، خرید جزیی از برنامه سفر شماست. ما برایتان پیشنهاد ویژه ای داریم. اگر در ریودوژانیرو اقامت داشتید، به بازارهای محلی سری بزنید. بی شک، تجربه حضور در بافت شهر و تماشا آداب و فرهنگ مردم حس خوبی را به شما خواهد داد. امنیت مراکز خرید و تجاری مجلل را شاید نداشته باشد، ولی خودتان مواظب باشید و خاطرات خوب و خوشی را برای خودتان ثبت کنید.

در ریو به شکمتان وعده یک غذای منحصر بفرد را بدهید

به نظرتان ترکیب لوبیا و گوشت به همراه برنج چه طعمی خواهد داشت؟ در ریو این ترکیب یک غذای کامل محسوب می گردد و فی جوآدا (Feijoada) نامی است که بر آن نهاده اند.

محله لپا تماشای

به محله لپا (Lapa) سری بزنید و یک شب را با همسفرانتان در کلوپ های شبانه به شادی بگذرانید. اگر احساس گرسنگی کردید، از رستوران های همین محل برای صرف یک شام مفصل بهره ببرید. فقط یک نکته را حواستان باشد؛ وقتی خیلی غرق در شادی هستید، مراقب باشید افراد سودجو همه جا در فکر به دام انداختن طعمه های خود هستند. پس، لطفا طعمه نشوید و سفر را به خود و همراهان زهر نکنید.

دستفروشان و کالاهای رنگارنگ شما را مجذوب خود خواهند کرد

از کنار دستفروشان به سادگی عبور نکنید. وقتی در سواحل اعجاب انگیز ریو در حال قدم زدن هستید و به افق های دوردست نگاه می کنید، تنها چیزی که ممکن است شما را از خلوت خودتان بیرون بیاورد و حواستان را پرت کند، دستفروشان با انواع کالاهای متنوع و رنگین هستند؛ از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد. اگر بدنبال خرید هستید، فرصت را غنیمت شمارید و خرید خود را انجام دهید. فقط مراقب باشید آنقدر مسحور جذابیت کالاها نشوید که به هر قیمتی حاضر به دست کردن در جیب شوید.

شهری هزار و یک رنگ

حتما می پرسید چرا هزار و یک رنگ؟ دوستان عزیز در سفر به ریودوژانیرو شما از هر قوم، رنگ و نژادی را خواهید دید و مذاهب مختلف، زبان های متنوع، فرهنگ های گوناگون شما را حیرت زده خواهند کرد. ولی، مهمترین چیزی که در این میان خودنمایی می نماید، این است که همه در کنار هم و فارغ از هرگونه اختلافی زندگی می نمایند.

در طول سفر از سارقان غافل نشوید

وقتی که چشمانتان جذب زیبایی ها، منظره ها و آثار گردشگری می شوند یا وقتی در ساحل نگاهتان محو غروب آفتاب است، لطفا هشدار ما را هم جدی بگیرید و مواظب باشید یک حادثه تلخ دیوار خیال شما را نشکند و شما را آزرده نکند. خوب از اموال و وسایلتان مراقبت کنید تا به کسی اجازه دست درازی را ندهید.

در ریو فرصت را برای رفتن به جاردیم بوتانیک از دست ندهید

یک روز کامل برای رفتن و بازدید از جاردیم بوتانیک (Jardim Botanico) لازم هست. بی شک، تماشا تنوع بیش از 6500 نوع گیاه گوناگون تصویری زیبا را برای همواره در ذهنتان ثبت خواهد نمود. با دقت ببینید و عکسهای یادگاری زیادی بگیرید. شاید دیگر نتوانید این فرصت را در جای دیگری از جهان تجربه کنید.

در سوپرمارکت های ریو احساس غربت نکنید

یکی از ویژگی های ریو، تعدد سوپرمارکت ها و یکی از ویژگی های سوپرمارکت ها تعدد محصولات آنهاست. پس، اگر بدنبال محصول خاصی هستید، زیاد غصه این مسئله را نخورید که حالا باید چیکار کنید. خیلی شاد و سرحال آماده شوید و در سوپرمارکت ها جویای محصول موردنظر خود باشید. یک مطلب را فراموش کردیم؛ به غیر از شاد و سرحال بودن، جیب پرپول را هم به گزینه های مذکور اضافه کنید. علاوه بر همه اینها، در این سوپرمارکت ها می توانید از غذاهایی که مردم خوش قلب ریو آماده می نمایند، بهره ببرید. یک پیشنهاد دیگر برای شما در این مکانها، نوشیدن آب نارگیل و چای گیاهی است که خستگی را از تن بیرون خواهند کرد.

ساحل زیبای زونا سول شما را متحیر خواهد نمود

اگر هنوز پول کافی برای گردش در شهر دارید، به زوناسول (Zonal Sul) هم سری بزنید. بی شک، خواهید فهمید که ازدحام جمعیت در حوالی بی علت نیست. بقیه گردشگران هم مثل شما برای گذراندن اوقاتی خوش در کلوپ ها و البته رستوران ها این ساحل را ترجیح داده اند. مطمئن باشید صرف یک پیتزای خوشمزه طعم سفر را برای شما ماندگارتر خواهد نمود.

از زیباترین پارک ملی در ریو تماشا کنید

اگر قدم زدن در یک جنگل و رسیدن به یک آبشار قلبتان را تسخیر می نماید، حتما از پارک ملی تیجوکا (Tijuca) تماشا کنید. راستی، آمادگی تماشا یک اتفاق غیرمنتظره را در سفر به ریودوژانیرو برزیل داشته باشید. اگر در بین راه میمون ها را دیدید که به طرف شما می آیند، اصلا هراس به دل راه ندهید. تقصیر خودتان است توقع دارید موز بخورید و میمون ها فقط از دور به شما نگاه نمایند. متأسفم، تنهاخوری معنایی ندارد و باید به این موجودات هم که در جوارتان هستند، تعارف کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1224

به "راهنمای سفر به ریودوژانیرو برزیل؛ شهری دیدنی و افسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ریودوژانیرو برزیل؛ شهری دیدنی و افسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید