پایان لکسوس خودروی تمام برقی خود را معرفی کرد: پیمایش 400 کیلومتر در شهر با باتری 54.3 کیلوواتی

به گزارش مجله پیوند، بیش از یک دهه است که شرکت خودروسازی لکسوس مشغول تولید محصولات هیبریدی است ولی به نظر می رسد این شرکت گام بزرگ خود برای عرضه خودرویی تمام الکتریکی را برداشته است.

پایان لکسوس خودروی تمام برقی خود را معرفی کرد: پیمایش 400 کیلومتر در شهر با باتری 54.3 کیلوواتی

لکسوس در سال های پیش، چندین مدل مفهومی از سری جدید UX خود نمایش داده بود ولی نهایتا در نمایشگاه گوانگ ژو چین از مدل UX 300e به طور رسمی رونمایی کرد. یک SUV اندازه کوچک با طراحی و ظاهری کاملا جدید و متفاوت از خودروهای دیگر این شرکت که می خواهد رقیبی برای جگوار E-pace، ولوو XC40 و آئودی Q2 باشد.

خودروی تمام الکتریکی UX 300e چرخ های کوچک تری دارد که باعث می شود ارتفاع کمتری نسبت به خودروهای بنزینی داشته باشد. موتور برقی 201 اسب بخاری با گشتاور 300 نیوتن متری برای آن سوار شده است که نسبتا موتوری ضعیف نسبت به رقبا محسوب می شود. لکسوس به جبران، سیستمی به نام Drive Mode Select اضافه کرده است که برای شتاب گیری بیشتر خودرو استفاده می شود.

برعکس، باتری 54.3 کیلووات ساعتی این خودرو می تواند مسافتی 400 کیلومتری را پیمایش کند. با توجه به اینکه خودروی تمام برقی لکسوس برای مصارف درون شهری طراحی شده است؛ طی کردن مسافت 400 کیلومتر با یک بار شارژ باتری بسیار مناسب است.

لکسوس می گوید این باتری در مدت زمانی 50 دقیقه ای به طور کامل شارژ می شود. با سوکت برق خانگی این مدت زمان به 7 ساعت برای شارژ کامل می رسد. این باتری داخل کابین و در کف جاسازی شده است و طراحی جاساز آن طوری است که کمترین سنگینی و جاذبه زمین را به وجود می آورد. به همین دلیل، قدرت پیمایش 400 کیلومتری دارد.

اپلیکیشن لکسوس

وزن کلی این خودرو نزدیک به 1900 کیلوگرم شده است که نسبتا برای یک SUV کوچک زیادی است. مهندسان تویوتا تغییراتی در طراحی موتور این خودرو نسبت به مدل های بنزینی شدند تا وزن زیاد UX 300e کنترل و مدیریت شده باشد.

کابین طوری عایق بندی شده است که هیچ گونه صدایی از موتور و گیربکس ها شنیده نمی شود. به این سیستم فعال حذف صدای مزاحم ASC گفته می شود.

لکسوس برای این خودروی پیشرفته خود یک اپلیکیشن هم ارائه خواهد داد که علاوه بر نمایش برخی مشخصات آنی و اطلاعات خودرو مانند میزان شارژ باتری یا مسافت طی شده و باقیمانده توسط خودرو، امکان کنترل برخی از امکانات خودرو مانند سیستم تهویه مطبوع را می دهد.

قرار است خودروی تمام برقی کراس اوور لکسوس UX 300e در سال 2020 وارد بازارهای چین و اروپا شود و اوایل سال 2021 در ژاپن عرضه می شود. هنوز درباره قیمت این خودرو اظهارنظری انجام نشده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 77

به "پایان لکسوس خودروی تمام برقی خود را معرفی کرد: پیمایش 400 کیلومتر در شهر با باتری 54.3 کیلوواتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان لکسوس خودروی تمام برقی خود را معرفی کرد: پیمایش 400 کیلومتر در شهر با باتری 54.3 کیلوواتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید