روش هایی طبیعی برای از بین بردن خط اخم

به گزارش مجله پیوند، یکی از علل خط اخم و چروک های دور چشم و پیشانی، پیری پوست است. در این بین، یکی از راه های از بین بردن خط اخم، تزریق بوتاکس است. برخی افراد دارای ویژگی های فیزیکی مانند نوع کمان ابرو، ابروهای غیر قرینه، افتادگی ابرو یا تقاطع ابرو هستند که این عوامل می توانند در مشخص محل های تزریق بوتاکس بسیار مهم باشند. البته در صورتی که خط اخم بین دو ابرو عمیق باشد، ممکن است با تزریق بوتاکس به طور کامل باز نگردد و لازم باشد در شیار باقی مانده ژل تزریق گردد.

روش هایی طبیعی برای از بین بردن خط اخم

مواد پرنماینده برای تزریق می تواند نتایج فوری داشته باشند و براساس نوع پرنماینده، ماندگاری آنها نیز با یکدیگر فرق دارد. همچنین میزان ماندگاری مواد تزریقی با توجه به خصوصیت پوست هرکس متفاوت است. با توجه به نکاتی که گفته شد، برای از بین بردن خط اخم، بهتر است از به کار بردن محصولات یا مواد با ماندگاری دائم به علت عوارضی مانند ایجاد توده های سفت در پوست خودداری کرد. مدت ماندگاری این ژل ها معمولا 6 تا 9 ماه است و سپس جذب می شوند. این ژل ها نیازی به تست حساسیت ندارند، آلرژی ایجاد نمی نمایند و در زیر پوست حرکت و ریزش ندارند. آنچه تا اینجا به آن اشاره شد، استفاده از بوتاکس و روش های غیرطبیعی بود؛ در ادامه قصد داریم شما را با روش های طبیعی برای از بین بردن خط اخم آشنا کنیم.

روش هایی برای از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل را روی خط اخم و خط های پیشانی، به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

اگر پوست خیلی خشکی دارید، روغن نارگیل بسیار مفید است.

2. روغن کرچک برای از بین بردن خط اخم

مقداری از روغن کرچک را روی خطوط اخم بزنید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

اجازه دهید تا یک شبانه روز روی صورت بماند.

3. آلوئه ورا

قبل از رفتن به رختخواب و قبل از شستن صورت خود در صبح زود، کمی آلوئه ورا در پیشانی و خطوط اخم خود بزنید و ماساژ دهید.

اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند تا خشک گردد و سپس آن را با آب گرم بشورید.

4. موز برای از بین بردن خط اخم

یک موز رسیده را له کنید و برای تاثیرگذاری بهتر، آن را با آووکادو و مقداری عسل مخلوط کنید.

این مخلوط را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پیشانی و خط اخم قرار دهید.

بعد از آن، محل را با آب گرم بشویید.

5. ماساژ صورت برای از بین بردن خط اخم

قبل از خواب پوست را ماساژ دهید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشتان دست خود را روی پیشانی قرار دهید و آنها را با حرکات حلقه ای روی صورت بمالید.

اگر پوست حساسی دارید، هفته ای 2 الی 3 بار پوست را ماساژ دهید و در غیر این صورت هر شب این کار را تکرار کنید.

6. مرطوب کردن خط اخم

روزها از کرم مرطوب نماینده بهره ببرید. پوست خشک مستعد خم شدن و خط افتادن است که خط اخم نیز یکی از این خطوط است. از اینرو برای از بین بردن خط اخم، مقداری کرم مرطوب نماینده روی پوست بزنید و با حرکات چرخشی آن را روی پوست بمالید.

اگر از خانه بیرون می روید از کرم های ضد آفتاب بهره ببرید. علاوه بر این می توانید از روغن های طبیعی نیز بهره ببرید. روغن های طبیعی بوی نامطبوعی دارند ولی برای پوست و چین و چروک ها بسیار مفید هستند. روغن هایی مانند بادام ، هسته انگور و جوجوبا می توانند برای پوست بسیار مفید باشند. مقدار کمی روغن طبیعی را روی صورت به ویژه خط اخم بزنید و ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های لیفتینگ صورت به صورت طبیعی

7. استفاده از کرم های ضد چروک

کرم های ضد چروک با کیفیت بالا می تواند فرایند تشکیل خط اخم بین دو ابرو را را کاهش دهد. شما می توانید کرم های ضد چروکی که حاوی بتا یا آلف هستند را تهیه و روی خط اخم بین دو ابرو و چروک های پیشانی بزنید. این کرم ها می توانند به وسیله منافذ پوست، به درون پوست نفوذ نمایند و سلول های مرده داخل پوست را آزاد نمایند.

علل ایجاد خط اخم بین دو ابرو چیست

مهمترین علت ایجاد خط اخم بین دو ابرو، آسیب های ناشی از تابش نور آفتاب است. بعد از آسیب دیدگی پوست شما، از آنجایی که عضلات صورتتان که با پوست شما در تعامل هستند، خودشان را با حالت جدید پوست وفق می دهند، به این منظور خط اخم بین دو ابرو به صورت دائمی روی پوست باقی می ماند.

اشعه های آفتاب موجب از بین رفتن الاستین و کلاژن موجود در پوست شده و در نتیجه پوست را نازک می نماید، به همین علت پوست شما نمی تواند مانند قبل صاف و محکم باشد. یکی دیگر از دلایل ایجاد خط و خطوط اخم بین دو ابرو، فرایند طبیعی پیر شدن پوست است.

کشیدن سیگار نیز باعث پیری سریع تر پوست و تشکیل چین و چروک های پوستی می گردد. در یک دسته بندی کلی، علت ایجاد خط اخم بین دو ابرو را می توان موارد زیر دانست:

  • سن و سال
  • ژن های مرتبط
  • نور خورشید
  • استرس و فشار
  • سیگار کشیدن

راه های پیشگیری از ایجاد خط بین دو ابرو

  • سعی کنید به اندازه کافی بخوابید. داشتن خواب کافی باعث افزایش هورمون می گردد.
  • در طول روز به حالات صورت خود توجه کنید. بعضی از افراد حتی وقتی ناراحت نیستند نیز، اخم می نمایند. سعی کنید به این موضوع توجه کنید که اغلب چه مواقعی اخم می کنید و با توجه به این موضوع سعی کنید عادت اخم کردن خود را ترک کنید.
  • سعی کنید تا جای ممکن عضلات صورت خود را ریلکس کنید.
  • سعی کنید در معرض نور مستقیم یا غیر مستقیم آفتاب قرار نگیرید و در غیر این صورت سعی کنید لباس هایی با پوشش کامل بپوشید و مدل مویتان نیز در صورت امکان دور سر شما را بپوشاند و از کرم ضد آفتاب بهره ببرید.
  • سیگار نکشید. سیگار باعث آسیب زدن به پوست می گردد که خط اخم نیز جزوی از آن است.
  • قبل از مصرف هرگونه محصول جدید، مقداری کمی از آن را روی پوست امتحان کنید تا مسئله ای مانند حساسیت به مواد تشکیل دهنده آن را نداشته باشید.

نتیجه گیری

برای پیشگیری و از بین بردن خط اخم همواره به خوبی از پوست خود مراقبت کنید. در صورتی که بین دو ابروی شما خط و خطوط اخم شکل گرفته اند و می خواهید برای درمان آن ها اقدام کنید، سعی کنید که در خصوص تمامی گزینه های که پیش رو دارید کاملا مطلع باشید.

  • با یک متخصص مشورت کنید. با یک متخصص پوست و زیبایی صحبت کنید و در خصوص تمامی روش های از بین بردن خط اخم بین تحقیق کنید تا متوجه شوید که کدام روش برای شما مناسب تر است.
  • مقدار زیادی آب بنوشید. پرآب نگه داشتن بدن یکی از قسمت های مهم در مرطوب نگه داشت پوست است. سعی کنید روزی 8 لیوان آب بنوشید.
  • ماسک نقابی مصرف کنید. استفاده از ماسک باعث ریلکس شدن پوست می گردد. همچنین این ماسک می تواند به پوست رطوبت رسانی کند.
منبع: مجله انگیزه
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 665

به "روش هایی طبیعی برای از بین بردن خط اخم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی طبیعی برای از بین بردن خط اخم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید