معرفی فواید گیاه کافور

به گزارش مجله پیوند، کافور ماده ای است که خواص و فواید شگفت انگیزی دارد، از خواص کافور می توان به مراقبت از مو، بهبود سلامت پوست، فواید آن برای زنان باردار و فواید سلامتی آن اشاره نمود.

معرفی فواید گیاه کافور
حتما با بوی کافور آشنا هستید، حتی اگر اسمش را ندانید. کافور یکی از عناصری است که به پماد ویکس، آن بوی تند را می دهد. کافور، ماده جامد مومی شکل شفاف یا سفیدی است که قابل اشتعال بوده و صمغ درخت کافور است.

قرنهاست که از کافور در طب سنتی آسیا استفاده می گردد. کافور به شکل مکعب هایی معطر و یا عصاره درخت کافور موجود است. کافور خاصیت ضد عفونی نمایندگی، بی حس نمایندگی، ضد التهابی، تحریک نمایندگی، ضد روماتیسمی، آنتی نورالژی، آنتی اسپاسمودیک و آرامبخشی دارد. در ضمن کافور به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل می نماید که علت اصلی استفاده از آن در پزشکی نیز هست. کافور به علت خواص فراوانی که برای سلامتی دارد، در بسیاری از محصولات مراقبت از سلامتی کاربرد دارد.

در این مطلب به آنالیز خواص وفواید این ماده یعنی کافور خواهیم پرداخت.

درمان سرفهکافور، درمان خوبی برای سرفه است. بوی تند کافور می تواند سینه را صاف نموده و آبریزش بینی را متوقف کند. بسیاری از پمادهای مالیدنی مربوط به سینه و گلو جهت درمان سرفه و سرما خوردگی حاوی کافور هستند، یعنی در واقع کافور، یکی از عناصر اصلی در ترکیب آنهاست. 4 تا 5 قطره عصاره کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب نموده و آن را به آرامی و به مدت چند دقیقه به سینه تان بمالید. برای درمان سرفه های مزمن، استنشاق بخار کافور بسیار موثر است. چند قطره عصاره کافور را در کاسه ای آب جوش بریزید و بخار آن را تنفس کنید تا هم سینه دردتان خوب گردد و هم سرفه های تان رفع گردد.

رفع کردن گرفتگی بینیکافور به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل نموده و گرفتگی بینی را فورا رفع می نماید، در نتیجه تنفس راحت تر شده و احساس راحتی خواهید کرد.

میزان کمی روغن کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن خردل گرم مخلوط کنید و قبل از خواب، آن را به آرامی روی سینه، پشت و گلو بمالید تا تنفس تان راحت تر شده و بهتر بخوابید. می توانید از کرم های کافور که در داروخانه ها فروخته می گردد نیز بهره ببرید.

تسکین دردهای عضلانیدرد عضلانی شما از هر نوعی که باشد، کافور برای درمان آن بسیار سودمند است چون ویژگی ضد التهابی دارد. ماساژ دادن قسمت دردناک با عصاره کافور به بهبود جریان خون یاری نموده و از سفتی عضلات می کاهد در نتیجه دردتان زوتر التیام پیدا خواهد نمود.

تسکین سندرم پای بیقرارآنهایی که از سندرم پای بیقرار رنج می برند با احساس ناخوشایند این بیماری در پاها، مخصوصا هنگام خواب آشنا هستند. برای کاهش احساس ناراحتی و یاری به خواب بهتر می توانید از کافور بهره ببرید. خاصیت درمانگر و ضد اسپاسمی کافور به تسکین التهاب و کاهش علائم سندرم پای بیقرار یاری می نماید.1

تسکین خارش و تحریک پذیری پوستکافور و هیدروکربن های آروماتیک را می توان برای تسکین تحریک پذیری و خارش پوست به کار برد بنابراین دفعه بعد که احساس کردید پوستتان می خارد، خمیر کافور را برای تسکین فوری به کار ببرید.

برای تسکین سوختگیکافور می تواند به عنوان یک درمان برای سوختگی های کوچک مورد استفاده قرار گیرد و می تواند برای پاک کردن آثار سوختگی به کار رود. برای انجام این کار، باید میزان کمی کافور را در آب حل نموده و آن را روی سوختگی یا بریدگی قرار دهید. این کار باید به صورت روزانه انجام گردد تا زخم ها ناپدید شوند.

برای درمان آکنهبرای آکنه چی؟ بله، می توانید با استفاده از کافور، از شر جوش های سر سخت خلاص شوید. این ترکیب برای آکنه به عنوان درمان بسیار عالی شناخته می گردد چون قرمزی و تحریک پذیری را کاهش می دهد.

برای درمان اگزماکافور نیز برای کاهش اگزما و خارش استفاده می گردد. این برترین درمان برای اگزما و کنترل التهاب و خارش است.

برای ترک پاشنه پاپاشنه های ترک دار می تواند اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد. اما حدس بزنید چه؟ کافور می تواند پاشنه های پا را نرم نمایند.

برای تسکین جوش پوستیکافور، هنگامی که در آب حل می گردد، و بر روی جوش ها اعمال میگردد، می تواند باعث گردد که آن ها بعد از چند روز استفاده مکرر ناپدید شوند.کافور به ویژه برای خارش پوست خوب است که به خاطر گرما و عرق اضافی رخ می دهند.

محکم و ضخیم کردن ریشه های موریزش مو برای اغلب ما یک مشکل رایج است. استفاده از روغن کافور می تواند این مساله را کاهش دهد و باعث آسیب به مو گردد.

برای تقویت رشد موچه کسی نمی خواهد موهای راپونزل را نداشته باشد؟ اما همه ما می دانیم که گفتنش آسان است. موهای بلند در محیط آلوده امروزی بیش از یک واقعیت دست یافتنی نیست اما صبر کنید، هنوز تسلیم نشوید چون ما راه حلی برای رشد مو داریم.

برای مبارزه با ریزش مواستفاده از روغن کافور می تواند ریزش مو را کاهش داده و رشد مو را افزایش دهد.2

خواص آنتی اکسیدانیکافور به داشتن خواص آنتی اکسیدانی معروف است که به کاهش فرآیند اکسید شدن در بدن یاری می نماید، بنابراین رادیکال های آزاد را که عامل مسائل سلامتی مانند پارگی بافت ها، بیماری های کبدی و مسائل قلبی عروقی هستند را می کشد.

مانند یک محرک عمل می نمایدکافور به تقویت فعالیت دستگاه گردش خون شناخته شده است. کافور مانند محرک سوخت وساز عمل نموده و گوارش را بهبودمی بخشد. عملکرد دستگاه دفع ادرار هم با استفاده از روغن کافور تقویت می گردد. بنابراین، کافور را می توان برای درمان دردهای مربوط به سوخت وساز، گردش خون و گوارش به کاربرد.

خواص ضدعفونی نمایندهدانه های کافور یک ضدعفونی نماینده خوب هستند. می توانید خمیر دانه های کافور را بر بریدگی ها و خراش های جزیی بگذارید تا از عفونت جلوگیری کند. خواص تسکین دهنده و خنک نماینده کافور از عفونت و درد جلوگیری می نماید.

خلاصی از مشکل معدهبه علت عادات غذایی نامنظم و در دسترس بودن غذاهای آماده، بیشتر ما امروز یا فردا به مشکل معده دچارمی شویم. دفعه بعدی که چنین مسئله ای داشتید، کافور را به یاد بیاورید.

بی حس نمایندهبی حسی اعصاب حسی در ناحیه ای که کافور بر آن گذاشته شده یکی از خواص کافور است و بنابراین می توان از کافور به عنوان یک بی حس نماینده موضعی استفاده کرد. کافور، شدت اختلالات عصبی را کاهش داده و باعث آرامش افراد دچار به اضطراب مزمن می گردد.

برترین برای زنان باردارکافور برترین دوست زنان باردار است زیرا گرفتگی و اسپاسم ماهیچه را کاهش می دهد. مالیدن کافور بر شکم برآمده، درد را تسکین داده و ما را آرام می نماید. درواقع، کافور یک ضداسپاسم موثر است.

آرام بخشروغن کافور می تواند به آرام کردن بدن و فکر یاری کند. وقتی این روغن با آب برای حمام ترکیب گردد می تواند اثر جوانسازی داشته باشد. درطول تابستان، چند قطره روغن کافور در آب که برای حمام به کاررود می تواند باعث خنکی شما گردد. مالیدن آن بر بالش نیز باعث خواب راحت در شب می گردد.

دکونژستانتقدرت و بوی ماندگار روغن کافور می تواند یک دکونژستانت عالی باشد. روغن کافور می تواند فورا گرفتگی مجاری بینی و ریه را کاهش دهد. جای تعجب نیست که بسیاری از بالم ها و داروهای مالشی سرماخوردگی، کافور را به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده، در خود دارند.

اسهال را درمان می نمایداسهال می تواند یکی از خجالت آورترین و آزاردهنده ترین شرایطی باشد که می توانیم در آن باشیم. در اینجا یک درمان خانگی برای شما وجوددارد.

آرتروز را درمان می نمایدآیا مفاصل سفت و دردناک باعث می گردد احساس پیری کنید؟ خمیر کافور را جایگزین کرم های دارویی خود کنید و تفاوت را ببینید.

برای آسم خوب استهمه ما می دانیم آسم چقدر می تواند شدید باشد. درکنار داروهای معمول تان، بخور کافور را هم امتحان کنید. موثر است!

به درمان ناتوانی قلب یاری می نمایدهنگامی که کافور با دیگر داروها ترکیب گردد، ناتوانی قلبی را درمان می نماید.3

پی نوشت:

1.www.beytoote.com

2.www.namnak.com

3.www.bazdeh.org

منبع: راسخون
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1314

به "معرفی فواید گیاه کافور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فواید گیاه کافور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید